Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 668 ggr
[LittlePiglet]
0

(S) 3 dvärgvädurar

Om lite knappt ett år kommer jag att flytta hemifrån för att studera på gymnasiet.
Jag kommer bara vara hemma på helger och lov och kommer därför inte ha tid till alla kaniner som jag äger i nuläget och mina föräldrar vill inte ta hand om så många heller. Så jag har tyvärr inget annat val än att sälja några av dem.

Jag kommer vara noga vart de hamnar och ger mig själv rätten att neka köpare. Vill även ha fortsatt kontakt med den nya ägaren :)
Pris diskuteras med ev. köpare.

Finns lite utanför Karlstad, Värmland.

Är du intresserad, skriv här, skicka ett pm eller ett mejl till maja@itwatz.se

Gör separata inlägg för varje kanin, för mer info och bilder bara fråga :)

[LittlePiglet]
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

**A Fetching Firework ”Juni”

**Född: 2011-06-24
Ras: Dvärgvädur
Färg: Blå/Gul Japantecknad
Kön: Hona
Har stamtavla
Klassad:
Rak: Lätt, 2 pinnar
Krok: Medelsvår
Höjd: Ej Elit
Läng: Ej Elit 1 pinne

Juni är egentligen framavlad för utställning men hon är inte så rastypisk i kroppen och har ganska lätta öron. Hennes teckning är dock helt ok och jag tror att hon kan få bättre hull om man jobbar på det.

Inom hoppningen har Juni alltid varit ganska duktig fast i början sprang hon lite för mycket och var ganska yrig men då satte man sig bara ner och så hoppa hon upp i knät och lugnade sig innan vi fortsatte. Det blev bättre ju mer vi tränade och nu är hon mycket bättre på att hålla sig på banan. Juni har tyvärr inte hunnit tävla så mycket men jag tror hon kan klassa sig ganska högre än hon är klassad nu om hon får tävla lite.

[LittlePiglet]
2

Chelmsford Wonder ”Pomme”

Född: 2012-03-17
Färg: Blå/Gul Japantecknad
Kön: Hona
Har härstamningsbevis
Klassad:
Rak: Medelsvår
Krok: Medelsvår
Höjd: Ej startad
Läng: Ej Elit 1 pinne

Pomme är en ganska speciell kanin som har en stor vilja och gör bara det hon vill. Vill man gosa så sätter man sig nära henne och så hoppar hon upp i knät och sitter där så länge hon känner för det. Att bli lyft är inte något hon gillar särskilt mycket. Jag har fått sluta ha henne i kompostgallerhagen eftersom hon inte kan nöja sig med det utrymmet (ca 17 kvadratmeter) utan vill kunna på springa på hela våran och grannens tomt.
På banan är Pomme väldigt lik sin mor Juni och oftast måste man vara lite van yriga kaniner för att kunna hålla henne på banan.

Film: http://www.youtube.com/watch?v=bw2HtAAxYkU&feature=c4-overview&list=UUnhdnh-tjp81MU6hofxAn2A

[LittlePiglet]
3

D’arcy Spice ”Ringo”

Född: 2012-03-17
Färg: Viltgul
Kön: Hane (kastrerad)
Har härstamningsbevis
Klassad:
Rak: Lätt, 2 pinnar
Krok: Lätt, 1 pinne
Höjd: Ej startad
Läng: Ej startad

Ringo är en väldigt go kille som är ganska lik sin far. Sitter gärna och gosar och inga problem att plocka upp och bära runt och ibland när man är ute och går vill han hellre följa efter mig än utforska omgivningen.
På banan springer Ringo ofta med ett fint och jämnt tempo och är väldigt lättstyrd, men han vill väldigt gärna göra minst ett slarvfel varje gång och så kommer han precis utanför pinne. Dock tror jag det inte dröjer innan han slutar slarva och kan ta någon mer pinne.

Film: http://www.youtube.com/watch?v=p6psSThbjD0&list=UUnhdnh-tjp81MU6hofxAn2A

SötnosenSantos
0

Älskade pomme men kommer inte få skaffa fler ninisar fören i vår och kanske inte ens då.

When life gives you lemons. Make lemonade❤️

[LittlePiglet]
0

#4 Du kan höra av dig till våren och se om hon är kvar då :) Jag har inte bråttom med att få dem sålda

Michiis
0

Ringo var himla fin :3 Tror du han kan gå tillsammans med 2 honor kanske jag är intresserad :P

// Michis

[LittlePiglet]
0

#6 Han bor med Juni nu och det funkar bra, så vi skulle ju kunna prova och funkar det inte kan han komma tillbaka till mig :)

Michiis
0

Ska fundera lite på det ^^ Värmland/karlstad är ju en liten bit från där jag bor , Dalarna.

// Michis

[LittlePiglet]
0

#8 Ja gör det du :)

[neptunens]
0

Vem är det som har fött upp Juni? 🙂

[LittlePiglet]
0

#10 Lars Landin, i Kristinehamn om jag inte minns fel :)