Hjälp!
Hej! Min kanin bor inomhus sedan 3 veckor men nu nyser barnen o säger att det kliar i halsen och ögonen hela tiden och jag är rädd att det är allergi! Vad gör jag? Kan väl knappast flytta ut honom igen när han har varit inne i 20 grader i 3 veckor, är runt 12-14 grader ute på dagarna här och har ingen isolerad bur! Hade det fungerat om jag isolerade buren? Sen hade vi ju förstås fått vara ute hos honom väldigt mkt o umgås då han varit mycket med oss och sprungit mkt fritt inne, vill ju inte att han ska känna sig ensam! Har funderat på garaget också men är ju mörkt o dålig luft kanske! Känner mig hjälplös..
Vi hade kaniner utomhus (i väl-isolerat kaninhus och stor utebur med grävmöjligheter osv = härligt för dem) året runt förut. så ja, om du bygger det riktigt rba så går det absolut!
Kaniner behöver inte ha en isolerad bur då dom har en sådan tjock päls! :)
Min mammas före detta kollega, expert på kaniner, sa att det inte alls behövs. Dock vet jag inte om det behövs nu när han har varit inne så pass länge.. 🤔
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
Nej isolera inte buren. Kan lätt bli fel och då är kylan kvar i utrymmer istället. (har själv en bur med isolering av frigolit men den är korrekt byggd av den som gjort det, verkar det som).
Kolla upp vad det är de är allergiska mot. Kan ju vara höet, spånen (eller vad du nu har som underlag) mm.
(tänk på att ha en bra, lämplig rubrik)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.