Pellets
Hej!
Nu har jag köpt Djur&Naturs pellets fäör smådjur och blandar det med havre. Tror ni detta kommer funka bra?
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
kanin&Marsvins pelletsen?
Jag hade den först, men när dem bytte recept funkade det inte alls bra. Kaninerna blev inte alls i fin form.
Har du få kaniner tycker jag du ska satsa på något annat.
Jag har bara 2 så jag kör på cuni complete, supernöjd.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
#1 Jag har just nu bara 1 kanin men kommer få hem flera om några/någon vecka.
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
Jag har också cuni complete och sen har jag också adult rabbit food från oxbow och jag brukar blanda lite(:
Svenska foder djur&naturs pellets är fett i sig, så anser inte att det är så lämpligt kanske att blanda ut med havre också.
Jag blandar det med annan pellets istället.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag själv använder också cuni complet, den är jag nöjd med :)
Använder cuni complete, funkar bra för mig med :)
Tycker ni jag ska köpa ett nytt foder och blanda ut med också?
#7 Eller byter du och har enbart ett annat foder?
Anledningen till att jag blandar ut med det till mina är att vissa behöver det lilla extra fettet (de gillar det bättre än t.ex havre)
Vill ju inte slänga det jag har nu 😊
#9 Nej men menade när den börjar ta slut och fasa över liksom 🙂
#10 Då gör jag det, Köpte ju 2st 15kg-säckar( 15kg havre, 15 kg Pellets) så det an ju ta ett litet tag då! 🙂
#11 Aha ok. Men jag personligen hade inte blandat de två, om inte kaninen har problem att hålla vikt eller liknande. Blir nog lite för fett dessvärre tror jag.
Hm…. Ska jag börja minska på foderstaterna isf eller?