Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1388 ggr
hannaaxelsson
3

Kaninungar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kommer att para mina två lejonhuvade kaniner här i september och så då kommer dom bli leverans klara någon gång i december. Är det någon som är intresserad av att köpa en kanin? Det blir en perfekt julklapp. Kaninungarna finns i Umeå.😃

Det här är mamman:

hannaaxelsson
4
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och det här är pappan:

fridaaocrazy
7

Du får gärna skriva vilka färger föräldrarna är, hur många kaninungar som väntas och vilka färger de antagligen får :) även raser såklart och vilket temperament föreldrarna har ;) Det blir lättare att sälja då :)

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

hannaaxelsson
2

Jag vet inte riktigt hur många kaniner det kommer att bli men kanske kring fem, sex. Mamman är glad och gosig och kommer oftast fram när man kommer till buren. Pappan är lite mer försiktig men han är jätte rolig att vara med och han håller sig alltid på tomten. Om det är något mer ni undrar om är det bara att fråga 😃

juliafrojd
5

#2 hur många ungar som väntas är ju i princip omöjligt att veta?

hannaaxelsson
2

Putt

RebeccaG
1

#5 Man puttar inte upp tråden samma dag som det skrivits i den😉

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

fridaaocrazy
0

#4 om man vet hur många ungar det blev i mamman och pappans kullar när de var små så kan man räkna ut ett medelvärde. Blev det 4st i mammans kull och 6st i pappan kull så kan man lägga ihop det och dela med hur många kullar. 4+6=10 delat med 2= 5 ungar UNGEFÄR kommer det i så fall bli om föräldrarna nu hade det antalet syskon. 🙂

I vår kull som föddes förra onsdagen så kunde vi räkna ut vilket antal, och det blev precis det vi trodde: 5st 😉

pigelina
6

#7 det funkar tyvärr inte så;)
Hade en hona som var 8 i hennes kull och pappan var 4, det skulle bli i genomsnitt 6st med din teori. Hon fick 2-3 ungar i varje kull med den hanen som pappa.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

RebeccaG
6

#7 Hur många ungar en hona får kan du inte räkna ut genom matematik, det har med anatomi& biologi att göra, ingenting man löser med en ekvation hemma vid skrivbordet😎

| Youtube

fridaaocrazy
0

Ja det funkade för oss, och visst det stämmer ju inte alltid men det är lättare att veta på ett ungefär när föräldrarnas kullar när de var små är ungefär jämnstora. Det var i alla  fall ett tips? och då behöver inte folk börja säga emot direkt bara för det.

hannaaxelsson
4

Putt

Jessicaskåne
4

jätte fina kaniner! lycka till med ungarna! :)

Honestly that never happened, Lying is your favorite passion.
GG WP

hannaaxelsson
3

#12 🙂 Tack

Der ut som att det inte blir några ungar eftersom ingen vill köpa

RebeccaG
2

#13 Trodde du skulle ta ungar för att du ville spara?🤔

| Youtube

Sara1214
4

Jag är eventuellt intresserad då jag fyller år den 21 december och vill verkligen ha en goding. Kommer det va ute eller inne kaniner? Problemet är bara att jag bor i Västerås :/

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

hannaaxelsson
3

Förlåt för det det sena svaret men har inte haft tid att vara inne här så mycket. Tyvärr så har jag inte parat dom än för jag trodde inte jag hade någon köpare. Men jag kommer att para dom i mars, och om du är intresserad då så får du gärna köpa en kaninunge 😃 Mina kaniner är väll både inne och ute kaniner, jag har dom ute till typ slutet av oktober sen så tar jag in dom i garaget när snön börjar komma.

Ja då var det ett problem att du bor i Västerås men har du någon släkting här uppe eller något som du ska hälsa på snart kanske. Eller har du möjlighet att komma upp? Som sagt jag ska para dom i mars och dom är typ leverans klara i maj/juni. Man det kan också lika gärna bli inga kaniner alls men förhoppningsvis. 😃