Hm..
Jag har tänkt att skaffa en till kanin, men vet inte var jag ska köpa den.. Är det bäst att köpa hos uppfödare, privatperson eller annat? Vad tycker ni? :)
Hos en seriös uppfödare som känner sina kaniner väl och vet vad han/hon gör i sitt avelsarbete.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Uppfödare! Då har dom förhoppningsvis koll på vad dom avlar på för djur, så du får hem en frisk o trevlig kanin :) Men visst kan man få tag på fina kaniner på annat håll också, men jag tycker nog att "det säkraste kortet" är att köpa ifrån en uppfödare.
Okej tack :) Har hittat några uppfödare i närheten där jag bor… ska nog kolla upp dem :P

samma som #1 tkr jag !
Asså, jag tycker inte att det spelar så stor roll, men jag skulle inte rekommendera att köpa den ifrån en djuraffär som du inte vet nånting om. Vissa djuraffärer tar hand om sina djur jättebra, men det finns vissa där djuren inte är tama! Hör dig för! Att försöka hitta en hemsida till en uppfödare eller nåt kan vara en bra hjälp! På så sätt kan du läsa lite om hur uppfödaren är :) Men att söka upp en privatperson kan också vara bra :)
Hälsningar Vemsan
#5: Näe, nån djuraffär hade jag inte tänkt köpa den i eftersom jag har ganska dålig erfarenhet av deras (den djuraffären som jag vet har kaniner) sätt att behandla djuren..Jag kan ju ha fel, men..
Uppfödare! De har mycket mer erfarenhet än tex. personalen på djuraffären.

Uppfödare
Uppfödare absolut!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Uppfödare!
Uppfödare!
Uppfödare!
Jag har tillsalu XD !
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

som alla andra: UPPFÖDARE!
Man får oftast hem mycket trevligare kaniner direkt från seriösa uppfödare :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Omplacera Det går att skaffa kaniner/ kaninungar genom en massa olika djurhem, t. ex Livlinan:)
Uppfödare
Okej, ni verkar ju vara rätt överens ;) #12: Var bor du? :) #15: Jag har kontakt med en på Livlinan, hon mailar när det kommer in nya kaniner men än så länge har det inte varit nåt intressant för min del. Har även kollat på andra djurhem men det finns ju så lite kaniner där! Annars är det det jag vill mest, att ta hand om en som behöver ett hem snarast.. :)
putt :P
Om du vill ha hem en kanin som behöver hjälp snarast kanske du ändå ska ta den djuraffären som behandlade sina djur dåligt. Komme rju iaf en kanin bort därifårn!
om du vill ha en omplaceringskanin kan du ju alltid kolla på blocket, men jag rekomenderar oxå uppfödare :)
Min första kanin jag köpte köpte jag hos en privat person. det var en kompis till min mamma som hade ungarna. Channie var jätterädd hemma och inte van vid att vara lyft osv. (de hade bara kaninerna i en jääättestor bur där de skuttade runt). Men å andra sidan är hon världens snällaste nu ^^
Cassie köpte ja hos uppfödare och Cassie var inte ett dugg rädd när hon kommit hem, hon var van vid att bli lyft oxå.
Men Cassie hade världens hemskaste tonårsålder.. xD men det är ju olika från kanin till kanin..
Jag har två ungar tillsalu. Dvärgvädurar. 1 Chinchilla hona och 1 Japantecknad hane. Pm:a mig om det låter intressant :)

Det kan vara svårt att "rädda" en kanin då de kanske inte vill gå på låda, bli burna, gå på hala golv mm. Jag hade problem med min som jag räddade.
På blocket finns många som verkligen behöver räddas.
Jag fick tag i en uppfördare ca 8-9 mil från där du bor som har många olika raser och ca 100 kaniner. Där kan du säkert hitta någon. Hon heter Smadar. Är du intresserad så har jag nog hennes mailadress någonstans annars så har hon annons på blocket också.
Kan rekomendera henne som jag köpte min sverigehare från också, hon hade ca 10 ungar till bla vita albino dvärghare och jag tror att det var dvärgvädur. Hon bor ca 7,5 mil härifrån.

Smadar har en sida som heter
Bäck´s kanintorp
om du söker på google så hittar du den nog
Okej tack allihopa :D
Min syster tkr att det är onödigt att stödja uppfödare. Hon menar på att det finns så många kaniner ändå, så varför föder man upp fler? Suck. Jag vet inte vad jag ska tycka längre. Hade nästan helt bestämt mig för att köpa hos uppfödare men nu vet jag inte längre…… :/
Det var det dummaste jag har hört!! Kan förstå om hon tycker så om de som föder upp blandraser, och de som tar en kull bara för att kaninungar är så söta.
Men vi seriösa uppfödare har ett mål med våran uppfödning!
Vi har alltid ett mål och syfte med varje kull vi tar!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#26 Okej tack :)