Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 852 ggr
Melvin23
0

Usch vilken bur

Fick hem uteburen jag beställt idag.
Den borde inte få säljas som kaninbur!
Den är 120x40x40 cm. Vet att den är för liten, det är en akutbur.
Ska bygga en större om 2 veckor.
Tur att han är bebis min kanin. Hoppas ingen kanin bor i sån liten bur!

Men vad jag undrar oxå är; Jag kommer nog bo hos killen snart och han har radhus med stor baksida.
Kan jag ha denna bur om jag har en utegård med ramp så han gå ut o in som han vill?
Tex bara på dagarna till vintern kommer…

johanna_loveAnimals93
0

Vilken liten bur :S

Mysofi
0

Ojdå, har du nån bild?? :P

Melvin23
0

#2 Nä man jag kan fixa imorn!

Mysofi
0

#3 :D

callo
0

Så fruktansvärt liten va den inte! bara på höjd/bredd men 1.20 på längden är rätt normalt mått för dvärgkaniner.

Lolitas
0

lät ju ganska normal ändå. svär på gud att hälften av alla KIFare precis som jag själv (mina landetburar nu) har sk 100burar fast de varken håller höjd eller breddmått som är godkända

Lolitas
0

vill då påpeka att jag gjorde en undersökning häromkvällen. Gick in på flera stora leverantörer samt zoobutikers hemsidor och läste måtten för alla burar. Utav 7 burar va bara en godkänd, den godkända buren hade måtten 150x58x58cm. de flesta har en höjd eller bredd på ca 48cm, och trots att de bara är 2cm så räcker ju det. Detta berörde ALLA 100-burar och ALLA 120-burar jag tittade på.

felicia93
0

Igentligen borde inte djuraffärer säjla sådanna burar men är det akut så gör det ju inget bara om han får en ny bur senare :)

Lolitas
0

#8, vill inte nämna namnen på företagen, men ta dig en runda o kika ska du få se att nästintill inga kaninburar håller den svenska lagens mått.

Melvin23
0

#5  Ja längden är ok, men bredd o höjd är för litet!

Ser knappt ut som han ska få plats som vuxen!

Melvin23
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild.
Lite dålig då jag tog med mobilen…
Han har dock fått en Hage idag :)
Han skutta runt och verkade trivas :)

Stravaganza
0

Så liten vart den inte.

Sotis
0

ojj den var väldigt liten!

Melvin23
0

#12  Jag tycker den är jätteliten med tanke på att min kanin är bebis. Han kommer fan inte få plats att röra sig när han blir stor…

lill-jarven
0

Men han lär ju vara rätt så liten i 2v till så det är nog helt ok att du använder den tills du har byggt en ny. :) Dessutom är ju hagen rätt stor så han får ju skutta runt en massa ändå

MarHai
0

Den är iaf för låg och djup.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

callo
0

Ja just nu skulle jag ju inte säga det är plågsamt för din nin, han/hon har det säkert dte bra där nu. Men när han blir vuxen är den ju helt klart för låg. När man ser det säljs 70x40 burar så är det ju en helt annan sak. Men bra du ska bygga en ny:)

bubbelbubbel
0

men min bur är 94x55x40….och när jag köpte den sa hon att det var EUstandardmått. fast eskimå verkar trivas ypperligt..