Har hämtat min "Sverigehare"
Nu har jag precis kommit hem med min efterlängtade kanin. Trodde aldrig att jag skulle bli så hysterisk och ha svårt att sova mm. Men det är ett stort beslut att skaffa en ny familjemedlem.
Hon hade tre syskon och deras mamma hade övergivit dem så en annan mamma med kull tog över dem. De här ungarna som det är belgisk hare i var de som var tamast och nyfiknast. Försökte hålla en annan unge men den bara sprattlade. Alla sverigeharar var nyfikna och framåt.
Valde mellan denna och en enfärgad viltröd, men det blev Ronja som var minst av sina syskon.

gu så söt! å liten :P jag har en sån där godisboll och det märks verkligen att hon är liten :P sötis :) jag skulle också valt henne om jag valde mellan enfärgad och henna :)
Åh så gullig!! :) <3
henne*

Gud va fin (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

han är jättesöt:)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
men åh vilken sötnos!

GUUUD så söt! Och liten! <3 :D
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Vad liten sötnos <3

Vad söta :)

Nämen, kommer den från Camilla, tro? super fin :)
Så söt:D
- Mvh Emma

Åhh, jättesöt!!
Sööt <3
Hälsningar Vemsan

#12 Ja den kommer från Camilla. Åkte tidigt imorse och hämtade henne. Hon känns nästan inte som en kanin, mer som en katt. Hon springer runt i köket och nosar på de som kommer och tittar och hoppar upp i deras knä. Hon känns redan väldigt trygg.
Måste bygga lock till min Hage innan hon kan komma ut om ett tag. Hon hoppar redan över kompostgaller!!
Kul grattis till sötnosen! :D
wow! över kompostgaller?? :O det kanske ska bli en hoppare av henne då? 

Jag är inte jätteintresserad av hoppning och kan ingenting om det, men jag kanske blir det nu. Ägaren Camilla behöll en ur kullen som hon skall ha till hoppning.

Vad fiin och sööt:D

Vad är skillnaden mellan sverigehare och en belgisk hare?
Söööt :'D Gillar hon den där bollen som man ska ha godis i och så? :o
GUd så söt :D
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Klart du ska hoppa med henne! ;D Det är ju hur kul som helst, och hon verkar ju redan vara på gång!:D

Måste tillägga att hon var fruktansvärt söt! :D

#21 hennes mamma är belgisk hare. Sverige haren skall bli mindre är belgisk hare.
#22 Hon har inte direkt visat något större intresse för bollen ännu. Tycker din om sin?
Tack för alla snälla komentarer.
Jättegullig ju! ^^
#21 Skillnaden mellan Belgisk hare och Sverigehare är att den Belgiska haren är en godkänd ras enligt svensk kaninstandard, den såkallade "Sverigeharen" räknas än så länge som en korsning mellan Belgisk hare och Dvärghare (om jag inte minns fel är det även holländare i korsningen också) Men har för mig att uppfödarna som jobbar med "Sverigeharen" har fått en tidsgräns till 2010 eller något sånt, för att få upp en stam på rasen osv.
#26 Haha, inte min heller x'D Har den bara i buren för att den är fin typ :)