Info om hoppning
Jag undrar lite över hur man gör för att få 1 pinne i tex. Lätt, vad man ska klara av. Och jag kanske ska köpa två kaniner till, men dem är tävlingskaniner och har pinnar i medel. Jag undrar om man måste börja om från början eller om man kan skriva ner resultaten i en ny tävlingsbok från den som förra ägaren hade… Annars måste jag ju börja om från börjar :/ Ställ gärna frågor om ni inte förstod vad jag menade! :)
Tack så mycket! Jag är helt nybörjare på hoppning så vad är en placering i tävlingen …..(gu vad jag skämms)……
#2 HÄR finns en jättebra artikel på Kaninhoppning iFokus som förklarar detta.
Förlåt att jag är helt korkad och tack för att du har tålamod med det, men någon gång måste jag fråga. Vad menas med "startande i klassen"? Sedan har jag förstått allt :)
#4 Nej ingen fara! Hellre att man frågat så man förstår än att man låtsas förstå, det lär man sig inget av. 🙂
Det är precis som det låter. Om man säger 23 startande i klassen så menar man att det var 23 ekipage (förare+kanin) som var med och deltog i den klassen man pratar om. T.ex. 7 startande i miniklassen: 7 ekipage var med och tävlade i mini klassen. 🙂
#5 okej men betyder dethär (se bild) att man måste vara med och tävla i den klassen si och så många gånger (höger spalt) för att få 1pinne, 2pinnar osv. ??
Man kan inte få fler än en pinne på samma kanin på samma tävling.
Antalet pinnar är hur många pinnar som totalt delas ut i klassen. Om två pinnar delas ut är det 1:an och 2:an som får pinne, och om t.ex 7 pinnar delas ut är det 7 kaniner som får pinne.
Men det beror också på antalet fel. Om kaninen totalt (både grunden och finalen tillsammans) får 4 fel kan den få pinne, men får kaninen mer än 4 fel totalt kan den inte få pinne. :)
Hoppas du förstod :P
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
#7 Ja jag förstod, tack!