Inreda kaninbur
Har fått hem min hona nu som förhoppningsvis är dräktig! Såhär ser de ut i hennes bur just nu! Vill gärna se hur era kaniners burar ser ut🙂
I min finns de: Bur som är 120 cm, stor toalett, egensnickrad bolåda, aktiveringsboll, vattenflaska, saltsten, hö behållare, salladsboll och matskål🙂
Visa gärna bilder för jag älskar bilder på allt! 😃
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
#1 Hon är förhoppningsvis dräktig, och då brukar vissa ha saltsten till kaninen 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja precis :)
Jag visste ej riktigt hur erfaren TS är, så ville bara slänga iväg ett tips?, ifall TS inte läst/hört om det :)
/ Cornelia Andersson,
Hon är dräktig ja därför är bolådan och allt tjosan intaget!
Men har faktiskt aldrig hört om de NEJ.. Men den saltstenen håller ett halvår/år för hon slickar inte så mycket på den och då tror jag inte de ska vara någon fara :)
Bolåda kan vara bra att ha även om kaninen ej ska ha ungar, som ett litet kryp-in liksom :3
Din kanin ser ut att ha det jättemysigt :)
Aha okej, nej jag vet inte riktigt hur det är med det (ang. den lilla mängden på så lång tid) så det överlåter jag till någon annan :)
/ Cornelia Andersson,
Haha jo hennes bolåda är som en stor fågelholk! Men jag ska inte ha de sen för jag har ett annat mycket större och finare som jag sätter in då ungarna klarar sig utanboet den sista veckan! Men har inte kunnat använda de på länge eftersom min hona bodde med en kastrerad hane och han tyckte de var roligt att äta upp de huset x)
hon ser ut att ha de bra, jag hade tagit in någon gren eller fler träleksaker som hon kanske vill gnaga på.
saltsten behövs egentligen inte för det skall finnas lite salt i själva pelletsen som skall vara tillräcklig mängd för en kanin. ta o släng den för att varje gång som din kanin slickar på den så bildas det bakterier och har du då den i ca 6mån-1år så kan du ju tänka dig vilka äckliga bakterier det finns på den, ungefär som att du använder samma tallrik/glas i 6mån-1år utan att diska den eller skölja. hade du druckit ur den då? ;)
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Haha känner att detta bara blir en klagotråd xD Men ni får säga åt mig för jag verkar inte kunna så mycket om just saltsen..
Jag ger bara mina kaniner grenar på sommaren x) Hon får morötter som slipar ner hennes tänder 🙂
Åå vad mysigt! En sån där trä grej som står lutan mot buren har jag med! Praktiska hus ^^
#10 Han gillade inte att ha den som hus så den fick bli en ramp i stället ;)
Måste fixa en bra sitthylla/hus till Dumle (fick hem honom igår så ej hunnit fixa). Men vet inte riktigt, har inget bra hemma till det hmmm
Synd, de är annars mkt fina :)
Jag kör med bara vanligt hur i buren :)
#13 Har dock inget hus till kanin ledigt 😉
Och finns inga vettiga i djuraffären (alla har såna små "fönster" osv). Men får kolla runt hehe
I min but har jag: ett varsit kryp in(dom är två), två vattenflaskor, två matskålar, en höboll och en bajslåda :) Och nu på sommaren lägger jag in gräs och grenar och sånt ;)
Om jag får tipsa om en så gör jag de om denna: http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/kaninhusgrottorsitthyllor/kaninhus-jerrick-xxl-91.html Stort o fint! Dock har de fönster men jag funderar på att köpa detta till utehagen: http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/kaninhusgrottorsitthyllor/trahus-candy-for-utomhusbruk-med-tjarpapptak-858.html
I den hagen ser de ut som om dom kan hitta på mycket roligt! Fint :)
#17 Den första har ju sådant "fönster" som jag inte vill ha 😉
Den andra har jag med kollat in, funderat på den med hehe 😃
#19 Vart har du köpt det huset? :)
kan/ska man ge sin kanin saltsten eller inte?🤫
vissa säger nej vissa säger ja andra säger NEJ och andra JA 🤫
Mvh Shy och Hannah
#21 Nej man ska inte ha saltsten. Det är inte bra för dem.
De kan få njurproblem och urinsten
#20 Förlåt för lite sent svar kanske, men det är köpt på arken zoo :) Dock för mer än ett år sedan.