Kanin iFokus

Kanin

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 4826 ggr
Emmetem
3

Varulvsleken 2.1

Tänk på:

Om du inte är deltagare i leken så får du inte skriva något i tråden om vad du tror. Men du får gärna läsa.

Röstningen sker genom att man skriver "Jag röstar på Emmetem" i fetstil så jag lätt kan hålla koll på rösterna. Vill du ändra din röst skriver du "Jag ändrar till Emmetem" och även det i fetstil.

Röstar du via mobil skriver du ***Jag röstar på Emmetem***

Rollerna:

Varulvsdemonen (ond roll); en varulv som de andra och deltar i leken på samma villkor.
 Skillnaden är att när demonen dör så meddelar denne, i PM till lekledaren, vem av byborna denna vill förbanna så att den förvandlas till en varulv. 
Demonen vet vem den är, de övriga varulvarna vet dock inte och demonen får inte avslöja det i de personliga konversationerna, det är fritt fram att göra det öppet i lektråden men då får det inte ske via kod eller liknande.
Demonen och varulvarna får lov att i PM diskutera vem de tycker skulle vara lämplig att förbanna när/om demonen dör - det är dock helt upp till demonen att bestämma vem det blir.
Varulvarna (ond roll); har kontakt med varandra via PM, e-mail eller liknande där de tillsammans väljer ut vem som blir nattens varulvsoffer och meddelar lekledaren via PM innan nattens deadline. 
Varulvarna får också utarbeta en taktik i röstande etc via PM.

Ängeln(god roll); väljer innan utgången av nattens deadline namnet på en deltagare (som får beskydd och därmed inte kan skadas av varulvarna vid en eventuell attack) och meddelar lekledaren via PM. 
Får lov att skydda sig själv och får lov att skydda samma deltagare varje natt, även om inte ulvarna har gett sig på denne. 
En gång under lekens gång kan ängeln välja att skydda hela byn, det innebär dock att alla ängelns krafter tar slut och under följande natt kan ingen få beskydd. Immun mot demonen.

Siaren(god roll); väljer innan utgången av nattens deadline en deltagare som denne vill veta rollidentitet på och meddelar lekledaren via PM och får efter uppdateringen ett svar via PM. Immun mot demonen.

**

Byborna(god roll);** har inga speciella egenskaper utan ska enbart delta i röstningarna inför lynchningarna och försöka att avslöja varulvarna.

**

Deltagare:**

LEKLEDARE: Emmetem

1. Pennybus
    2. Jills
    3. Swadika
    4. Tinkelbell
    5. Alvirpo
    6. Bambis
    7. Sackum
    8. Ececilia
    9. Prinzezz
    10. Nevinia
    11. Fredagsmysaren
    12. Storkebodas
    13. meerschweinchen
    14. Kajsaa_00
    15. Lovemysack

**

Roller:

**

Varulvar
Demon

Ängel

Siare
Bybor

**
Det är NATT, dl 23.00 på fredag (28/6)**

Vi väntar på:

* Att rollerna ska delas ut.

* Att siaren ska sia någon.
 * Att ängeln ska skydda någon.
 * Att ulvarna ska välja sitt offer.

* Allt kommer att ske via PM.

Lycka till! 😉

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Emmetem
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har alla fått sina roller.

Alla byborna kommer hem efter en lång dag fylld med kul och festligheter. De hade likt varje år firat då deras bys skapare Theodor Porat fötts - och detta firar de med en stor fest. Det hade druckits, ätits och lekts hela dagen. Men idag var det inget vanligt firande - det var 100 år sedan Theodor föddes. Detta firades såklart lite extra. Men nu var alla påväg hem trötta och slitna efter dagens skoj. Men för vissa är inte natten slut riktigt än..

Låt Varulvsleken - Omgång 2.1 börja! 🏆

ececilia
0

*Gäspar* 

Det har verkligen varit en jätte trevlig kväll men nu är jag så trött så jag knappt orkar stå.. 😴 Jag måste dock kolla till mina hästar innan jag lägger mig, men sen ska jag krypa ner i min varma sköna säng och sova tills tuppen gal.

// Evelina

Swadika
0

Det var en väldig rolig kväll, och vad vi dansade och skrattade, men nu är jag så trött att jag måste sova. 😴

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Bambis]1
0

Åh, vilken kul kväll vi hade! *godnatt*

meerschweinchen
0

Vilken kväll! Har inte haft så roligt på länge. Men så trött jag är, kommer knappt uppför trappan. *Aj, åå du ska då alltid gå ivägen för mig min lill katt Wilmer* . Åå sängen……..Zzzzzz.

Mvh Sabine

Jills
0

Ja oja vilken kväll vi har haft! Det var längesedan jag hade såhär roligt! Men nu orkar jag knappt hålla ögonen öppna så det får bli sängen för min del. Godnatt på er!

Storkebodas
0

Har haft jättetrevligt ikväll, det är så härligt att vi har en sådan gemenskap i byn! Men att ha kul tar på krafterna. ;) Nu sa jag gå och lägga mig för att få lite välbehövd sömn.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

lovemysack
0

Ja det var super kul på kvällens festligheter! Men nu går jag och släcker lampan! Godnatt med er!

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Alvirpo
0

Oj, vad trött man blev!😴 En hel dag full med aktiviteter tär på ens krafter, så nu blir det hem och sova till middagstid imorgon kväll! Eller nja, lite tidigare kanske. Vid Lunch tid? det blir nog bra! Godnatt!😴

Nevina
0

Festerna i byn är alltid lika trevliga, men denna fest var verkligen något extra! Men nu börjar jag bli lite trött i kolan, så nu tror jag att det är dags för mig att gå hem och knyta mig. God natt, alla vänner!

[Kajsaa_00]
0

Det var en otrolig bra fest! Man somna som en stock 😴

PrinzeZz
0

Oj så trött man blev, jag kommer nog somna direkt!

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Sackum
0

Tack för en fantastisk kväll alla bybor! Nu ska jag ta ut hunden på en sista rastningsrunda och sedan ska vi krypa till kojs och sova som stockar hela natten.

Tinkelbell
0

Äntligen dags att sova! Utfodrat djuren, umgåtts med vänner och förberett mig inför morgondagen. Godnatt alla kära vänner!

Mvh Hela stora familjen <3

Emmetem
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då midnatt börjar närma sig har alla bybor redan krupit ner i sina sängar. Förutom en orolig själ som inte kan sova. Efter flera timmars försök till sömn så reser hon sig sakta upp ur sängen. "En nattpromenad kan nog hjälpa mig att rensa tankarna!" tänker hon, och tar på sig sina kläder igen för att gå ut i mörkret. Då hon går iväg så låser hon inte dörren, vem skulle bryta sig in i hennes hus i denna oskyldiga och mysiga lilla by? Hon tar på sig stövlarna som står ute på hennes trappa och beger sig ut i skogen. En bit in i skogen får hon syn på några människor som står i en klunga. Hon duckar snabbt, och kollar närmare. I klungan står flera av byborna. De står nervöst och ser sig omkring. Tänk om någon skulle få syn på dem? Då de inte ser tjejen i buskarna så nickar de kort till varandra utan att säga ett ord. Då börjar förvandlingen. Helt plötsligt börjar deras naglar förvandlas till klor, deras avrundade tänder blir sylvassa gaddar som kan slita isär kroppsdelar på bara några sekunder och på deras hud börjar det växa fram en tjock och vattentät päls. Flickan i busken blir helt livrädd. Alla i byn är vänner och självklart så vet alla allt om alla i den lilla byn. Men att hennes vänner skulle förvandlas till vargliknande varelser var ingenting hon förväntade sig. Med hjärtat i halsgropen så vänder hon sig snabbt om och springer så snabbt hennes ben orkar bära henne. Då de demonliknande bestarna får syn på flickan så kollar de snabbt och förskräckt på varandra. Då inser de att hon hade sett vad som hade hänt. Om alla i byn skulle få reda på vad de var så skulle deras liv vara över. De kastar sig efter flickan det snabbaste de kan. De kommer ifatt på nolltid och slänger sig över henne. Det var ingen idé att skrika för det var över väldigt snabbt. Kvar i dungen ligger endast ben kvar efter hennes sköra lilla kropp. Det var PrinzeZz som hade blivit offer denna natt. De demonliknande vargarna hade tagit en bybo.

Det är DAG, dl 23:00 på måndag (1/7)

Vi väntar på att:
* Byborna ska peka ut den skyldige.

Storkebodas
0

*Gäsp* gud, jag är fortfarande jättetrött även fast det är morgon. Av någon anledning har jag inte sovit så bra inatt… Har vaknat flera gånger och haft svårt att somna om, och en gång inbillade jag mig till och med att jag hörde ett skrik?! Är det någon annan som inte sovit så bra?

Kram Elsa

ececilia
0

Usch.. Det här har inte varit en bra natt.. Har drömt mardrömmar och sovit jätte dåligt.. Ska jag kanske försöka sova en stund till?

// Evelina

Nevina
0

*Gäsp* Vad är klockan? *Suck* Alldeles för tidigt. Jag tror jag somnar om..

[Bambis]1
0

Godmorgon allihopa! Stakars lilla PrinzeZz. Usch va hemskt det måste ha varit för henne! :(

Storkebodas
0

#19 Har du sett PrinzeZz Bambis? Var är hon, jag skulle precis gå till henne men hennes stuga var tom.

Kram Elsa

Swadika
0

Men vad är det som har hänt, vad är det för rykten jag hör, PrinzeZz är försvunnen, men var är hon. Har hon gått vilse efter festen igår, eller är det något ännu värre som har hänt henne?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Kajsaa_00]
0

Tänk om PrinzeZz inte kommer tillbaks! Vad är det för bestar som ger sig på en oskyldig bybo? Vi måste ta reda på sanningen!

Storkebodas
0

#21 Jag vet inte Swadika, ska vi gå ut och leta efter henne?

Kram Elsa

[Kajsaa_00]
0

#23: Jag hänger också med!

[Bambis]1
0

#23-#24 har ni hittat henne?

Swadika
0

Storkebodas det tycker jag att vi gör, vi börjar här i byn och fortsätter ut mot skogen tycker jag

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sackum
0

Men vad hemskt, har inte Prinzezz kommit tillbaka efter festen? Hoppas att hon bara gått vilse, eller hur vet du att det är bestar som tagit henne, Kajsaa_00? Usch, det hoppas och tror jag inte, inte i vår kära by!

Storkebodas
0

Men hörrni, kolla där i gläntan ligger ju PrinzeZz favorittröja! Vi borde kolla närmare. Men… Åh herregud, här ligger hon! Hon är.. Hon är DÖD! Helt söndersliten!

Kram Elsa

Jills
0

Har sovit riktigt bra inatt, men nu när jag vaknar märker jag att många av mina grannar är borta? Börjar leta lite och hittar flera av er i skogen, och ser PrinzeeZz! 

*är i chocktillstånd*

Swadika
0

Men nej hur, vad och vem kan göra något så hemskt mot en älskad granne och vän?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Kajsaa_00]
0

Vad är det för nått som händer i vår lilla by? Vi måste ta reda på det!

Nevina
0

*Vaknar av upprörda röster och går ut för att se vad som står på* Nej, men vad är det jag hör? Är PrinzeZz DÖD?! Herre gud! Jag… jag tror jag måste sätta mig… *Sjunker ihop på marken som en halvtom hösäck*

Swadika
0

Vi måste ta reda på vem som har gjort detta, vad för monster kan göra en sådan här sak?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ececilia
0

*chockad* Va..vad är det ni säger? PrinzeZz död? Det kan inte vara sant?!

// Evelina

Storkebodas
0

Varg är det inte, och inte björn heller, det ser man på bitmärkerna. Jag har aldrig sett något liknande, och ändå har jag jobbat som viltvårdare i 20 år nu. Det är så hemskt, vad har PrinzeZz råkat ut för? Jag kan knappt tro det är sant, det som har hänt! Tankarna börjar fara till den kvällen för fem år sedan, när vi tog upp potatisen. Minns ni vandraren som kom förbi? På kvällen berättade han en massa hemska historier… Om varulvar bland annat. Inte kan det väl vara något sådant? Nej, nu får jag skärpa mig, det kan det såklart inte vara. Jag får inte börja fantisera såhär. Vad tror ni andra? Jag har ingen aning.

Kram Elsa

Swadika
0

Jag vet inte vad jag ska tro, jag minns vandraren men det var väl bara spökhistorier för att skrämma, människor som på natten förvandlas till hemska monster kan väl inte vara något annat än sagor?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Bambis]1
0

Bläääää…. Usch R.I.P PrinzeZz :( Men hörrni kommer ni på dem gamla mannens fest ikväll? Det brukar vara riktigt trevligt där, god mat och så berättar han riktigt hemska spök historier också :S

Storkebodas
0

#37 Ska han ha fest? Hm, jaa, jag kan väl ta mig dit, men på festhumör är jag inte. Det skulle dock vara ett bra tillfälle att prata ihop oss om vad vi ska göra.

Kram Elsa

[Kajsaa_00]
0

Jag börjar bli lite misstänksam mot Sackum och Ececilia 🤔Dom har hållt låg profil och skrivit på ett sätt som gör mig misstänksam!

Vad tror ni andra? 

Storkebodas
0

#39 Själv börjar jag nu misstänka Nevina väldigt starkt. Jag är helt säker på att det är hon som ligger bakom detta hemska dåd! Kanske har hon fler kompanjoner… Jag vet inte om hon är en varulv som sagorna säger, men en mördare är hon.

Kram Elsa

[Kajsaa_00]
0

#40: Hmm.. Ja Nevina kanske kan ligga bakom detta? Vad tycker ni andra?

Nevina
0

#40 Får jag fråga varför du anklagar mig för att ha dödat PrinzeZz? Vad är det som du anser gör mig till en kallblodig mördare?

Swadika
0

Oj nej, inte kan väl någon utav våra grannar ligga bakom detta? Det måste vara någon som legat lågt, kanske för att inte bli upptäckta? Hemskt detta.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Kajsaa_00]
1

Nu börjar jag istället misstänka Bambis! Eftersom hon verkar vilja byta ämne rätt snabbt i #37 🤔

Storkebodas
0

#42 Ja Nevina, jag tror nog du vet varför. För att du har mördat henne! Kanske hade du medhjälpare? Var det fler än du som mördade PrinzeZz?

Kram Elsa

Nevina
2

#44 Det tyckte jag också kändes lite misstänksamt.. Vem börjar prata om fester precis när de upptäckt att deras granne blivit mördad? Fast hon kanske bara ville ha något annat att tänka på.. Jag vet inte vad jag ska tro..

Swadika
0

#44 det stämmer nog, hon ville ändra ämne väldigt fort. Kanske för att avleda sig för att hon är en mördare?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Nevina
0

#45 Jag har inget med det här att göra, jag är ingen mördare. Du är otroligt ivrig med att anklaga mig. Varför? Kanske är det du som har mördat stackars PrinzeZz och nu försöker du göra mig till syndabock?

[Kajsaa_00]
0

Jag röstar på Bambis

Storkebodas
0

Ja, Bambis kanske man ska kolla närmare på. Men känner jag henne rätt försöker hon bara tänka på något annat för att kunna gå vidare. Men vem vet, kanske hon också är skyldig, precis som Nevina? Hur som helst är det säkraste att rösta på Nevina, för där har vi helt säkert mördare.

Kram Elsa

Storkebodas
0

#48 Kanske för att du är mördaren Nevina? En sådan vill jag då inte ha kvar i byn! Såklart att jag vill få bort dig!

Kram Elsa

Sackum
0

Jag har väntat på ditt svar, Kajsa_00, därför har jag hållt låg profil. Jag tycker det är väldigt märkligt att du direkt sa att det hade varit bestar som tagit Prinzezz, när vi inte visste någonting förutom att hon var borta. Hur kunde du veta, om du inte själv är inblandad…

Swadika
0

#49 jag är lite inne på ditt spår måste jag säga. Hon var så snabb att sluta prata om PrinzeZz

Eller är det min kära granne Storkebodas, hon är väldigt för att peka ut vem hon tror. Är det för att det hon säger är sant, eller vill hon gömma sig bakom Nevina.

Eller är det någon utav dem som inte har sagt något, gömmer de sig och vågar inte säga något för att de har mördat stackars Prinzezz?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Nevina
0

#51 Du har fortfarande inte givit mig en vettig anledning till varför jag skulle vara en mördare. Det gör mig minst sagt misstänksam mot dig och dina motiv. 

#52 Det kan ligga något i det där. Det är tre bybor som sagt konstiga saker idag, tycker jag.. Det får mig att undra lite.. Maskopi kanske? Men samtidigt vill jag inte döma ut någon som sedan visar sig vara oskyldig..

Storkebodas
0

#53 Det är för att det är sant! Hur smart tror ni det skulle vara att peka ut någon att vara mördare, och säga att man är helt säker, för att det sedan skulle visa sig vara falskt? Då skulle ju jag bli lynchad på direkten! Jag röstar på ***Nevina***.

Kram Elsa

Storkebodas
0

#54 någon anledning har jag inte Nevina, har ingen aning till varför du begick ett sånt hemskt brott.

Kram Elsa

Jills
1

Jag börjar bli lite misstänksam mot Storkebodas för du verkar vara väldigt säker på att Nevina är skyldig och snabb med att kasta anklagelser. Men jag vill ändå inte tro att det är du som ligger bakom detta, det vore ju hemskt!

Men det är många som inte har yttrat sig… varför är de så tysta? Har de något att dölja?

Storkebodas
0

#57 Men varför tror du jag är så säker då? :) Bybor, om vi lynchar Nevina och hon visar sig vara god så kan ni gärna lyncha mig nästa gång. Men det kommer inte hända att Nevina visar sig vara god, tyvärr. För hon är ond.

Kram Elsa

ececilia
0

#53 #57 Jag håller med er om Storkebodas… Hon kanske försöker skydda sig själv? Jag et inte vad jag ska tro längre… Det känns inte som att någon i vår lilla by kan ha gjort något sånt här..

// Evelina

meerschweinchen
0

Vaknar efter dålig sömnsnatt. Wilmer höll mig vaken länge inatt, han började mjaua oroligt och hoppade upp i min säng ock kröp tätt intill mig precis som om han var rädd. Vaknade nu i alla fall för att jag hör hur folk lever om. *Går ut för att se vad som står på, kommer fram till gläntan och ser det som är kvar av prinzezz*

Vad är det som hänt! Hur kan hon vara död? Ser ut som något djur attackerat henne. Storkebodas du som jobar som viltvårdare, vad var det du sa? Ser det inte ut som något en björn eller varg kunnat göra?

Har nu lyssnat lite på vad ni sagt, tror ni verkligen att det kan vara en av våra egna som gjort detta? Det känns fel, de som bor i våran by har vi kännt så länge. Kan verkligen vara så ond?

Mvh Sabine

Storkebodas
0

#60 Nej, det är varken björn eller varg. Inte lo heller. Varulvar är nästan enda alternativet, men jag vågar inte tro att det kan vara så, även om det verkar tyda på det… Det är fullmåne nu, har hört att det är då förbannelsen vaknar till liv. Dessutom låg det pälstussar vid mordplatsen. Allt jag vet är att Nevina är skyldig, men jag vet inte om hon använde någon hund eller något eller om hon själv är en ulv. Men snälla bybor, ni måste lite på mig när det gäller Nevina, annars kommer det gå illa för byn!!

Kram Elsa

ececilia
1

Jag röstar på Storkebodas för det känns som att hon försöker gömma sig genom att hoppa på och anklaga Nevina

// Evelina

Storkebodas
0

#62 Tror du verkligen att det är en bra ulvtaktik att gå på så hårt som jag har gjort mot någon om jag vore skyldig? Alla skulle ju direkt misstänka mig om Nevina skulle vara god. Nej, det tror jag inte hade varit smart, men nu vill jag bara få ut ondskan ur byn.

Kram Elsa

meerschweinchen
0

#61 Okej, ja du borde ju kunna sånna saker så jag litar på dig men det känns så hemskt att någon från våran by kan ha gjort något sådant. Tänk om vi tar fel när vi röstar? Tänk om vi dödar en oskyldig bybo? Men Storkebodas, jag har inte fattat hur du kan vara så säker på att det är nevina som gjort detta? Kankse har du rätt men du har inte kommit med någon vettig förklaring varför du tror det. Därför väljer jag att rösta på någon annan för att du varken har någon vettig förklaring och jag ser inget misstänksam i nevina. Kanske ser du något som jag inte ser i Nevina.

Men jag har funderat och jag röstar på Kajsaa_00 eftersom hon sa ganska fort så här: "vad är det för bestar som ger sig på en oskyldig bybo?" Hur kunde hon låta så säker på att det var bestar som gjort det här? Låter precis som hon för sa sig och att hon vet något som inte vi vet.

Mvh Sabine

Sackum
0

Jag blir lite illa till mods av Storkebodas helt ogrundade anklagelser mot Nevina. Men bybor, i denna hemska situation där varulvar kommer på tal, tycker jag inte vi ska ignorera de berättelser vi alla hört vid lägereldarna; om personer med speciella krafter. Jag tror att Storkebodas vet vad hon gör, och om inte, ja då har vi ju i alla fall någon som vi är säkra på är ond. 

Jag är fortfarande misstänksam mot Kajsa_00 som verkar undvika att svara på min fråga, men tills vidare röstar jag på Nevina.

[Kajsaa_00]
0

#64: Hemst! Om jag ska vara helt ärlig är jag ny här och råkade skriva som om vi visste om att det fanns bestar.

Ett tips? till er andra TÄNK! 🤔

Storkebodas
0

#65 Tack för att du litar på mig ang Nevina :)

Kram Elsa

[Kajsaa_00]
0

Jag ändrar min röst till Nevina

Litar på dig Storkebodas, men är det du som är besten ska du bli lynchad direkt! 🤔

Nevina
0

Sluta upp med att smutskasta mig nu, Storkebodas. Jag tror att du skyller ifrån dig och har utsett mig till din syndabock! 

Jag röstar på Storkebodas.

ececilia
0

#63 Du har rätt.. Men det känns ändå lite misstänksamt.. Jag vet inte vad jag ska tro längre.. Jag vill ju inte döda en oskyldig bybo!

Kan det verkligen vara så att vi har varulvar i våran by? Storkebodas, du som är viltvårdare, kan det inte bara ha varit en stor varg då? Jag vill ju inte tro att någon av mina grannar är en varulv…

// Evelina

Sugar Mist
0

/Samma människa bakom skärmen som till Pennybus, har bytt konto, men fortsätt kalla mig Pennybus om ni vill :)/

Klarvaken öppnade jag ögonen efter att diskussioner utanför trängde sig igenom de tjocka träväggarna.

Huvudet dunkade, på gränsen till att explodera och kläderna drogs på och hunden kopplades innan jag klev ut i den halvkyliga luften.

Vad är det som står på? Har PrinzeZz dött?!

Vad har hänt, kan någon förklara!!

-

ececilia
0

Jag har nu suttit och funderat hos mina hästar i stallet ett bra tag och kommit fram till att jag vill ändra min röst i #62 för jag känner att jag litar på storkeboda när hon säger att hon inte dödat PrinzeZz.. Jag röstar på Bambis och anledningen är att hon mitt i allt bytte samtalsämne.. Det är som att hon inte vill att vi ska komma fram till vem som har dödat PrinzeZz.

// Evelina

Swadika
0

Jag har funderat mycket fram och tillbaka på vem jag ska rösta på. Men det blir så att jag röstar på Bambis hon ville så gärna börja prata om en ny fest istället för att sörja PinzeZz. Kanske är det så att hon har något att dölja?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Tinkelbell
0

OJ! Men gud, har hon dött?! Men vilken tragedi, hur ska vi kunna komma över det här :/ Hoppas verkligen inte att något liknande någonsin händer igen.

Men vem kan ha gjort något sånt här? Tagit en annan medmänniskas liv, det talas om bestar och liknande också! Alla verkar ha en klar uppfattning om vad som hänt men själv är jag osäker. Inte vill jag ta en människas liv,  men samtidigt måste vi göra något! Den som är skyldig måste ju straffas! 

Jag röstar på Bambis

Storkebodas
0

#70 Nej, varg är det inte, det ser man på bitmärkena som sagt. Det är något mycket kraftfullare. Till och med starkare än en björn. #68 Bra att du tagit ditt förnuft till fånga Kajsa. :)

Kram Elsa

Storkebodas
0

Nu är det bara någon timme kvar till Dl, jag lovar er att Nevina är en ulv. Rösta på henne! Bambis tror jag är god, men jag vet inte. Det verkar dock som att ulvarna tar sin chans att rösta på henne bara för att hon skrev lite konstigt.. Men om ni röstar på nevina så kommer vi garanterat att få en ulv. Jag hoppas att ni litar på mig, jag lovar att om Nevina visar sig vara god så får ni lyncha mig på direkten om ni vill. Men som sagt, hon kommer inte visa sig vara god.

Kram Elsa

Jills
0

Jag börjar faktiskt fundera på om Storkebodas kan ha rätt, efter att ha försökt lyssna till mina känslor. Jag vet inte hur du kan veta att Nevina är mördaren, men på något sätt litar jag ändå på vad du säger.

Men jag vill inte tro något sådant ont om Nevina heller, så jag väntar ett litet tag med att lägga min röst… måste få fundera lite till.

meerschweinchen
0

Efter mycket funderinga med Wilmer i famnen har jag tänkt ändra min röst. Från (#64) Kajsaa_00 ändrar jag min röst till Bambis då hon verkar mer misstänksam och det är fler som tycker det också, så visst borde hon ha något att dölja? Speciellt med tanke på att hon bara helt tvärt ändrar samtals ämne(det låter mer misstänktsamt än vad Kajsaa_00 sa), kankse är hon nervös för att hon ska bli upptäckt?

Mvh Sabine

Jills
0

Har till slut bestämt att jag röstar på Nevina.

Storkebodas
0

Ånej, det blev lika. Då blir det lottning antar jag, eller så lynchas båda. Hoppas bara Nevina blir lynchad iaf, för hon är varulven.

Kram Elsa

[Kajsaa_00]
0

Storkebodas, HUR kan du vara SÅ säker? Antingen är du själv varulv och valt ut ett "offer" att peka ut väldigt tydligt eller så vet jag inte vad. 🤔🤔

Fredagsmysaren
0

V-v? Det blir faktiskt inte lättare att lista ut vem som ligger bakom mordet på PrinZezz

om alla skyller på varann, försök att tänka praktiskt nu! Bråka mindre och tänk mera! jag tycker inte att Ne😕vinia verkar så misstänkt…

Love my HjärtaRuffe!Hjärta Älskar KIF! Bäst bäst bäst!

Storkebodas
0

#81 Jag förstår att du inte förstår varför jag vet att Nevina är ulv. Allt jag kan säga är att du måste lita på mig! #82 Nej, för er andra verkar hon inte så misstänkt, men jag lovar att under ytan så är hon inte god.

Kram Elsa

Fredagsmysaren
0

Jag vet inte precis om det verkligen är så…

[Bambis]1
0

Jag röstar på ******storkebodas******

Fredagsmysaren
0

Vad är allt detta om rösta på?😕

Storkebodas
0

#85 Röstningen är redan över Bambis. :) #84 Nej, men jag vet. ;) Och röstningen går ut på att man ska lyncha den man tror är varulv. Men den är redan förbi. :)

Kram Elsa

Fredagsmysaren
0

Åh… Vem blev lynchad? Vem är mördaren?🤔

Storkebodas
0

#88 Det blev lika mellan Bambis och Nevina tror jag. Nevina är en varulv, och Bambis skulle kunna vara det men jag tror inte det.

Kram Elsa

Emmetem
0

_Efter många timmar av försök till att komma fram till vem som är varulv så samlas alla bybor. Borgmästare Karl Bengtsson reser sig upp från sin stol och tar med sig stolen till mitten av folkmassan. Han ställer sig upp på stolen och öppnar sin mun. "Mina vänner, mina vänner.. Hör upp! Efter nattens incident där vår älskade granne och kära vän PrinzZez fick sätta livet till så är vi alla enade om en sak. Den skyldige måste få sota för det lidande denne har utsatt vår kära vän för..". Helt plötsligt börjar folkmassan skrika ut vem de tror är den skyldige. "Bambis!" utbrister en. "NEJ, Nevina måste vara den skyldiga!" skriker de ut. Då det knappt går att höra vad någon säger då alla ska prata samtidigt talar Borgmästare Karl åter igen med sin mörka stämma. "Hör upp! Såhär kan det ju inte gå till. För att få fast den skyldige måste vi samarbeta. Vi kör handuppräckning på den vi tror är den skyldige. Den som får flest röster är förhoppningsvis skyldig till detta brott. Vi börjar.. Vem tror att Storkebodas är den skyldige? Vem tror att Bambis är skyldig?" och så fortsatte det tills borgmästaren hade gått igenom varje bybo. Det slutade lika mellan Nevina och Bambis. De flesta av byborna stod och stirrade argt på de båda utpekade. "Någon av dessa två måste vara skyldig! Då vi inte vet vem av dessa så får vi köra en duell.." Hela folket höll andan och tittade på varandra. Borgmästaren fortsatte. "Då vi inte har en aning om vem av dessa två som är skyldig får vi köra en enkel duell. Bambis! Nevina! Kom fram hit!". De båda stirrar surt på varandra. De försöker båda övertyga alla om att de inte är skyldiga - men dock förgäves. Då de ställt sig framme framför folkmassan så skriker folket ut: "Förrädare! Mördare!" och vissa kastar till och med gammal frukt. "Nejnej, nu räcker det!" skriker borgmästaren. "Det är ju endast en som är skyldig.. Ni kan ju inte.. Sugar Mist! Hur tusan fick du tag på det ruttna päronet så fort?! I vilket fall som helst.. *harklar sig*. Ni båda ska tävla i en duell. Ni ska få köra Sten Sax Påse. Bäst av 3 vinner. Ni kan båda två reglerna?". De båda utpekade nickar kort och höjer sina knutna händer mot varandra. "Sten.. Sax.. Påse!" säger Borgmästare Karl Karlsson. Bambis vinner. "Sten.. Sax.. Påse!" upprepar han. Denna gången vinner Nevina. "Ni båda vet vad som gäller nu. För den som förlorar denna omgång får sota för sitt brott.". De tittar båda spänt på varandra. "Sten.." Alla håller andan. "Sax.." Man ser hur vissa håller för ögonen. "PÅSE! Höj era händer högt så att byborna kan få se." Bambis höjer direkt sin hand. Påse. Borgmästaren kollar argt på Nevina. "Nevina. Höj din hand." Nevinas ögon blixtrar. Hon höjer sin hand. Sten. Man hör hur byborna skriker och vissa kastar sig över Nevina. De drar med sig henne till utkanten av byn. Borgmästaren kommer efter och då de ställer upp henne mot ett träd och backar några steg så utbryter borgmästaren: "Nevina. Du har blivit dömd till döden för ett brutalt mord på vår kära granne och vän PrinzZez. Några sista ord?" Nevina höjer sitt huvud och ler ett brett flin. "Och ni tror att ni kommer vinna denna strid endast för att ni dödar mig?! Patetiskt. Vi kommer segra!" skriker hon ut så att det ekar över ängarna. Allt man hör sedan är ett skott, och sedan tystnad. Den döda kroppen som ligger  på marken börjar helt plötsligt förvandlas. Den utvecklar päls, sylvassa tänder och isblåa ögon. En av byborna utbrister: "Jag vet vad Nevina var.. Vi har nyss dödat en varulv."

Dagens lynchningsoffer blev Nevina som var varulv._

Det är NATT, dl 23:00 på lördag (6/7)

[Kajsaa_00]
0

*Andas ut*, gud vad skönt att vi fick tag i boven! 🥵🙂

Sugar Mist
1

(#90, vad är deadlinen för..?)

Åh vad lättad jag är att vi fick fram den skyldige!

nää, jag har alltid en rutten frukt med mig, denna gången råkade det vara ett päron😇

-

[Kajsaa_00]
0

#92: Undrar också vad deadlinen är för 🙂

Nevina
0

#92 & #93 Deadlinen är för Varulvarna. De ska välja ut ett offer under natten.

Sugar Mist
0

#94 Oh, tack!

-

Swadika
0

Även för siaren att sia och ängeln att ge någon skydd :)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

Vi fick tag i en varulv, däremot hemskt att någon utav oss var en varulv. Nu måste det väl vara över? Eller har Nevina fler som hon sa eller är det bara ett hot?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

meerschweinchen
0

Att jag inte åsg något ont i nevina, men tur att det fanns folk som såg ont i henne och tack vare det fick vi bort en varulv! Jadu Swadika, vem vet? Jag önska och hoppas att hon bara hotade och inte talde sanning.

Mvh Sabine

Storkebodas
0

Ja! jag visste det! Men nu närmar sig natten, och en av oss bybor kommer troligen bli dödad… Det var alltså inte bara en ulv, utan det är flera. Men vi får inte ge upp hoppet, vi kan rädda byn från dessa monster!

Kram Elsa

Storkebodas
1

Ja

Kram Elsa

ececilia
0

Nevina en varulv? Jag borde ha lyssnat på er… Storkebodas, tror du det finns mer varulvar i våran by? Det där som Nevina sa ''Vi kommer segra'' skrämmer mig!

// Evelina

Storkebodas
0

#101 Nevina sa ju till och med att det fanns fler. ;)

Kram Elsa

ececilia
0

#102 Jo.. Men jag tänkte att hon kanske bara sa det för att skrämma oss?

// Evelina

Storkebodas
0

#103 Jag hoppas såklart att du har rätt, men jag tvivlar tyvärr på det. :/

Kram Elsa

ececilia
0

#104 Jag hoppas också att jag har rätt.. Men jag tänker låsa ordentligt om mig i natt ändå för att vara på den säkra sidan

// Evelina

Fredagsmysaren
0

Usch! Det är inget vidare att man vet att det lurar varulvar i trakten! Ska ochså låsa om mig. Nu måste min hund Brutus sova ute tycker min man. Fjantigt om nån frågar mig! Sov gott alla!

[Guldvingens]
0

*putt*

Emmetem
0

All bybor går hem till sig då lynchningen är över. Vissa nöjda över att ha fått tag i en varulv, vissa mer fundersamma på om det verkligen var den sista - och i sådana fall - finns de då fler bland byborna? Men en liten orolig själv vankar fram och tillbaka i sin lilla stuga. Då hon inte kan sova så kokar hon sig en kopp med te och sätter sig ner i soffan i den lilla stugan. Allt är tyst i cirka en kvart tills den lilla bybon hör något utanför fönstret. "Vad kan det tänkas vara? En liten räv kanske?" säger hon, och går mot fönstret. Hon kollar ut genom fönstret men ser ingenting mer än mörker. Då öppnar hon fönstret och kikar ut. Helt plötsligt är det något som drar ner henne i busken bredvid huset. Allt man hör är ett kort skrik följt av flera gläfsanden. När morgonsolen lyser över den lilla byn är det inte mycket som finns kvar av Storkebodas sköra kropp. Varulvarna hade tagit byns siare.

Det är DAG, dl på 23:00 på onsdag (10/7)

[Bambis]1
0

Nej! Inte vår kära siare! Vila i frid…

Storkebodas
0

Tusan också! Jag är visst död. ;) Men bybor, jag lovar er att ni kommer kunna klara detta bra utan mig! Bambis - ulvarna finns bland dem som inte litar på dig. Nu ska jag sväva upp i himmeln (måste erkänna att detta passade väldigt bra nu då jag ska vara iväg flera veckor.)

Kram Elsa

Tinkelbell
0

Men nej! Inte våran siare.. Vad ska vi göra nu då? Det finns ju uppenbarligen fler varulvar eftersom ytterligare ett offer har skördats :/ Ajaj, ja fråga än hur man ska lösa detta, känns som vi är helt blottade nu. Blir att låsa in både mig och djuren ikväll!

[Kajsaa_00]
0

Typiskt! Bäst att hålla sig inne inatt 😕

Swadika
0

Ohnej, inte vår kära siare, vi som hade behövt dig här och hjälpt oss.. Vi kommer att sakna dig!

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ececilia
0

Inte vår siare.. :( nu måste vi tänka smart bybor

// Evelina

Sackum
1

Så hemskt! Jag förstod att hon var speciell då hon var så stensäker på att Nevina var en varulv. Nevina var ju en av oss först, och eftersom det uppenbarligen finns fler varulvar än hon så måste varulvarna också ha förstått att Storkebodas hade övernaturliga krafter. Klart varulvarna ville åt henne, det är synd att ingen försökte skydda henne. 😢

Vi måste starta krig mot dem, annars kommer vi kanske alla dö! I byn finns det personer som förvandlas till varulvar om natten, vi måste komma på vilka de är. Ett första spår vi kan gå på är de som anklagade oskyldiga Storkebodas att vara en varulv.

Jills
0

En tanke jag har är att kanske fundera på de som inte röstade på Nevina i förra röstningen. De kanske är varulvar, och inte ville rösta på sin kompis?

Jag kan vara ärlig med att jag först misstänkte Storkebodas i förra röstningen, men ju mer hon skrev desto klarare blev det för mig att hon verkade ha rätt, vilket hon också hade!

Men som sagt… varulvarna röstar säkert inte på sina vänner? Så de som INTE rösta på Nevina blir jag lite fundersam kring.

Swadika
0

116, men samtidigt. Nevina hade inte gjort något som egentligen gjorde att hon pekades ut som varulv. Vilket var anledningen till att inte jag röstade på henne. Jag trodde faktiskt att Storkebodas var varulv, för att hon pekade ut Nevina så fort. Men nu vet vi ju såklart varför. Om hon sagt att hon var siare hade jag röstat på Nevina. 

Men nu måste vi ha fatt i någon varulv, men frågan är bara hur man ska tänka. Men kan gissa att de flesta som inte röstade på Nevina tänker lite som mig, att det inte fanns några som helst misstankar på Nevina mer än att Storkeboda sa att hon var det.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sackum
0

Vi måste helt enkelt lyncha någon igen för att rädda alla andra, hur hemskt det än är. Jag är öppen för att ändra, men just nu lägger jag tyvärr min röst på Bambis. Ingen av oss har väl glömt hur hastigt hon ville byta samtalsämne till något mycket lättsammare? Dessutom var hon så noga med att rösta bort Storkebodas att hon röstade efter att det redan var avgjort..

Sugar Mist
0

Vaaa? Har Storkebodas dött? Av vad..? Har vi fler varulvar? Så många frågor, så lite tid. 

Är det en varulv i vår by, och om svaret är Ja, vem kan det vara…?

Så mycket att tänka på, allt snurrar bara i skallen men jag har kommit fram till att Bambis är starkt misstänkt- hon röstade aldrig på ulven, hon bytte ämne väldigt snabbt igår, och hon känns väldigt skum, eller tänker jag helt fel? 

Jag tänker inte rösta på någon ännu, inte innan jag har hunnit tänka lite till.

-

Swadika
0

Har Bambis skrivit något mer än festen då hon bytte samtalsämne, förutom att hon beklagade över att siaren är död. Håller hon låg profil för att inte bli avslöjad?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sugar Mist
0

Jadu Swadika, jag känner också lite så..🤔

-

Tinkelbell
0

Men har ni inte hört den där märkliga rösten? Den som verkar säga någonting liknande som att bambis inte alls är varulv :S Eller är det att hon är varulv? Jag blir så förvirrad! Kan det vara våran kära siare som försöker leda oss i rätt riktning? (#110)

Sackum
0

#122 Bra tänkt, det missade jag. Jag drar tillbaka rösten.

ececilia
0

Jag tycker att bambis verkar lite misstänksam.. Men jag vet inte vad jag ska tro… Jag vill ju inte rösta på någon som är oskyldig så jag väntar med att rösta tills jag känner mig säker.

// Evelina

Fredagsmysaren
0

Nej! Varvör just vår siare? Åååh! Nu måste vi verkligen skärpa oss och avslöja den där… Ja, vad det nu är! Jag vet inte precis… ni kanske har rätt, för säkerhets skull så

röstar jag på Bambis!

[Kajsaa_00]
3

#125: Du måste fetmarkera rösten för att den ska vara giltig.

[Kajsaa_00]
0

Jag börjar misstänka ececilia, hon har skrivit på ett sätt som gör mig misstänksam. Men jag väntar med att rösta för jag måste tänka igenom ordentligt först. Hur går tankarna hos er andra?

[Bambis]1
0

Jag röstar på ******kajsaa_00*******

ececilia
0

Varför misstänker du mig Kajsaa_00? Jag har skrivit nästan som alla andra. Är det kanske så att du själv är en varulv och försöker få andra att få bort misstankarna från dig

// Evelina

meerschweinchen
0

Nej inte våran siare, varulven eller varulvarna måste vara smarta. Men hörni, vi bybor måste vara smartare! Vi måste tänka smart för att få bort den kallsinta mördaren!

Mvh Sabine

[Kajsaa_00]
0

#129: Nej, det kanske det du försöker dock. 🤔

Jag röstar på ececilia

Swadika
0

Jag har funderat fram och tillbaka hur det ska röstas. Jag är fortfarande lite misstänksamt mot Bambis, för bambis håller så låg profil vilket gör mig fundersam. Efter den där förfrågan om festen så har hon varit väldigt låg

Men det är många som håller låg profil, finns många som knappt gjort några inlägg, är det kanske där vi ska leta?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Kajsaa_00]
0

#132: Jag börjar tänka ditåt när du väl säger det.. Dom som verkar hållt ganska låg profil och undvikit i att spekulera om boven är väl: Bambis, Fredagsmysaren men framförallt meerschweinchen som skrev "Storkebodas, jag har inte fattat hur du kan vara så säker på att det är nevina som gjort detta? Kankse har du rätt men du har inte kommit med någon vettig förklaring varför du tror det. Därför väljer jag att rösta på någon annan för att du varken har någon vettig förklaring och jag ser inget misstänksam i Nevina."

Är det kanske så att dom båda är varulvar och att meerschweinchen ville skydda Nevina? 🤔

Swadika
0

#133 kanske, fast jag ser inte riktigt det som en anledning till att vara varulv. Kanske men ja jag funderar själv mellan att rösta mellan Bambis och fredagsmysaren. 

jag tänkte likadant att jag förstod inte varför storkebodas anklagade Nevina, och jag trodde absolut inte hon var varulv. Nu förstår jag ju att hon var det, men ändå. Jag trodde inte att hon var det för hon hade inte skrivit något som gjorde att jag misstänkte henne.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Kajsaa_00]
0

#134: Mjoo, det är ju klart.. Nä, nu har jag bestämt mig!

Jag ändrar min röst till Fredagsmysaren

Jills
0

Jag är fortfarande mest misstänksam mot de som inte röstade på Nevina. Det känns ju rätt självklart att en varulv inte röstar på en annan varulv? Därför är jag inte misstänksam mot de som röstade på Nevina. Men av de andra, som inte röstade på henne, så jag har ingen aning just nu om vem det kan vara…

(förlåt om det blev lite förvirrat)

Sugar Mist
0

Jag röstar på Bambis

-

Fredagsmysaren
0

Snälla, anklaga inte mig! Andledningen att jag inte har skrivit så mycket är att jag bara är glömsk! Jag kanske bara är inne här nån gång per dag… Jag är INTE skurken!

Tro på mig!😕 Men jag ska väl ochså rösta, va?

Jag röstar på Kajsaa_00

Fredagsmysaren
0

Eller vänta!

Jag ändrar min röst till Bambis!

Jag har bestämt mig1 Ni har rätt, hon har skrivit väldigt lite…

Fredagsmysaren
0

Dummt! skulle fetmarkera men glömde! Jag ändrar min röst till Bambis!

Swadika
0

Jag tycker fortfarande Fredagsmysaren är lite misstänksam Jag röstar på fredagsmysaren utav anledningen att hen håller väldigt låg profil och när vi säger att vi misstänker att hon/han är en varulv så vill hon/han verkligen få oss att tro att hon/han  inte är det. Kanske är det sant, men kanske ett knep som hon/han har för att inte bli anklagad.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ececilia
0

Kajsaa_00 du svarade aldrig på min fråga… Tycker det är lite misstänksamt att du struntar i att svara på det jag frågar. Är du rädd att formulera dig fel i svaret så det kanske kommer fram att du kanske är en varulv? Hmm, jag får tänka en stund till.. Just nu står det mellan bambis och kajsaa_00

// Evelina

Fredagsmysaren
0

Vad är att hålla låg profil?

Fredagsmysaren
0

Vad är att hålla låg profil?

Fredagsmysaren
0

Oj, tryckte skicka två gånger!😃

Swadika
0

När man inte skriver så mycket, att man inte vill synas och höras.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fredagsmysaren
0

När är röstningen över?

Fredagsmysaren
0

Åh, jag vill synas och höras!😃

Fredagsmysaren
0

När är röstningen over?

Fredagsmysaren
0

Hallå?

Sugar Mist
1

#147-150 Du behöver inte skriva flera inlägg, istället skrollar du upp till TS sista inlägg där det klart och tydligt står "dl på 23:00 på onsdag (10/7)"

-

meerschweinchen
0

Känner mig totalt förrvirrad, alla röstar så olika och jag har ingen aning om vem som kan vara ond eller inte. Alltså, jag har ingen aning vem man ska rösta på. Måste fundera ett tag till. Tänk m man röstar på nån som är oskyldig?

Mvh Sabine

[Kajsaa_00]
0

#142: Vilken fråga? Du ställde frågor förut men svarade på dom. 😂

Fredagsmysaren
0

Nu är det ALLA NI som håller låg profil! Nu är ni alla misstänkta!😛

Jills
0

Jag känner mig också väldigt osäker. Men jag kommer nog rösta på någon som inte röstade på nevina sist, men vem det blir det vet jag inte än. Är ju några timmar kvar.

Sackum
2

Fredagsmysaren, lugna dig, tycker inte Storkebodas död är något att skoja om. 😟😎(och ta frågorna i frågetråden istället för här)

Jag röstar på meerschweinchen. I förra röstningen röstade hon på Kajsa_00 och Bambis, två stycken som jag verkligen inte tror är varulvar. Att byta person och framstå som osäker, kan vara en ulvtaktik för att inte vera misstänkt.

Och ni bybor som röstar på Bambis, litar ni inte på vår siare? Jag vet att jag röstade på henne först, men tänk på orden "Bambis - ulvarna finns bland dem som inte litar på dig.". Jag tror hon fick en profetia kvällen innan hon blev dödad.

ececilia
0

#153 du svarade aldrig på min fråga i #129 Jag har nu bestämt mig och ***jag röstar på Kajsaa_00*** och anledningen är att hon struntar i att svara på min fråga vilket jag tycker är lite misstänksamt.

// Evelina

[Kajsaa_00]
0

#157: Ledsen om jag missade att svara på din fråga. Skriver väl nu istället.

Jag har tyckt att du verkat lite "avvaktande" och därför funderat på om du försöker dölja någonting. Sen när jag tänker efter och läst hela tråden från början om igen misstänker jag inte dig längre.

Fredagsmysaren har känts lite "avvaktande" och bara slängt in nån liten "kommentar" då och då..

#157: Hoppas du förstår nu och röstar på en riktig skurk istället ☝️

Tinkelbell
0

Jag röstar på meerschweinchen. detta av samma anledning som Sackum. Röstade på Siaren och ja, det känns som en varulv!

Fredagsmysaren
0

Hmpf!😐

meerschweinchen
0

#156 Anledningen till att jag bytte var att efter att läst lite nogrannare vad kajsaa_00 sagt så insåg jag nog att jag hastat fram mitt beslut och kajsaa_00 lät mer pålitlig än vad bambis gjorde som bytte samtalsämne så fort och det tycker jag misstänksamt. Lät som att hon var orolig att bli upptäckt och hon verkar lite små mystisk. Men jag jag kanske har helt fel, då kändes det rätt men hon kan ju bara velat tänka på något annat en prinzezz död. Men vad vet jag, vem vet?

Mvh Sabine

Jills
0

Jag har funderat fram och tillbaka men måste till slut fatta ett beslut.

Min röst blir meerschweinchen för hon röstade inte på Nevina i förra röstningen, och hon röstade på Bambis då och vår siare sa ju något om Bambis, vilket gör mig lite misstänksam mot de som har röstat på henne. Men jag är verkligen inte säker på mitt beslut, men jag måste ju rösta på någon. Jag hoppas bara att jag inte röstar fel!

Fredagsmysaren
0

När är röstningen över?! Svara nu!😡

Sugar Mist
0

#163 Jag svarade dig innan och deadlinen(dl) var igår, kl 23:00, så röstningen är över.

-

Jills
4

#163 snälla, lugna ner dig lite och läs tråden ordentligt istället och ställ inte frågor här utan i frågetråden!

Emmetem
0

På eftermiddagen skiner inte solen längre, utan över himlavalvet ligger ett tjockt regnfyllt molntäcke och sträcker ut sig över hela himlen. Under dagen har alla bybor haft djupa diskussioner om vem den skyldige kan tänkas vara. Än en gång samlas alla vid stadens torg för att peka ut den de tror kan vara skyldig. Borgmästare Karl Bengtsson ställer sig åter igen upp på sin stol. "Hör upp, hör upp! Nu när dessa hemska mord bara fortsätter så ska vi sätta stopp för detta en gång för alla!" Alla bybor instämmer och skriker argt ut vem de tror är skyldig. "Såja, såja. Nu ska vi inte förhasta oss! Vi kör samma röstningsmetod som vi gjorde förra gången.. Assistent Johanna, skriver du ner detta?" frågar Borgmästaren sin assistens, och hon skakar febrilt på huvudet och börjar anteckna. Efter att ha gått igenom varje bybo så kikar borgmästaren ner på pappret som Johanna antecknat på. Han reser ett ögonbryn, och utropar sedan: "Meerchweinchen!" Och alla drar häpet efter andan. Inte kunde det väl vara..? Men efter röstningen står allt klart vem byn tror är den skyldige. Meerchweinchen ser inte det minsta lilla berörd ut. Hon försöker inte ens förklara sig. Några bybor går argt fram till henne och drar med sig henne ut på fältet. Borgmästaren kommer gående efter, förbryllad då han verkligen inte trott något ont om henne. De ställer upp henne på samma sätt som de gjort tidigare med alla andra, och frågar nästan exakt samma sak som tidigare: "Meerchweinchen. Du har blivit dömd till döden för brutala mord på våra kära grannar och vänner. Några sista ord?". Meerchweinchen lyfter sin blick mot borgmästaren och ler ett fruktansvärt ondskefullt leende. "Om ni tror att det kommer bli över endast för att ni får mig ur vägen, tänk om stackars bybor. Mina allierade kommer göra allt i sin makt för att hämnas mig. Farväl, och vi ses snart igen.." hinner hon säga innan en kula träffar henne mitt i pannan och hon faller till marken. Helt plötsligt drar ett stort åskmoln över byn, och blixtar far fram och tillbaka över himlavalvet. Med ett stort dunder så lyfts Meerchweinchens kropp upp i luften och hon förvandlas åter igen till en varulv. Hennes isblåa ögon, fortfarande vidöppna, fyllda med hat, sluts. En kall vind blåser igenom staden, Vinden lyser upp i en blå nyans och sveper fram genom byn. Helt plötsligt lyser det upp i byn då denna vind träffar en av byborna. Det ingen vet är vem den träffade. Inte heller att denne nyss blivit förvandlad till en varulv. Byborna hade dödat Meerchweinchen, men hennes onda ande lever kvar. Byborna hade dödat varulvsdemonen.

Det är NATT, dl 23:00 på lördag (13/7)

[Kajsaa_00]
0

YES!!!! 😃👍

Tinkelbell
0

Bra gjort! Vi har lyckats i varje lynchning nu! Hoppas det inte är några fler nu :) Och att om det är fler, så tar vi dom!

Jills
0

Vad trist egentligen att jag röstade "rätt", Meerchweinchen har ju alltid varit en god granne! Men nu får vi verkligen hoppas att det är slut på detta! Men hon sa ju något om "mina allierade" så risken är ju att det finns fler. Vi får helt enkelt hålla ögon och öron öppna och hålla ihop!

Swadika
0

Bra gjort bybor! Vi fick en varulvsdemon. Nu måste det väl ändå vara slut? Eller?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sugar Mist
0

Men Swadika, hörde du inte vad hon sa? 😮

"Om ni tror att det kommer bli över endast för att ni får mig ur vägen, tänk om stackars bybor. Mina allierade kommer göra allt i sin makt för att hämnas mig. Farväl, och vi ses snart igen.." 

Nej, jag kommer låsa ordentligt, bomma igen min dörr och vakta hela natten med min hund och mitt gevär inatt!

-

Swadika
0

Usch ja det hade jag förträngt. Nej jag kommer inte att gå ut inatt. Det är för farligt det här.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ececilia
0

Bra gjort bybor! Nu hoppas jag att det är slut på det här och att den/dom varulv/-ar som är kvar har blivit skrämda och inte vågar sig fram något mer.

// Evelina

[Kajsaa_00]
0

God natt 😴 Vem vaktar dörren inatt? Jag vågar då inte sova annars 🤐

Storkebodas
0

Bra jobbat mina vänner! Ni fixar detta!

Kram Elsa

[Kajsaa_00]
0

#175: Ja det hoppas jag verkligen! Om det finns några fler varulvar måste vi ta reda på vilka NU! 🤔

Emmetem
0

Då dagen går mot sitt slut går alla byborna och lägger sig i sina sängar. Men en liten orolig själ vankar fram och tillbaka i sin lilla stuga mitt i natten. Hon kan inte sova då hon känner på sig att något är på gång. I vanliga fall skulle hon ha tagit en av sina natturer, men då så mycket mord har inträffat på sista tiden så vågar hon inte. Tankarna går fram och tillbaka. Vem kan vara mördaren? Meerchweinchen sa ju att det inte var slut än.. Vad menade hon med 'sina allierade'? Finns det fler bybor som är varulvar? Mördare? Det kan vara hennes egna grannar.. Alla i byn känns som familj och att någon, eller några.. skulle vilja något sådant här ont är otänkbart. Hon vankar fortfarande fram och tillbaka i sin lilla stuga. En kopp te kan nog få henne på bättre humör. Hon går fram till spisen och börjar koka upp vattnet. Helt plötsligt hör hon något utomhus. Hon springer direkt fram till fönstret och drar för gardinen. De är här.. Hon tar genast på sig sina ytterkläder och tar fram sitt gevär. Sedan ställer hon sig bredvid fönstret. Då hon kollar ut sedan hon genast ett par isblåa kalla ögon stirra in genom fönstret och tar ögonkontakt med henne. Förtvivlat skriker hon till och hoppar baklänges i förskräckelse. Helt plötsligt krossas rutan och inflygande kommer en stor, hårig best med sylvassa tänder. Hon försöker förgäves skrika efter hjälp, men hennes röst verkar ha fastnat i halsen. Efter den första varulven hoppar två andra in genom fönstret, och hon står nu ensam omringad av tre fruktansvärda monster. Hon höjer sitt gevär och skjuter. Hon lyckas träffa en av bestarna i benet, och utan att blinka kastar sig de andra två över henne och dödar henne snabbt och näst intill ljudlöst. Den tredje slickar sitt sår snabbt, men deltar sedan i måltiden av den lilla oskyldiga bybon. När de sedan lämnar huset för att återvända tillbaka i mörkret så fattar huset efter en stund eld. Tinkelbell hade glömt att stänga av plattan till teet. Det starka skenet och ljudet av huset som rasar ihop över lågorna väcker många bybor. När de kommer ut sömniga ur sina stugor ser de hur huset brinner upp, och så ser de tassavtryck på marken utanför den före detta stugan där Tinkelbell bodde.
**
Det är DAG, dl 23:00 på tisdag (16/7)**

Fredagsmysaren
0

Neeej! Vad har hänt! Vi måsye släcka elden! Var är Tinkelbell?! Åh, nej! Tassa avtryck! Varulvarna har varit framme igen! Nu måste vi få reda på vem det är, och det fort!😮

Swadika
0

Nej vad hemskt, att något sånt här kan hända. Jag springer och hämtar vatten, elden måste släckas nu. Ser ni tassavtrycken, är det ännu en varulv tro?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fredagsmysaren
0

Ja, det är nog ännu en varulv, är jag rädd.😕

Swadika
0

Nu måste vi ta reda på vem denna ulv där, det här måste få ett slut innan hela byn dör.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sugar Mist
0

Rök fyllde huset och jag hostar snabbt och kraftigt när jag vaknade.

Huset bredvid står i dansande lågor, och chocken slänger sig emot mig. 

Det är ju Tinkelbells hus, vad har hänt?!

Rusar ut på gården framför och går fram till Swadika med hunden hack i häl.

Vad har hänt, varför brinner Tinkelbells hus?

-

Swadika
0

Vi vet inte, jag vaknade i morse och såg huset brinna och hämtade vatten. Men ser du spåren Sugar Mist? Det är samma spår vi sett förr.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sugar Mist
0

Åhnej… Så Meerchweinchen talade sanning.. Det här måste få ett slut, nu!

-

Swadika
0

Jag håller med dig, vi måste hitta varulven/varulvarna som är kvar. Frågan är bara vem eller vilka är det?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sugar Mist
0

Jag tror helt spontant Fredagsmysaren. Hon har aldrig röstat, hon är snabbt på nu idag att konstatera saker, och hörde du inte, hon sa varulvarna. Hur skulle hon veta om det finns fler än en varulv, om hon själv inte var en?

-

Jills
0

Fast Meerchweinchen sa väl allierade, det vill säga i flertal?

Jag har absolut ingen aning! Tycker bara det är hemskt att ännu en god granne har blivit mördad!

Men vi har ju lyckats rösta smart i tidigare röstningar, så jag hoppas vi lyckas nu också.

[Kajsaa_00]
0

Jag kan inte bestämma mig om vem som kan tänkas vara en hemsk varulv! Hur går tankarna hos er kära bybor? 🤔

Swadika
0

Ja, alltså det är många som håller låg profil, men jag vet inte. Bambis tycker jag fortfarande är lite misstänksam. Kanske kan också fredagsmysaren vara misstänksam.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ececilia
0

(Min dator håller på och dampar och stänger av sig…)

Jag röstar på fredagsmysaren

// Evelina

Fredagsmysaren
0

Sugar mist, tro inte att det är jag för att jag trodde att det var en varulvs fel, såg du inte tass avtrycken? Varulv, defenitivt!

Jills
0

Nu känner jag mig lite tjatig, men jag tror fortfarande att jag kommer rösta på någon som inte röstade på Nevina i första röstningen. Eller Meerchweinchen nu i senaste. Jag måste bara kolla upp hur andra har röstat tidigare, återkommer senare under kvällen när jag har kommit fram till något.

Sugar Mist
0

Jag har aldrig ifrågasatt att det är en varulv, vart har du fått det ifrån? Jag ifrågasatte hur du kunde veta att det var flera varulvar.

Nej, dig litar jag absolut inte på.

Jag röstar på Fredagsmysaren

-

Fredagsmysaren
0

Det visste jag inte, jag gissade…🤓

Fredagsmysaren
0

Men du kaniske är varulven, Sugar mist! För säkerhets skull,

Jag röstar på Sugar mist!

Sugar Mist
0

Varför skulle jag vara en varulv? För att jag röstar på dig, eller? Du har legat lågt de senaste dagarna, inte röstat på någon, och bara var allmänt skum, precis som nu, när du direkt påpekade att det var flera varulvar. Ge mig en vettig anledning till varför jag skulle vara en varulv, och jag accepterar det, om den är vettig.

-

[Kajsaa_00]
0

Eftersom h*n knappt röstat i röstningar, bara stuckit in med lite "kommentarer" här och där, men aldrig försökt reda ut riktigt vem det kan vara, kanske du har något att dölja? 😐🤔☝️

Jills
0

Jag börjar bli lite misstänksam mot Fredagsmysaren, men även mot Swadika. Fredagsmysaren för hon/han verkar bara allmänt märklig, det kanske är någon ulvtaktik? Swadika för att hon röstade varken på Nevina eller Meerchweinchen, som båda visade sig vara varulvar.

[Kajsaa_00]
0

#198: Ja, fredagsmysaren har varit märklig.. Swadika vet jag inte riktigt, eftersom hon deltagit och spekulerat mycket misstänker inte jag henne just nu, känns som om hon borde hållt låg profil då.

Kom ihåg: Dl 23:00 på tisdag (16/7)

Jills
0

Hur tänker ni andra? Tycker det är många som inte säger så mycket!

Swadika
1

Tror många är på semester :/ Jag vet inte man vill ju inte anklaga någon oskyldig. Och nej Jills inte är jag någon varulv. Du har gissat väldigt bra måste jag säga som lyckats med att se sådant. men det är bara ett sammanträffande att jag inte röstat på dem. 

Jag röstar på fredagsmysaren

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Jills
0

Jag faller lite för grupptrycket känner jag :P men som sagt, det står mellan Fredagsmysaren och Swadika, och jag hoppas verkligen jag röstar rätt igen. Vore hemskt att rösta bort en oskyldig bybo!

(hoppas på snabb uppdatering! ^^)

Fredagsmysaren
0

Då röstar du fel! Jag är oskyldig, jag vet inte hur det kommer sig att ajg blev så misstänkt helt plötsligt.:(

Emmetem
0

(Har väldigt bråttom just för tillfället då något inträffat så jag bara kan skriva jättesnabbt. Har jättebråttom och hoppas att alla har förståelse för detta.)

Alla i byn samlas åter igen. Alla är rasande arga då de funnit deras väns hus nästan helt uppbränt och med tassavtryck på marken. De alla enas om att Fredagsmysaren måste vara den skyldige. Även fast hos desperat försöker bevisa sin oskuld så hjälper det inte. Byborna är desperata efter att finna den skyldige. De tar med sig henne ut på fältet och avrättar även henne likt de avrättat de andra. Men Fredagsmysaren var endast en vanlig bybo.

Det är NATT, dl 23:00 på lördag (20/7)

Jills
0

Nej!! Vi har röstat fel :-( Och tagit död på en helt vanlig god bybo!

Innebär detta att det fortfarande finns en varulv där ute? Eller flera?

[Kajsaa_00]
0

Men vad fasen!! R.i.p Fredagsmysaren, förlåt 🌺

Swadika
0

Oh nej :/ hon var bara en bybo :/ RIP Fredagsmysaren <3 

Vi får hoppas att det är över. Men inatt sover jag med dörren låst och hunden får vakta.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

ececilia
0

Rip Fredagsmysaren :( Jag som verkligen trodde hon var en varulv.. Så fel man kan ha! Jag hoppas verkligen det här är över nu!!

// Evelina

Fredagsmysaren
0

Ska inte säga "Vad var det jag sa", men nu vet ni att allt inte är som det verkar vara…

Bye, nu sticker jag upp i det blå!

Fredagsmysaren
0

En snabb fråga till lekledaren, får man en ny roll när man dör?

Sugar Mist
2

#210 Är inte lekledaren men man är ute ur leken när man dör.

-

Fredagsmysaren
0

Öhö… Det var ändå kul att delta! Ska vara med i nästa omgång ochså!😃

Fredagsmysaren
0

Och lycka till med varulvarna, hoppas ni klarar er!

Jills
1

Uppdatering?

Emmetem
0

#214 Uppdatering kommer förhoppningsvis ikväll då något inträffat då jag mår väldigt dåligt just nu. Ska försöka skriva ikväll, är inne på mobilen nu.

Emmetem
0

Då dagen börjar dra sig mot sitt slut drar sig alla bybor in i sina stugor. De är alla oroliga och mycket besvikna då de tyvärr hade lynchat en av sina egna idag. Eller nästan alla i alla fall.. Tre bybor samlas utanför en stuga mitt i natten. Inatt är det åter igen dags att utse ett offer. Efter en lång diskussion om vem offret bör vara denna natt så kommer de alla fram till samma person. De smyger iväg in i skogen och förvandlar sina kroppar till de skräckinjagande vilda bestarna. Deras sylvassa tänder blänker i månskenet och deras blåa ögon lyser upp i mörkret. De går tillsammans över till ännu en stuga där en oskyldig bybo ligger och sover. Då denna bybo hade glömt att låsa dörren var ödet självklart. De smyger in i stugan och ställer sig vid sängen där deras granne ligger och sover. Sedan tittar de på varandra en sekund innan de slänger sig över henne och sliter henne i stycken. Stackars Sackum. Hon var ju trots allt en vanlig bybo.
**
Det är DAG, dl 23:00 på fredag (26/7)**

_**

Deltagarlista:**

* Bambis

* Ececilia

* Sugar Mist (fd. Pennybus)

* Alvirpo

* Kajsaa_00

* Jills

* Lovemysack

* Swadika

Varulvsoffer:

* PrinzeZz - Bybo
 * Storkebodas - Siare
 * Tinkelbell - Bybo
 * Sackum - Bybo

**

Lynchade:**
* Nevina - Varulv
 * Meerschweinchen - Varulvsdemon
 * Fredagsmysaren - Bybo_

Jills
0

Åh nej, inte ännu ett mord! Nu måste vi försöka tänka efter och verkligen få ett slut på detta! Hur tänker ni andra? Jag är fortfarande misstänksam mot Swadika som jag sagt tidigare… Vill verkligen inte rösta fel igen!

Swadika
0

Nej usch hur kan vi ha röstat på en bybo igen. Nu bybor måste vi få tag i dessa ulvar.

#217, vi måste få tag i Ulven, så bli inte misstänksam mot mig. Om du röstar ut mig dör ännu en bybo. Vi måste få tag i de riktiga ulvarna!

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Jills
0

Hallå, hur tänker ni andra? Deadline är ju ikväll kl 23!

Swadika
0

Alltså jag tänker att det borde vara någon som inte är så aktiv, exakt vem vet jag inte eftersom det bara verkar vara du och jag här Jills. Men jag funderar faktiskt på att rösta på Sugar Mist, tycker hon har verkat lite misstänksam. Men gud det är ju så svårt, man vill verkligen inte rösta fel igen :/

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sugar Mist
0

#220 Misstänksam? Jag? Jag har försökt ta ut rätt person som varulv via det de sagt, ingen människa kan göra rätt. Jag känner mig väldigt kluven, men vad har hänt med Bambis egentligen..?

-

Swadika
0

Ja jag undrar det med, funderade mellan dig och Bambis, jag får kanske tro på dig sugar mist om du säger att du är oskyldig för vill inte rösta fel igen. Det har varit många bybor nu ett tag.

Jag röstar på Bambis

Då jag sedan i början har trott att hon är varulv, hon bytte direkt samtalsämne och skrivit några enstaka inlägg bara. Hon håller låg profil och jag vill veta varför. Är hon varulv kanske?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Jills
0

Det blir så svårt när det är så många som inte deltar i diskussionen! Jag vet inte hur jag ska rösta… Min hjärna säger Swadika men min känsla säger att det inte är du. Jag vet inte om det är varulvstaktik att hålla låg profil, eller om det finns andra orsaker.

Jills
0

Nä jag måste tyvärr göra så här känns det som… Ber om ursäkt om det blir fel men jag har ju misstänkt dig från början. ***Jag röstar på Swadika***

Sugar Mist
0

Jag har också trott att Bambis varit varulv så jag slår ett slag för det också, hoppas jag inte röstar fel, då kan jag aldrig förlåta mig själv. 

Jag röstar på Bambis

-

Emmetem
0

Byborna samlas åter igen på byns lilla torg, alla rosenrasande. Nu måste det bli ett slut på detta meningslösa mördande av kära grannar. Efter en het och livlig diskussion kommer nästan alla överens om en sak. Bambis måste vara den skyldiga. De genomgår samma procedur som vid de tidigare lynchningarna. "Några sista ord, varulv?" säger Borgmästaren likt alla de andra gångerna. Bambis höjer sitt huvud och utbrister: "Jag svär att det inte var jag! Ni tar fel person!" säger hon och försöker hopplöst visa sin oskuld. "Tyvärr Bambis, men folket har talat." Bara några sekunder senare ligger hon där, död på marken. Alla väntar spänt på vad som ska hända härnäst. Varför förvandlar inte Bambis kropp till en varulv, som alla de andra gångerna? Helt plötsligt lyser en gloria upp ovanför Bambis huvud, och den stiger upp mot himlen med hennes själ. Byborna hade lynchat Bambis, byns ängel.

Det är NATT, dl 23:00 på måndag (29/7)

_**

* Ececilia

* Alvirpo

* Kajsaa_00

* Jills

* Lovemysack

* Swadika

Varulvsoffer:

* PrinzeZz - Bybo
 * Storkebodas - Siare
 * Tinkelbell - Bybo
 * Sackum - Bybo

**

* Nevina - Varulv
 * Fredagsmysaren - Bybo
* Bambis - Ängel
_

Jills
0

Åh nej! Det var ju det värsta som kunde hända! Stackars Bambis och stackars oss!

Swadika
0

Oh nej, inte vår ängel :/ Vad ska vi göra utan vår ängel Bambis. RIP

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[Kajsaa_00]
0

ÅHH NEEJ!! 😢

Jills
0

Uppdatering?

Emmetem
2

Jag har för tillfället haft en hel del hemma vilket gjort att jag inte har haft möjlighet att logga in. Jag är mycket ledsen in i mellanåt och skulle önska att någon med erfarenhet tar över snarast. Jag älskar Varulvsleken - men på grund av omständigheterna kan jag tyvärr inte leda omgång 2.1 längre. Jag hoppas alla visar omtanke och förstår mitt beslut. Jag kommer åter igen kunna leda leken till hösten. Men som det ser ut nu kan det bli väldigt svårt för mig att hålla tider då jag mår väldigt dåligt just nu. Men jag hoppas vi kan lyckas hitta en ersättare så snabbt som möjligt. Kram på er allihop

Jills
0

Finns det någon annan som kan leda leken? Hade ju vart kul att få avsluta den. Visserligen verkar det inte vara så mycket aktivitet bland flera deltagare heller… väldigt tråkigt.

Swadika
0

Ah vad tråkigt :/ Kanske någon deltagare som åkt ut kan ta över, det behöver ju inte vara en historia, bara man vet vem som åker ut och vem som blir lynchad så spelar det bakom inte någon roll.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Fredagsmysaren
1

Putt

Jills
0

Det känns ju lite löjligt det här… går ju inte att ha en sådan här lek när många deltagare inte är aktiva och när lekledaren slutar. Om jag inte minns fel var det samma problem i förra omgången också?

Swadika
0

Det är ingen utav de utslagna deltagarna som vill ta över?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

meerschweinchen
0

Jag kan ta över så att ni kan få spela klart, men ibland kan det hända att jag inte har tid med att skriva en hel historia men vi får se. Jag vet ju vilka som är varulvar och inte eftersom jag var varulv och siare och ängeln är ju död så vi kan ju börja på engång nu.

Skriver inget speciellt nu efter som förra spelledarn skrev om bambis lynchades så nu är det dags för varulvarna att välja ut ett offer.

Det är NATT, dl 23:00 på onsdag (21/8)

_**

* Ececilia

* Alvirpo

* Kajsaa_00

* Jills

* Lovemysack

* Swadika

Varulvsoffer:

* PrinzeZz - Bybo
 * Storkebodas - Siare
 * Tinkelbell - Bybo
 * Sackum - Bybo

**

* Nevina - Varulv
 * Fredagsmysaren - Bybo
* Bambis - Ängel
_

Mvh Sabine

Jills
1

Stort tack! :-)

meerschweinchen
0

(Hoppas det är okej att jag skriver vem som blev offer nu istället för i morgon, för har fått veta vem som ska bli offer redan så det är väll bra att ni får komma i gång🙂)

Kvällen lider mot sitt slut och solens sista strålar försvinner. Det har varit lugnt ett tag nu och byborna börjar fundera och fram för allt hoppas om det är över men det är tyst, för tyst. Tystnaden gör byborna oroligare än förut. En vanlig bybo som inte hade nån ro klev upp ur sängen och gick fram och tillbaka framför spisen. Oroligt tittade hon mot dörren då och då. Hon kände på sig att något skulle hända, hon var säker. Till slut satt hon sig ner vid bordet och tog fram papper och penna. Hon skrev ner några ord till de bybor som fann kvar "Kära bybor, känner på mig att något kommer hända mig i natt, därför skriver jag detta. Jag vill önska er alla lycka ni kan få och jag hoppas att ni en vacker dag kan få ro och all ondska är försvunnen från byn. Tänk smart och låt inte varulvarna utrota er, er kära bybo Jills." Just när hon la ner pennan delades dörren i flera bitar och in kom stora bestar, hungrigare och självsäkrare än förr tog de ett stort språng mot Jills och varulvarnas ondaögon var det sista hon såg.

Det är Dag, dl 21:00 på torsdag (22/8)

_**

* Ececilia

* Alvirpo

* Kajsaa_00

* Lovemysack

* Swadika

Varulvsoffer:

* PrinzeZz - Bybo
 * Storkebodas - Siare
 * Tinkelbell - Bybo
 * Sackum - Bybo__
* Jills - Bybo

**

* Nevina - Varulv
 * Fredagsmysaren - Bybo
* Bambis - Ängel
_

Mvh Sabine

Jills
0

Tusan också! :P

Swadika
0

Oh nej D: Vi behöver ju dig Jills, du har ju lyckats pricka alla varulvar >_< Vi behöver dig här.

Okej folket, någon mer som är aktiv? Hur tänker ni, vem kan denna best vara?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Alvirpo
0

(Hoppar in igen om det är okej, hoppade ur när leken precis börjat, men står tydligen med på listan ändå! 🙂)

Nej inte våran Jills!😮 Hur ska detta sluta egentligen? Allt fler går åt och det finns fler ulvar där ute i mörkret. Vi måste på något vis få ulvarna lynchade, hur nu det ska gå till utan varken ängel eller siare..

Swadika
0

(för mig är det helt okej, haha behövs lite mer aktivitet. Vill inte sitta med mig själv och skriva xD)

Jag håller med dig, vi måste få bort dessa varulvar nu !

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Sugar Mist
0

Åh nej, inte Jills D: Vad ska vi göra.. Jag fick vår ängel lynchad.. Jag litar inte på mig själv, tänk om jag är varulven…!?!? ***Jag röstar på Sugar Mist*** Jag litar inte på mg själv, jag vet inte vad jag ska tro, därför röstar jag på mig själv.

-

Alvirpo
0

(Haha, nej inte så kul att leka själv🤪)

Ja Gäller bara att försöka lista ut vem som skulle kunna va ulv, så svårt! Och man vill ju inte rösta fel! 😮 (Nu ska jag bara läsa igen om tråden typ femtielva gånger och lista alla och vilka de röstat på osv. och sen återkommer jag med min röst!)

meerschweinchen
0

(Lite sent, men var bara en som rösta ändå sååå…..)

Byn var sig inte lik längre förut var den full av liv och glada skratt och rop. Nu är det bara en by där folk försvinner en efter en och ingen av de personerna fick bra slut. De få invånarna som fanns kvar blev mer och mer inslutna. Pratade aldrig, inte ett ända glatt leende fanns kvar i byn. Inga steg hördes längre från gatorna bara de små råtterna som sprang fram och till baka och letade mat.

Ibland kom några få ut för att disskutera om vad som hänt och vem/vad som gjort det. Men de sa inte mycket, vad skulle de säga. Efter allt som hänt gick det inte att lita på någon, inte ens på den person man levt granne med hela sitt liv. Ingen litade på någon och till slut gick det så långt att en person inte litade på sig själv längre. Suger Mist sa att hon inte litade på sig själv lägre och därför röstade hon på isg själv. SÅ modigt gjort, offrar sitt liv för att rädda byn. Ingen sa ett ord men Suger Mist stegade fram till platsen där så många oskyldiga fått sina liv avslutade. Suger Mist sa " Jag vill inte leva i en värld av skräck, det är bäst så här. Jag litar inte på mig själv. Det är bättre att dö än att sitta hemma och vänta skräckslaget på att något ska komma eller ännu värre. Att till slut vakna upp och inse att jag är den ända personen kvar i byn och inse att det är jag som gjort allt. ALLT. Tagit mina vänners liv."

Det var slutet för Suger Mist som lynchades och offrade sitt liv trots att hon bara var en bybo.

Det är Natt, dl 21:00 på onsdag (28/8)

_**

* Ececilia

* Alvirpo

* Kajsaa_00

* Lovemysack

* Swadika

Varulvsoffer:

* PrinzeZz - Bybo
 * Storkebodas - Siare
 * Tinkelbell - Bybo
 * Sackum - Bybo__
* Jills - Bybo

**

* Nevina - Varulv
 * Fredagsmysaren - Bybo
* Bambis - Ängel
* Sugar Mist (fd. Pennybus) - Bybo
_

Mvh Sabine

Fredagsmysaren
0

Urk då! det ser inte ljust ut, bybor…

Swadika
0

nej det gör ju inte det, vi måste komma på något, och det är fort !

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Swadika
0

(är det bara jag som är kvar som är aktiv eller är det någon annan kvar här?)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

Alvirpo
0

(Juste! denna lek var ju igång!🤪 Kommer det nån uppdatering, eller har det kommit nåra Pm Lek ledare?)

Swadika
0

(Om man ser senaste uppdateringen ifrån nya lekledaren så är det natt och varulvarna ska välja sitt offer. Men vet inte om lekledaren fått offret av varulvarna eller hur det är riktigt)

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

meerschweinchen
0

Har inte fått något offer av varulvarna och hade helt glömt bort leken när det inte hände något ;) Har så mycket i huvudet så råkade glömma bort leken. Men hoppas någon varulv pm:ar mig om ett offer så får vi se om det kommer några uppdateringar :)

Mvh Sabine

Fredagsmysaren
0

Hallo, vad händer? Det känns som att varulvleken är helt väck!

Lurvas11
0

Kanske är bättre att starta en helt ny lek?

Hälsningar Lurvas11Glad

Jills
0

Ja, starta en ny lek, dock tror jag att det kan bli problem med inaktiva deltagare även där… jag tycker att om man startar en ny lek så får man vara vääldigt tydlig med att alla deltagare måste hålla koll på leken och titta in minst en gång per dag, såvida inget akut händer.

moomiis2
0

Vill någon starta igång leken igen? Hade gärna velat vara med :)

Rmk02
0

Jag har startat en ny!

moomiis2
0

ar ha du startat en ny lek, var är den?

Rmk02
0

#258 kolla mina inlägg så hittar du den

moomiis2
0

#259 Jag hittade den inte, den ligger inte bland dina nyaste inlägg, hur kan man hitta den?

Rmk02
0

Gå på tävling/lekar #260

moomiis2
0

Den är låst..#261 Man kan ju skapa en ny lek igen om man inte låser upp kommentarerna :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.