Foder-Vad tycker du?
Ja, här kan man då skriva vad man tycker om sitt foder (för/nackdelar mm) och skicka gärna en bild 🙂
Vad har du för foder?
Fibafirst
Vad heter tillverkarna?
Supreme
Vilka värden har fodret?
råprotein 14,0%
växttråd 30,0%👍
råolja och råfett 3,5%
råaska 7,5%
kalcium 0,8%
fosfor 0,4%
natrium 0,4%
Hur mycket kostar det?
89:- för 500g
Var köptes fodret?
Djurmagazinet i Örnsköldsvik
Vilka fördelar har fodret?
Det är fiberrikt, bra för kaninens tänder, rekommenderas av veterinärer, ger kaninen tuggmotstånd. En riktig fiberbomb
Vilka nackdelar har det?
förpackningarna är ganska små och finns vad jag har sett inte att köpa i större förpackningar än 500g men det är uppenbarligen ett relativt nytt foder så det kanske kommer så småningom.
Hur tycker du?
jag tycker att Fibafirst är ett toppen foder och kan klart rekommendera det till alla som vill kaninen väl och dessutom står det på förpackningens sida "vi på Supreme tar tacksamt emot våra kunders synpunkter. Om du och din kanin inte skulle vara helt nöjd så kontakta oss" och under bruksanvisningen står det gyllene orden "fräscht hö och friskt vatten ska alltid finnas tillgängligt.
putt! är det någon annan som har prövat Fibafirst?

Det verka bra eftersom det innehåller mkt fiber. Men 89 kr för 500 g… Det blir 4450 kr för 25 kg (så stora som pelletssäckar är). Då måste man ha få kaniner eller väldigt gott om pengar :D Jag betalade 140 kr för 25 kg av Mästers på "min tid" och det funkade utmärkt :)
jag tycker det är kanon!
Jag betalar 99kr på arken zoo.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Shit så dyrt… Av princip ger jag inte mina djur utländskt foder. Vi har allt som behövs för att göra bra kaninmat i Sverige 😎.
Mina kaniner äter hö. Det är bra för att det är naturligt (mitt är dessutom ekologiskt!), fiberrikt, billigt, närproducerat och ger kaninerna sysselsättning. Har man ett bra hö finns ingen anledning i världen att köpa kraftfoder för 150-200 kronor kilot 🤪.