(K) Dvärgvädurrex
Hej! Jag är på jakt efter en dvärgvädurshona med rexpäls. Hon ska ha stamtavla och vara wienerfri. Mycket viktigt att hon är defektfri, från t.ex bettfel och liknande. Tanken är att hon ska gå i Avel, ställas ut samt bara vara till kel såklart! Stort plus om hon bär eller är vit rödögd! Om hon bär/är vit rö så kan jag även tänka mig en rexbärande hona. Unge som vuxen spelar ingen roll. Jag erbjuder ett hem med mycket kel och stimulans i bur och Hage. Hagar med tillgång till mycket att upptäcka. Även selpromenader och kanske hoppning om intresset finns. Bör finnas i närheten av Uppsala eller om transport kan ordnas. (Eller om honan kan tas med till Tierpsutställningen på lördag den 19/10.) Skicka ett PM, skriv i tråden eller maila till: trotternumber1@hotmail.se om ni tror att ni har en hona som kan passa. //Olivia :)
Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com 
Hej har en hona som är Dvärgvädur-rex. Hon är Egern färgad. Har tyvärr inte stamtavla på mina kaninungar heller men har härstamningsbevis.
Hennes mor är DOCK Wiernerfärgad men tror det har något med mamman och pappans färger då den ena är svart och den andra vit. Drf att hon fått bläs. För finns ingen annan i deras släkt som har Wierner.
Dorotea heter tjejen, hon är totalt underbar i temperamentet, pussas och älskar att gosa, Super nöjd med hennes betende. Hon är super social och skulle bli en väldigt bra avelskanin. Bor i Uppsala.
Ifall du skulle vara intresserad och vilja veta mer så kan jag berätta mer och skicka bilder till din mail :)
Kaninuppfödning av dvärgvädur & Dvärgvädurrex & även en liten musuppfödning!
.
#1 Hon låter fin men tyvärr är jag inte intresserad. Jag är ute efter en wienerfri tös med stamtavla, men tack i alla fall! :)
Maria som har Bynäsuddens kaniner håller på att avveckla sina dvärgvädur rexar. Vet att hon säljer ut några nu och några av dom är efter vit rödögd. Prata med henne!
Jag antar att hon bör vara obesläktad med de du har? :) Tänkte annars på avkommorna efter de snygga som finns hos Källebro, men de har ju båda mina linjer i sig :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#3 Tack, har mailat henne! :) #4 Ja, precis är ute efter en som är obesläktad med mina. :)
Rekommenderar att du köper från Bynäsuddens, fina kaniner och utan kända bettfel! Hoppas du hittar någon hos henne :)
Jag kanske också kommer att börja avla mot vit rödögda Dvv rex så småningom. Roligt att ha en färg där man "bara" behöver koncentrera sig på att de ska vara rena ;)
Ljustadalens kaningård
#6 Det vore jättekul om du gjorde!
Känns äntligen som om jag är pågång med mitt projekt som länge har funnits i tankarna, superkul! :)
Jag letar fortfarande efter en passande hona. :)
Om du har Facebook finns det en grupp "Allt om kaniner" du kan gå med i, där kanske du kan få napp. //Linda
Om du inte har bråttom med att hitta en hona, så kommer jag få rexpälsade dvärgvädurar nästan år. :)
nyfiken fråga, vad innebär wienerfri ? :)
Ingen vit blåögd i linjen 😉
Ljustas har finfina wienfria och projektdjur liten rex/dvv
#8 Jag har inte Facebook så det blir lite svårt, men tack för tipset! :) #9 Jag har inte bråttom men jag skulle gärna hitta en hona som kan paras nästa sommar. Kullen kan dock helt klart komma att vara av intresse! #10 Precis som 11:a sa så finns inget vitblåögt i släkten. :) #11 Hon vet jag föder upp men tack! :)
Puttar :)
Vill man inte ha en vitblåögd? eller varför letar folk wienerfri? Alltså en vitpälsad med blå ögon?
#14 För utställning funkar ju ej wienteckning och vit bö är ju inte samma som vit rö som är albino, läs gärna mera på http://www.kaninfarg.se/ 😉