Kanin iFokus

Kanin

Etikettbilder
Läst 775 ggr
Michiis
1

Berit & Maxans tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är inte så jätte aktiv här på kif men brukar kika runt lite och så, har varit medlem i flera år.. 

I alla fall tänkte göra en bildtråd till mina 2 kaninhonor som jag har: Berit och Maxan

De är två syskon tjejer som jag fick ifrån en oplanerad kull för ca 1 år sen. Mamman var Nina (viltgrå dvv) som jag haft i över 6år, som gick bort nu under hösten av livmoders tumör. Pappan var Dudley (svart wienertecknad välpälsad lejonhuvad dvv)som jag köpte av en vän, hade han ca 1år tills jag märkte han hade bettfel och inom den tiden strax innan jag skulle tabort han, hade han och Nina andra planer, för ja ca 3-4 veckor efter han gått bort så kom det 5kaninbebisar. Och jag vart såklart kär i dom direkt.. Helt underbara bebisar <3 3honor - 2hanar. När bebisarna var ca 4-5veckor tror jag, hade dom visst börjat bråka eller nånting för när jag kom ut till dom hitta jag en av honorna död och munnen var uppbiten och en annan hade ett bitsår i örat. Tog det säkra för det osäkra och särade hanarna från honorna på nätterna och sen när dom var runt 7-8veckor fick dom flytta från honorna helt, dock kunde alla vara tillsammans i hagen under uppsikt, och eftersom ingen hade blivit könsmogna än gick det bra..I alla fall när dom var runt 3-4 månader fick en hane flytta till en barnfamilj där han döptes till Micke. Jag hade bestämt redan från innan att jag inte skulle sälja nån pga dom bär på genen bettfel och jag vill inte riskera att den genen ska gå vidare/plus de kan visa sig sen att dom har det själva (tog ju ett år innan bettfelet visade sig på dudley). Men den familjen är i alla fall väl medveten om det och han har det jätte bra nu :)
Den sista hanen valde jag sen att tabort :( inget var planerat och hade inte plats för alla.. Så då var det Nina, Berit och Maxan kvar då. men Nina tog jag som sagt bort för några veckor sen pga tumör i livmodern..
Ja de var väl historien bakom mina 2 kanin tjejer ;) 

Både Berit och Maxan är i färgen viltgrå dock är Maxan något mörkare och så har dom lite lejonman från sin far ^^ Och än har dom inte visat nå tendens på bettfel så jag är bara glad .

// Michis

Michiis
0

Berit som liten bebis ca 3-4 veckor :)

// Michis

Michiis
0

Maxan från i somras ^^

// Michis

Michiis
0

Gosarna! :'D

// Michis

Michiis
0

Mamma Nina, Berit, en av hanarna och så Maxan :)

// Michis

Michiis
0

Lilla söt Berit :) 
Berit var den ljusaste i kullen, så hade lättast och se vem hon var när dom var små. Och Berit har varit min pojkväns favorit ända sen dom var små plutt bebisar för hon ville alltid vara nära han å så och såklart fick han då döpa henne för det blev typ "hans kanin" x)

// Michis

Michiis
1

Mamma Nina och Pappa Dudley <3

// Michis

Saaara
1

Haha dina niner är så goa dom^^ Blev riktigt söta avkommorfrån dom ju ;-)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Michiis
0

Maxan med koppel första gången ^^ 

Maxan döpte jag först Miss Maxina.. men efter ett tag insåg jag att hon är en Maxan ^^ Hon är så himla snabb och gillar att springa och toka runt :) Hon var också väldigt liten/spinkig så himla länge för hon sprang hellre runt än åt som grisar som hennes mamma å syster.. Så fick lov ha en själv när hon skulle äta så jag visste hon fick i sig något. Men hon har växt till sig ^^

// Michis

Michiis
0

Maxan från idag :)

// Michis

Michiis
0

Berit från idag :)

// Michis

LIMOUSIN
0

De är så fina dina kaniner!😃

Synd att Nina gått bort för ett tagsen😕

Michiis
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Film från i vintras när dom var små <3

// Michis