Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 1059 ggr
jennywiktorsson
3

Öron dvärgvädur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, har två renrasiga dvärgvädurar hemma, har haft dem ett tag nu. Felix är 30 veckor gammal, och hans öron låg helt nere när han var tre veckor gammal. Men min lilla gos Freja är 28 veckor snart, och hennes öron står rätt upp, förutom när hon äter, då kan de bli lite slappa men de lägger sig inte ner. Jag klagar inte, hon är sjukt söt med de enorma öronen, men är det inte lite konstigt? Både Felix och Freja är på bilden.

RebeccaG
2

Vissa dvärgvädurar fäller aldrig öronen, d.v.s. dem läger sig aldrig ner. 
Det händer ganska ofta🙂

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

ninor
0

Kan även bero på om det var kallt ute när kaninen föddes (om den föddes utomhus). Orkar inte räkna efter vilken månad det var för 28 veckor sen. ;)

Sixtenblixten
0

V 28 är mitt i sommaren alltså juli

bustjejen
2

# 3,  28 veckor sedan borde vara för ungefär 7 månader sedan, dvs mars. Då kan det ju ha varit lite kallt om hon nu är född utomhus.

Själv tycker jag det är otroligt sött med stora flaxiga öron som inte vill lägga sig :-).

Linda1977
2

Dvärgväduren är ju från början en korsning mellan Hermelin och Fransk vädur så ibland kan det vara svårt det där med öronen. Hur som helst superfin kanin. //Linda

Sixtenblixten
0

Läste för fort trodde kaninen föddes vecka 28 ;)

Emmetem
0

Jag har hört att man ska kunna massera kaninens öron varje dag så kommer de tillslut lägga sig ner? :) Jag vet inte, det kanske är en myt?

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

jennywiktorsson
1

Tack för alla svar, hon föddes 14 april i en uppvärmd bod, så det ska nog i te ha nåt med saken att göra. Nu vet jag iaf att det inte är ovanligt. :)

tesushie
1

jag har en liten sötnos på två år som har ett öra ner och det andra upp XD

http://www.youtube.com/user/lazyasshika