Utställningstråden!
Då jag inom kort kommer att börja ställa ut kaniner och är helt novis på området startar jag denna tråd där vi kan samla våra tankar och funderingar kring det här med utställning. Jag undrar om man kan ställa sin kanin första gången på LU i Södertälje nästa år eller måste man ha ställt den någon annanstans först?
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Klart du kan ställa på LU, tror anmälan kostar 90:-/kanin o de sitter kvar fred-sönd i sin utställningsbur..
Nej man måste inte ha ställt ut innan man ställer på LU. :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#1 95 kr står i utställningsannonsen i senaste KU. Men sitter de hela helgen i en sån där yttepyttebur? Även stora/jätteraser? Kanske är mer humant att ställa på en endagsutställning?
Var hittar man komplett lista över kaninutställningar? Hittar bara den på SKAF:S hemsida, men har hört att den inte är komplett, stämmer detta?
#3 De större raserna har dubbelt så stor burar än de mindre.
#4 Vill du veta om det finns andra tävlingar än dem på SKAFs hemsida, kolla klubbens hemsida(om dem har en sådan)🙂
Där brukar det stå om bordsutställningar mm👍
Kul att du ska ställa på LU förresten, då ses vi där😊
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#5 Tack för svar! Känns inte lika hemskt då! #6 Vad roligt, ja, skulle vara jätteroligt att skrapa ihop till en KIF-träff under de där dagarna!
#7 Jag och #6 ställer endast ut dvärgraser, och aldrig upplevt att dom mår dåligt. De verkar mer njuta av att ligga o slappa hela dagen :)
#8 Låter betryggande! #6 Förresten, vad är en bordsutställning?
#9 En bordsutställning ordnar vissa klubbar då & då.
Man åker dit, får kaninen bedömd & åker igen🙂 Inga burar kaninen sitter i och oftast 1-2 dommare. Lite mindre komplicerat helt enkelt😊
Vet att våra pluttar brukar ligga & halvsova i burarna tills bedmöningen, efteråt ligger dem och sover i burarna, samt i transporterna på väg hem😛Så skulle inte säga att dem blir speciellt stressade😃
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube