Skaffat kanin :D
Nu äntligen har en kanin tillökas i familjen :D Vi har inte tidigare haft en egen kanin, men umgåtts med andra som haft kanin/er. Just nu är hon inne-kanin, och som jag förstått det är det lite försent att träna till ute-kanin (om valet nu skulle hamna där), men till våren/sommaren hade vi tänkt att hon skulle få hoppa ute i nån Hage med bur :)
Hon är åtta veckor gammal, sandfärgad (isabell tror jag det kallades?) med hängande öron och hon är verkligen super trevlig. Verkar då inge rädd alls och skuttar glatt omkring i buren, samt sitter snällt i knät några minuter, sedan blir hon rastlös och vill hoppa iväg.
Lite tips? och råd på allt en kaninägare kan behövas veta? :)
Never look down on someone unless you're helping them up ~
Allt du behöver veta finns på http://kaninmagazinet.se/ ;) Finns även bra artiklar här på KiF.
Lägg upp en bild på din kaninus! Vad heter hon?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Aa tack så mycket :D
Hon heter Hanna! Kan tyvärr inte lägga upp en bild just nu, sitter vid mobilen och det funkar inte riktigt att lägga upp bilder med den :(
Never look down on someone unless you're helping them up ~
Kul med ny kanin! Min ena kanin Freja är också isabella färgad. :)
Gosa med henne riktigt mycket. Tänk på att vara lugn när du är med henne, och pyssla om henne mycket. Vänj henne lite vid koppel är ett tips? om du skulle vilja gå promenader eller hoppa hinder, något jag rekommenderar! :) Klippa klor och borsta pälsen får man också göra. Mat får du ju vänja henne vid den nya maten. Ett tips? till, att du kan ge henne grönsaker och rotfrukter. Det brukar mina kaniner älska! :)
Som 1# sa: kaninmagazinet finns allt du behöver veta! :D
Lycka till med Hanna! :)
Ett tips? är att ha henne lös (på säker plats) och låta henne komma till dig, klättra upp på knäna osv. Locka med lite persilja :)
Var försiktig med att ge grönsaker och liknande innan hon är van, men bladgrönt i små mängder är bra att börja med.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.