Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 354 ggr
RallyKanin
0

OT-Berättelse

hej jag brukar skriva berättelser men liksom e så dålig på att fortsätta här kommer en som jag började på ungefär för en el två veckor sen

Prolog

Många tror att spöken, troll, feer är en bedrift. Är det någon som har hittat på de om spöken, troll och feer. Vissa tror att spöken är doms nära och kära som går om kring. Men vem vet om dom finns el inte. Vissa påstår att dom har sett troll och älvor men vem vet om det är sant. Ingen vet, kommer någon att få reda på om det är sant eller falskt. Hm… man får väll vänta och se?

Kapitel 1

(Spöken troll andar o feer)

Gruset knastrar under Natachas skor när hon går grusvägen hem det är en helt normal dag som alltid hon har varit i skolan och inte lärt sej någonting nej nu överdrev jag visst lär man sig saker ibland men inte den här dagen och inte förra veckan. När Natacha går på grus vägen brukar hon tänka på allt möjligt även fantasier som ingen är säker på om dom finns. När Natacha är hemma själv eller har tråkigt brukar hon sitta och rita tekningar på troll, feer, spöken och massor av annat som ingen har sett. För trodde dom på sånt väldigt mycket men inte nu inte alls som för. När Natacha kommer hem slänger hon väskan i ett hörn och tar av sej den röda jackan och dom svarta skorna. Hon går ut i köket och märker inte ens lappen på bordet hon tar ut smör, mackorna och pålägg när hon sätter sej ner och ska bre på smör då upptäcker hon lappen. Det står :

Kommer hem klockan 24:00 hämta lillbror på dagis ni kan äta resterna från igår och lägg lillebror i TID så det inte blir som förra gången

Puss och kram mamma:)

Natacha kollar på lappen och suckar måste hon alltid på mina mig om när lillebror öppnade godis skålen och åt allt och kräktes på golvet och inte sov exakt klockan sju störigt! Men det var väll bäst att göra som hon sa hon brede på smöret och tog på pricikorv på mackan…….

hehe vet ej om jag ska fortsätta :P :)Glad

Tina-A
0

Är en intressant börjar och skulle vara kul att få reda på vad som händer när inte föräldrarna är hemma där på kvällen! Får hon syn på ett spöke kanske? :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Muppen
0

fortsätt på den!

Ikkiz
0

Håller med :D

Welina-s
0

Tycker den var jättebra! Du är duktig! Men jag är så himla petig och hittade lite stavfel och så som jag ändrade. Du kanske skulle ändrat det själv, men jag var tvungen ;P

Prolog

Många tror att spöken, troll, feer är en bedrift. Är det någon som har hittat på de om spöken, troll och feer. Vissa tror att spöken är deras nära och kära som går omkring. Men vem vet om de finns eller inte. Vissa påstår att dom har sett troll och älvor men vem vet om det är sant? Ingen vet, kommer någon att få reda på om det är sant eller falskt? Hm… Man får väl vänta och se?

Kapitel 1

(Spöken troll andar och feer)

Gruset knastrar under Natachas skor när hon går grusvägen hem. Det är en helt normal dag, som alltid. Hon har varit i skolan och inte lärt sig någonting! Nej nu överdrev jag. Visst lär man sig saker ibland, men inte den här dagen och inte förra veckan heller. När Natacha går på grusvägen brukar hon tänka på allt möjligt. Även fantasier, som ingen är säker på om de finns. När Natacha är hemma själv eller har tråkigt brukar hon sitta och rita teckningar på troll, feer, spöken och massor av annat som ingen har sett. För trodde man på sånt väldigt mycket men inte nu. Inte alls som förf. När Natacha kommer hem slänger hon väskan i ett hörn och tar av sej den röda jackan och de svarta skorna. Hon går ut i köket och märker inte ens lappen på bordet. Hon tar ut smör, mackor och pålägg. När hon sätter sig ner och ska bre på smör, upptäcker hon lappen. Det står:

Kommer hem klockan 24:00. Hämta lillebror på dagis. Ni kan äta resterna från igår. Lägg lillebror i TID så att det inte blir som förra gången

Puss och kram mamma:)

Natacha kollar på lappen och suckar. Måste hon alltid påminna mig om när lillebror öppnade godis skålen, åt allt, kräktes på golvet och inte somnade exakt klockan sju! Störigt! Men det var väll bäst att göra som hon sa. Hon bredde på smöret och tog prickigkorv på mackan.

Tina-A
0

*väl stavas med 1 L :)

Sotis
0

Jag tycker att den var jätte bra:D jag tycker att du ska forträtta.

[Niike]
0

Den var bra, men tänk med på när det ska vara punkt, kommatecken och sånt. För en berättelse blir lite tråkig att läsa om meningarna är för långa. Annars verkar den bra, skriv gärna en fortsättning^^

RallyKanin
0

Tack så jätte mycket jag vet är dålig på att sätta punkt och att skriva rätt i bland x) hehe konstigt att inte microsoft reagerade x)

RallyKanin
0

dom som vill veta lite mer vad som händer håller på med en fortsättning nu :P haha kanske lägger in den sen :P

Tina-A
0

spännande ;)

RallyKanin
0

hehe:P

RallyKanin
0

nu kommer fortsättningen :o där e säkert stav fel och inte så många punktar :P men jag har satt jätte många pinktar :P kanske e lite fel

RallyKanin
0

Natacha satt och åt en stund. Efter hon hade ätit upp mackan gick hon och tog sin väska med blommor på och lade ner sitt ritblock som var ful klottrat med fantasibilder efter det tog hon på sig sina skor och jackan. Hon gick in i garaget och tog mammas cykel med barnsitsen där bak hon tog cykelnyckel och tog ut cykel. Hon putade igen garage porten med en smäll, och cyklade i väg. Det var inte så långt till dagiset ungefär samma väg som till skolan, alltså egentlige var det inte lönt att cykla men det är alltid roligare. Hon cyklade förbi skolan och kiosken med massor av godis hon visste att hon var tvungen att stanna och köpa i alla fall en klubba till sin lillebror annars hade han skrikit hela vägen hem. Då hade säkert alla kollat och trott att hon hade plågat honom el något sånt. När hon kom till dagiset satte hon cykeln utanför och låste hon gick in på dagiset och såg alla dagis barn springa runt överallt. Till slut såg hon sin lillebror han var vid lianerna i gympahallen. Natacha gick mot lillebror och sa

- nu ska vi hem!

-        NEJ! Skrek lillebror

-        Jo jag har lovat mamma

-        Du kommer aldrig att fånga mej jag är Tarzan

-        Okej då får du stanna  , men då går du miste om en smarrig klubba

Okej sa Tarzan och hoppade ner från lianen

-         Hej då Isak sa personalen

-         Hej då sa Isak och vinkade

-         Nu vill jag ha min klubba sa han direkt efter vi hade stängt igen dörren

-         Du får ju vänta tills vi har kommit på cykeln.

Isak suckade djupt

Efter en stund hade Natacha fått på Isak på cykeln och hon hade börjat cykla till kiosken När dom kom fram köpte hon en liten rund klubba som var blå 

-         Kan vi inte cykla till skogen sa Isak med klubban i munnen

-         Natacha suckade och gjorde som Isak sa. Hon vände cykeln och började att cykla mott skogen efter en stund av trampande i skogen blev Natacha trött i benen och bestämde sig för att ta en liten paus. Isak sprang runt överallt och lekte Tarzan undertiden satt Natacha och ritade i sitt block. Efter en stund blev hon trött på att rita hon lade ner pennan och kollade efter Isak. En obehaglig känsla spred sej upp längs ryggen var hade Isak tagit vägen? Hon reste sig upp med ett ryk och tryckte ner blocket i väskan och satte den på ryggen hon hoppade upp på cykeln och började cykla längre in i skogen Natacha kollade in bland träden och vid kanten av grus vägen var hade hen tagit vägen? Efter en stund hörde hon ett hund skal. det hördes som om det var inne bland träden så Natacha hoppade ner från cykeln och satte ner stödet. Hon kollade noga efter en liten pojke med blå jacka plötsligt ser hon honom med en hund efter sig . Natacha springer fram till Isak och tar tag i honom

-         Var har du varit sa Natacha med en orolig och arg röst

-         Jag hittade en hund vet du vad han heter Tarzan det har jag döpt honom till.

-         Åå sån tur att jag hittade dig men du får inte lov att gå ifrån mig utan att säga till!

-         Okej sa Isak och sprang efter hunden

Natacha satte sig och kollade på hunden och pojken som sprang glatt omkring och lekte. Efter en stund sa hon till Isak att han skulle ta med sig hunden till henne hon skulle kolla om den hade nått halsband.

-         Den har ju inget halsband sa Natacha förvånat

-         Ne jag vet sa Isak glatt då kanske vi kan behålla honom

-         Jag vet inte vi måste vara jätte säkra på att den inte har någon ägare och dessutom så måste mamma säga ja först, men vi kan ju ta hand om den så länge.

-         JAAAAAA! Skrek Isak och kramade hunden.

-         men nu måste vi gå hem sa Natacha

Dom gick mot cykel Natacha lyfte upp Isak på cykeln och spände fast hunden fick springa efter dom det gick inte på något annat sätt. Natacha hoppade upp på cykeln och började trampa. Dom cyklade tillbaka den vägen dom kom ifrån och hem till doms egen grusväg. När dom kom hem ställde hon in cykel och låste upp till hunden och Isak. Klockan var fem och det var dags för middag. Till Isak och sig själv gjorde hon pyttipanna och till hunden värmde hon några köttbullar och ställde fram vatten. Tarzan glufsade i sig maten direkt och lade sig underbordet när han var klar. Isak och Natacha satt och åt en lång stund. Efter maten sprang Isak in i vardagsrummet och satte på tv: n det var bilobompa på tv: n. När Natacha skulle ställa in ketchupen som Isak hade haft på pyttipannan såg hon en lapp från mamma. Hon rykte åt sig lappen och läste med stora och förvånade ögon.

Hej jag har lite oväntade nyheter jag kommer inte hem i kväll jag ska resa bort min chef säger att jag kan få högre lön så jag följer med till USA. Faster Tilda kommer i morgon och ser hur det har gått kommer hem om en vecka

Kramisar mamma!

Natacha står och kollar på lappen i säkert en minut efter hon har läst den. USA? Och faster Tilda hon kommer aldrig på besök faktiskt ingen i pappas släkt hälsar på. Inte ens pappa sen mamma och pappa skilde sig Då kommer Isak in i köket.

• - När kommer mamma hem??
  • - Eh, hon kommer hem om en vecka!
  • - Okej säger Isak och springer in till tv:n igen

Varför ska hon till USA det stod ju att det var med jobbet men ändå snabbt beslut?

Natacha går in till Isak och kollar på Bolibompa. Efter Bolibompa ska Isak gå och lägga sig. Så klart som alla barn så vägrar han att gå och lägga sig, men ger upp efter ett tag och går och lägger sig. Natacha är uppe själv med Tarzan. Plötsligt får hon en obehaglig känsla och kollar runt om kring sig. Tarzan hoppar upp i soffan och trycker sig mot Natacha vad kan de vara som är i rummet. Det reser sig i ryggen på Natacha. Hon kan inte komma på vad det är efter en stund börjar Tarzan att morra.

Tina-A
0

Hur kom lappen från mamma dit? Hon var väl inte hemma? :P

Och ojoj, varför morrar hunden?! :D Spännande ;) Ska bli kul att läsa fortsättningen.. För visst får vi läsa ända till slutet när det är klart? :)

RallyKanin
0

jo hoppas det :) ja och mamman hade fått ett besked på jobbet och sen åkt hem o packat får skriva det sen :P