4 flaskor om dagen
Hej! Nu har jag blivit orolig. För min kanin som är en lejonhuvdad teddy dricker 1 flaska ungefär om dagen. Min kompis (är samma ras och nästan samma storlek min är typ 2 cm högre) kanin dricker ungefär 4 flaskor per dag. Är det min som dricker för lite? Hon (min kompis) säger att jag borde ringa till en vet för min dricker förlite. Borde jag ringa? PS. Det är 500 ml flaskor
För mig låter det mer som din kompis behöver ringa till veterinär! Min kanin dricker ungefär en 250ml skål om dagen och hon är frisk som en nötkärna.. Att en kanin dricker 2liter vatten om dagen kan inte vara normalt.. Den dricker lika mycket som vår hund som väger nästan 50kg.
Vad kan de vara för fel på hennes kanin
#2 Ifall en kanin enbart äter torrfoder så kan det göra att den dricker mycket vatten men över 1 liter om dagen är alldeles för mycket, Men det kan även vara diabetes, njurproblem, Urinvägsinfektion, tandsjukdom eller att den har nån annan infektion i kroppen. Det bästa är att ringa veterinär och rådfråga dom.
Dom ringde och frågade så dom har fått en tid!
#4 Okej, det gick snabbt! Vad bra! 🙂
Dom ringde tidigt idag men fick svar av henne nu
Skulle tro att ca 2 dl /dagen är normalt för dvärgraser 🤔kanske teddysar med sin extra varma päls dricker lite mera..😉men inte 4 l..
Jag tycker att din kanin dricker normalt. Mina dvärgvädurar på 0,9 månader dricker kring 250 ml till ca: 300 ml, våran dvärgvädur på 1,4 år dricker kring 350 till 500 ml. Det är iallafall hanar alla dem. Att din kompis kanin dricker 2000 ml är väll väldigt mycket. Du behöver nog inte oroa dig för din kanin iallafall :)
Jag tycker Vincent dricker ganska lite, ungefär 1 dl :)
4 flaskor per dag är mycket.
Mina dricker inte ens 1 500mlflaska per dag, jo 2 tillsammans men inte en enda kanin. (nu har mina skålar)
Har ni kollat så att flaskorna inte läcker?
Om de inte gör det, hade jag kollat upp kaninen hos veterinären för 4 500ml flaskor per dag är väldigt mycket. Drack inte ens min jättekanin jag hade.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hon har hittat lösning flaskan läckte! Tur för hon var helt förkrossad över att han kanske var sjuk