Kanin iFokus

Kanin

Etikettutställning
Läst 1371 ggr
Mickis1994
1

Tierp 19/10

Vilka här ska till Tierp de nu på Lördag (19 oktober) ?
Vad ska ni ställa ut?

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Loverabbits
1

Jag ska dit! Kommer med en frasse i swartchgrannen och två dvärgvädurar i vit rödögt. Tror dock att jag kommer få poängavdrag för gula tassar på dvärgarna… Inte lätt att ha vita kaniner när de älskar att gräva och en dem har fått för sig att det perfekta sovstället är i toahörnan… ;)

Välkommen att besöka hemsidan: www.vassarnskaniner.weebly.com Hjärta

Mickis1994
1

#1 Vad roligt! Schwarzgrannen är en så himlans fin färg. Eller jag har bara sett den på bild, kul att se den i verkligheten. 🙂

Jag ska dit då. Men inte ställa något. Får hem två honor i samband med utställningen varav en ska ställa för första gången (A klass). 👍

Mvh Michaela Glansk.

Loverabbits
0

#2 Skoj med nytillskott! Vad är det för ras/färg? :) Du får säga hej om du ser mig så kan du få kika på henne närmare, hon är otroligt mysig och trevlig. Mynta som heter är min första frasse och jag är mer än förtjust i henne! :)

farvendal
0

Jag ska dit och kolla lite, min vän ska ställa ut. Har inte varit på kaninutställning på evigheter!

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Mickis1994
0

#3 Väldigt roligt, helt nytt för mig det här med rasavel. Dvärgvädur chinchilla samt mantlad. Honan som ställd är mantlad.

Jag ska absolut säga hej! :) Till er båda!

Jag ska ha röda låga converse på mig! Så ni vet ;)

Mvh Michaela Glansk.

Beebii
0

Å Mickis1994 du har ingen puttig mantlad hane till salu?! :-) Jag ska till Tierp men utan utställnings kaniner, tittar runt på andras istället!

Mickis1994
1

#6 Nej det har jag inte, ha inte ens börjat min uppfödning än :) Men sen så ;)

Mvh Michaela Glansk.

sfut
0

Lite OT men Mickis1994, när har du tänkt ta din första kull? :)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Mickis1994
0

#8 Jag tänkte ta min första kull på vår kanten, para honan i början av mars troligen. :)

Mvh Michaela Glansk.

sfut
0

#9 Okej :)

Det är svårt att ge bort vänlighet.
Den kommer hela tiden tillbaka till dig.

www.hoppfullt.blogg.se

Sunes
0

Ja tänkte åka för å glutta en aning :)

Evelina!
0

Hade tänkt åka, men vi får ser hur det blir. Lycka till alla ni som ska dit!

/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning

Beebii
0

Är det någon som tror att det fanns över 600 raser där idag? Möjligen 600kaniner… ;-) men väldigt dåligt m mantlade små dvärgvädurar! :-)

zezagena
0

Kul dag Tierp, nöjd med mina 92 p ( satin dvv) o så kom jag hem med min första hermelin 😃genast döpt till " Fox" ( rävröd är han)

Sunes
0

Tyckte också att de va dåligt med mantlade finingar :/ Kunde konstatera att jag gillar blå zobel, väldans fina :)

farvendal
0

Det var en väldigt trevlig dag! #15 håller med! Såg flera zobel blå hermeliner och de var verkligen helt underbara!

Medarbetare på

Kaninmagazinet.se

Mickis1994
1

Min mantlade dvv chinchilla hona (fick henne efter utställningen) fick 93,5 i A klass, precis 6 månader. :)

Många fina kaniner, men som ni sa, få mantlade dvv.

Hur gick dagen för er?

Mvh Michaela Glansk.

Loverabbits
2

#14 Var det din satin dvärgvädur, otroligt vacker! Stod och beundrade skönheten, grattis till poängen! :) Jag är nöjd med dagen, roligt och trevligt! Frassen min fick 91 p, helt okej då hon fällde och ännu inte vuxit klart. Mina vit rö dvv fick båda 93 poäng, vilket jag är nöjd över. (ingen av dem fick heller avdrag för gula tassar!!) ;) Alla ska dock ställas igen så småningom då frassen och dvvhonan kan få bättre då pälsarna är fina och de har vuxit till sig lite. Summa, summarum, en rolig dag! :)

zezagena
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#18 Jag hade viltgrå hanen, stackarn fått banta 1 v med grenar o hö för att hålla vikten ( vägde nu 1.9), så fort han var ställd fick han äpple o morot o nu blir det ingen mera bantning 😉 men fanns oxå en egern satin dvv ( uppfödd av mej), på plats.. Grattis till dina fina p 😃

Loverabbits
2

#19 Tack! Han är otroligt fin! :)