Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 748 ggr
Keligast
0

Hamster ägare!

Jag är riktigt sugen på att skaffa en hamster^^
Men jag har några frågor som jag vill veta:

- Luktar hamstrar mycket? (Säger mamma)
- Hur länge lever en hamster ungefär?
- Min mamma är allergisk mot pälsdjur, men klarade marsvin bra. Tror du hon klarat en hamster?

Tacksam för alla svar :)

Mysofi
0

- Min hamster luktade inte så mycket tycker jag, bara man städar buren ofta så!

- Ungefär 1-2 år i vissa fall 3. Men min hamster vart bara ett halvår :(

- Oj, den frågan kan jag inte svara på…

Tisdus
0

1. När jag hade hamster luktade det inte så mkt, det blir bra om man rengör noga 1 gång i veckan och några dagar bara kisshörnan.

2. 2 år är det normala, det är sällsynt att de blir 3 år.

3. Min mamma och brorsa var allergiska, men de klarade av dem så länge man inte använde hö till dem.

johanna_loveAnimals93
0

Ingen aning, men du kan väl kolla in på hamster iFokus? :) Där har de säkert några tips?.. ;P

Keligast
0

#2 3. Var dom allergisk mot hö eller pälsdjur?

amand
0

- Jag tycker inte att hamstrar luktar speciellt mycket, absolut inte mer än marsvin iaf.

- Ungefär 2-3 år.

- Jag tror nog att din mamma kan klara av hamstrar.
3 av 7 i min familj är allergiska mot pälsdjur. Hamstrar har gått jättebra! Även marsvin har varit okej.
Min syster som bor i lägenhet lånade hem min hamster (långhårig) i 2 veckor. Hon bodde alltså i samma rum som honom och kände inte av någon allergi alls.

Förresten, titta gärna in på hamster.ifokus! :)

Keligast
0

#5 Åhh vad bra! :D Men mamma lyssnar inte på mig. Blir galen!
Får vell börja tjata lite..Tips?

Tisdus
0

#4 De var (är) allergiska mot både pälsdjur och hö.

Clariiz
0

Förklara och argumentera. Berätta massor om dom ;)

Jag lyckades så snart kommer jag ha gerbiler här hemma :D. Det som funkade bäst var att Gerbiler var luktfria.

Tjata hela tiden ;) Ta med dom till djuraffär och visa som hur söta de är :D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Keligast
0

Min mamma är hopplös: Jag hinner inte säga min mening hon bara: Nej inga djur in här i lägenheten. SEn går hon!

Clariiz
0

Skicka ett LÅNGT och övertygande brev på hotmailen eller något :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Keligast
0

Hon anväder inte datorer xDsms kan jag ju göra :)

vickan1976
0

Hejsan!

Honorna kan lukta en del när de brunstar, min fullkomligt stinker. Kan rekomendera en hane om du skall var säker på att de inte luktar.

Hö har man väl aldrig i buren. Jag har spån eller papperspellets sk. toalätt.

Min hane går på toalett med kattsand så den tömmer jag varje dag, resten av buren städar jag ca var 10:de dag.

Gå in på hamster iFokus där får du svar på alla frågor.

Vemsan
0

#12: Hanar stinker det om varje gång dom har kissat(i alla fall Musse xD).. :S

Hälsningar Vemsan

Keligast
0

Har skickat ett långt sms blev 6sms långt xD Hoppas jag får en. Men vad bra om det med toalätten! Får jag lära den :) Tack för alla underbara melj men skicka gärna fler! Vem luktar mest Hane eller Hona?? :)

Keligast
0

HON SKALL TÄNKA ÖVER DET! FAN VAD GLAD JAG ÄR! HON KOMMER GE SIG! :P HAHA ALLA DJUR JAG HAR TJATA OM HAR JAG LYCKATS ATT FÅ!

Tisdus
0

I mitt fall var det honan som luktade lite när hon brunstade. Det är lätt att lära dem gå på toalett, sätt den i ett hörn och när den går på toa i nåt annat hörn lyfter du dit den till det rätta hörnet. Det var så jag lärde min kanin iaf. ^^

amand
0

#15 Åh, vad kul! Håller tummarna! :D

vickan1976
0

Min hona sticker som sagt, min hane luktar inget.

Det är lätt att få dem rumsrena.

Jag kan rekomendera en guldhamster eftersom de är lite större och lättare att hålla och kela med.

Vemsan
0

Jag behövde aldrig göra Musse rumsren! För han bajsar i ett visst hörn(om det inte händer nån olycka nån gång ibland ^^,). Fast han vägrar att göra sina behov i en sån där hamsterlåda x)

Hälsningar Vemsan

Keligast
0

Det blev ingen hamster :'( Mamma sa att hon inte kommer ge den mat varje dag för hon är hemma hos sin pojkvän den veckan vi inte här här hemma hos mamma! Hon vill inte bara åka hem för en hamster och ha den hos pappa en vecka och mamma den andra går inte! Hos pappa har jag 3andra djur som tar mycket tid!! :'( HATAR MAMMA!

Flippa
0

Ååh! Vad synd! Har du inte kaninerna hemma hos din mamma?

[mangaa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

1 - Nee , men en hane luktar mer än en hona.

2- min fursta hamster levde i 2 år :)

3 - Jadu det tror jag hon kommer klara , iallafall om du inte skaffar en teddyhamster :)

Här är en bild på min underbara Melis <3

Keligast
0

#21 Nej, dom är hos pappa.

Keligast
0

ISTÄLLET SKALL JAG KANKSE BLI DELÄGARE PÅ EN HÄST! sÅ J*VLA GLAD :D

Sotis
0

Vad roligt att du skja bli delägare på en häst. men synd att dy inte fick någon mer hamster=(

ciss
0

Hamstrar är söta :) <3

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Keligast
0

*Okey mamma vill inget! Ingen häst eller hamster! Så jävla negativ!! HATAR HENNE!

Flippa
0

#27 Hon är som min pappa då :S

callo
0

Haft 4 hamstrar och tre levde mellan 3-3 1/2 år (är det ovanligt:P?) och en lite mer än två..så det är väl kring ngt sånt.

SaraB
0

- Nja, min förra hona luktade ibland.

- Min dvärghamster blev 3 ½ år.

- Ja, det gör hon.

Men ärligt talat, jag personligen tycker inte att hamstrar är någt roligt djur.. Inget illa mot er som har.

Tisdus
0

3 år är riktigt ovanligt för guldhamstrar, men dvärghamstrar kanske lever längre?

johanna_loveAnimals93
0

Synd att det inte blev nån hamster eller häst :(

callo
0

Mina tre hamstrar som levde över 3 år var inte dvärghamstrar den ena var en stor guldhamster och dem andra två var gråa, stora och långhåriga:P

Keligast
0

Ändrade planer vi skall snart åka och kolla på hästen idag :)!! Hoppas den är som jag vill den skall vara.