LITEN bur!
kollade på blocket och hittade den här buren som dom sålde, EXTREMT liten. hoppas verkligen ingen köper den.

ja, det är inte klokt!!!

jag tycker att några stycken borde mejla henne. det är otroligt att dom ens säljer såna burar, och skriver att det är till kaniner eller marsvin, förstår dom inte själva att buren är för liten?

Ja, mejla!

Gud så liten bur!! En sån ska då absolut inte en kanin ha!!
Den är typ inte godkänd för kaniner, VÄLL? :o
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
#5, nej verkligen inte :/
Usch, så liten! 

Minsta tillåtna mått för 1 Dvärgkanin eller 2 Marsvin är väl 100x50 cm!?!
Fy så arg jag blir av att se så små burar, tänk det stackars djuret som bott i den lilla buren! Arg!!

Jag tycker inte det är vidare fel av personen som säljer buren. Någon kan skriva mail om ni nu känner för det, dock endast för att snällt upplysa om att buren är för liten och att man hoppas hon säger det till köparen.
Då hon/han köpte den var det nog i gott förtroende till att måtten ska passa det djur de är ämnade för. De borde inte tillverka burar med fel mått helt enkelt. Gå direkt på tillverkarna istället för de okunniga köparna. Tillverkarna vet nog vad de håller på med! Men bryr sig, det gör de nog inte..
Själv är jag smått irriterad. När jag köpte min kaninbur stod det att den var 120 cm. den var ca typ 114 när jag mätte när jag kom hem. Bad de i affären att mäta bredden och djupet (inte höjden då den stod där…) och hon sa den var 58 bred och 47 hög.. och det stämde. Fast ska nog fixa lite så att buren blir ytterligare 5 cm högre.. så måtten blir rätt.
Men varför ens tillverka med fel mått!!!

http://www.blocket.se/vi/12953430.htm?ca=11_s
OT men jag säger bara OMG! "Honan är kanske gravid".. eh.. 

Hm det står ju faktiskt gnagare i annonsen, är inte råttor och typ hamstrar också gnagare eller är jag helt ute och cyklar?
Kaniner är INTE gnagare.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Kaniner är hardjur ^^ Men det står ju "Kanin eller marsvinsbur"
omg , den där buren sku aldri ha blivit byggd! >___<
#11 , men en hamster eller en råtta kan lätt komma sig ut av spricken i galleret om dom vil .
#12: Det är dom väl? :P Dom gnager ju på det mästa ;P
Hälsningar Vemsan
#16 aa men de är inte gnagare ;) jag tror de är hardjur (?)

Det står bur till gnagare nu:P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Guud vad arg man blir! Den dära buren ska ju typ en hamster ha.

Inte en till! Det finns jätte många burar som är så där små, tragiskt :(
#19 Till och med min hamster ser ut och ha lite större bur än den :P

Vad är det för fel att sälja små burar, troligen är det för att de som säljer dem inte vill ha dem längre för att de just är för små.
Det är ju upp till den som köper buren vad den ska användas till. Jättebra med små burar i tex transportsyfte.

kaniner är inte gnagare… så förhoppningsvis kanske det är en hamseter du?
MEN DET STÅR JU BUR TILL GNAGARE, OCH OM KANINER INTE ÄR GNAGARE ÄR INTE DET DÄR EN KANINBUR! ;p
Hälsningar Vemsan
#8 Har för mig att 100x50 är det är minsta måttet för två dvärgkaniner, men jag vet inte x) min bur är i alla fall 120 x 60 och till för en kanin x)
Hälsningar Vemsan
#23 Men alla vet inte att kaniner inte är gnagare. Någon som läst detta? :
"Insänd av Kanin eller marsvins bur 6 aug, 21:09. Ta bort…."
#25: Försäljaren kan ha sålt kaninburar tidigare ;)
Hälsningar Vemsan
#24 Nej, 100x50 cm är minsta måttet för EN dvärgkanin.

OMG vad liten skit jag trodde min kanins bur var liten ………Jäklar vilken stor bur jag har xD
#27: Nej det är TVÅ! Enligt djurskyddslagen gäller detta: Buren ska ha en bottenyta på minst 100 x 50 cm, och vara minst 50 cm hög. I sen sådan bur får man hålla max 2 kaniner som väger högst 3 kg vardera.
Hälsningar Vemsan
oj så liten, men den kanske inte är för kaniner?
#29-I en sådan bur*
Hälsningar Vemsan

Shit så liten! Men bra att ha till transport :)
jag skulle inte ens ha den som transportbur.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin