Hur mycket droppar era vattenflaskor?
Jag köpte en vattenflaska idag på hornbach och på 6 timmar ungefär så har den droppat ur halva flaskan, är det normalt eller borde jag lämna tillbaka den? Köpte en liten till en av mina hamstrar och den droppade ur allt på en halvtimme..
Även om man ska fylla på nytt vatten ofta så vill man ju inte ha fuktigt strö i buren. Vart har ni köpt flaska som ni är nöjd med och till ett ok pris?
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
Fyller du de ända upp? Gör du de och de ändå läcker skulle jag nog lämna tillbaka dem ja.. 🙂
Japp, ända upp. Får lämna tillbaka dem imorgon.
Lilla Mollys Guldhamstrar
http://lillamollys.weebly.com
Det där låter ju inte klokt. Vattenflaskor kan droppa lite när man bär eller klämmer på dem när det är vatten i, men om de är stilla ska de ju inte droppa..
Nån droppe då och då kanske, men inte så att halva innehållet töms ut.
✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe
Skräpflaskor 😕
Jag har förresten de vanliga Classic-flaskorna med röd pip. Har aldrig haft problem med droppande flaskor hittills, och har nog använt samma sort i 12 år.
Jag hade nå vita vattenflaskor förut som var helt värdelösa, alla bara droppade och var slut på en halv dag.. Har genomskinliga nu från giant classic och de fungerar bra:) en sån droppade också men jag rengjorde pipen samt skakade på den en del och det löste visst problemet haha.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Använder enbart flaskor till marsvinen, men de droppar inte, och ska de inte göra heller, om den bara hänger där.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag använder också bara Classic. Har haft många hundra genom åren, och det är mycket sällan problem med dem! Någon enstaka gång kan det bli stopp så att det inte kommer vatten (har hänt några gånger på 30 år med mååååånga kaniner!), men jag har aldrig haft någon droppande Classic-flaska! Ibland får jag någon annan flaska och använder dem om jag inte har någon Classic. De brukar inte bli långvariga! Nu har jag för smidighetens skull även skaffat flaskor som fylls uppifrån. För min del är det jättebra, men de kaniner som har båda sorterna föredrar helt klart Classic.