Omg
Två kompisar av mig har fått sig en kanin som dom delar på . Han heter Lukas. Jag har inte sett han face2face , men idag var jag inne på min ena kompis´ presentation på en sida som heter nettby ( typ norsk lunarstorm ) och där var det en bild också stog det att han bara var 4 veckor :o Han ser inte ut till att va bara 4 veckor .. Men ändå jag skrev till dom och fråga om han verkligen var bara det , och vart dom hade fått honom ,. ventar på svar nu :p
nu fick jag svar , dom skrev : Vi vet att en kanin egentligen ska vara över 6 veckor , men hon som gav bort honom kunde ge honom bort nu och vi ville inte venta så länge.
Jag själv tycker det hörs lent ut , "vi ville inte venta så länge" .. lol :p 2 veckor till är väl inte så länge ? ;p
Va tycker ni KIFare ? ..- >
Tycker värkligen att dom skulle väntat :o Det är väll inte precis bra att ta en kaninunge vid 4 veckors ålder? Och dumt och oansvarigt av uppfödaren också!
Jag fick vänta 1 månad på min kanin X'D
Man får ju inte sälja dme innan 6 veckor, och helst ska dem vara 8 veckor! Så de va dååligt.
jag tycker det var dåligt av uppfödaren och själviskt tänkt av de som inte "orkade vänta" , det är ju ingen regel man har för att de som ska köpa kaninerna ska få vänta länge!! Det är ju förståss för att det är bäst för djuren! och det borde ju ligga i ens intresse att ens nya kanin ska få en så bra start som möjligt på sitt liv!
Du kan ju berätta för de kompisarna att ungarna diar tills 6 veckor! Så dem behöver fortf. mjölkersättning, jag var tvungen ge en 4 veckors unge mjölkersättning även fast hon fick av mamman och åt vanlig mat.
Joo jag har pratat me mina kompisar men dom skiter i vad jag säger >__<
Dom har haft honom i 3-4 dagar nu .. Jag blir så arg på såner , jag fattar inte varför dom gör så mot kaninen .. Har man möjlighet till att venta ska man ju göra det!
Stackars kanin! Snacka om oansvarig uppfödare, och dina kompisar som inte "orkade vänta". De verkar ju inte precis måna om att kaninen ska må bra osv ..

Hoppas kaninen överlever detta!
Låter väldigt oansvarigt!