Klotterplank #250
Nummer tvåhundrafemtio :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Har vart öppet hus idag ^^
//Joanna
nyss varit ute med kaninerna och självklart var de tvungen att dugga hela utevistelsen D:
Hoppat kaninerna idag. Elsa var som en säck potatis som vanligt, och lika smidig😃 Hon har verkligen legat av sig sedan i februari… Dexter tyckte det var skitläskigt första hindren, sen verkade han tycka att det var kul!
Men det märks att han kommer bli mindre än både Elsa och Ike. De vägde 1,8 respektive 1,7 kg när de var i Dexters ålder, (de väger nu 100 g mer vardera), Dexter väger 1,45 kg😎 Men det är bra att få in en lättare dvv i aveln, de japantecknade linjerna härikring är ju så stora😛 Ike var riktigt duktig han med, för utmaningens skull fick han hoppa ett par hinder på msv höjd också, och det verkade han tycka var skoj. Synd att jag inte får mig på tävling så mycket😕
#1 OMG!! Vilken fin bild!
Då har man varit på HBGs KM ställt 2 kaniner och hoppat med en. Pingu fick ännu en 95a vilket blir hans 4e, dock i C-klass(inköpta för seniorer).
Sen var jag även uppe i Göteborg efter KMet och hämtade hem min nya tävlings kanin, Miss Pinky's Bombay Sapphire 😘
Stod även som fotograf på utställningen idag, en av bilderna idag på lilla Javelin!
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Behövde verkligen en tjejkväll med mina två äldsta vänner. Helt sjukt längesen vi var bara vi tre.
Är extra glad över mitt kaninstall såna här storm-regniga dagar. Alla burar städade och alla kaniner har fått springa av sig, och jag är inte det minsta blöt! 👍
#10: Ja, om man bortser från min förkylning så var dagen väldigt bra. :D
Fina Bombay Sapphire 😍
-' Malin Hultman
Burar städade o kaniner motionerade, nu blir det snart svampsåsntill middag :D
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Vet någon när månadens kanin- oktober kommer?
Åh va fin bild #1!
Otto är tingad, hans bur är städad, han är typ jätteglad över ett äpple jag hänge upp i hans Hage :D 2 veckor kvar med min snygga kille. Sen blir det nytt! #hjärtesorg #jätteglad
Vad skönt Mickis! Både för din och Ottos skull 🙂
Woops.. Kolsvart ute och kaninerna bor nere i skogen..
Nu går jag och min mörkerrädsla ner till odjuren ;)
~ Kram Nadja ♥
#21 Jag har två lampor där nere, tyvärr räcker inte ljuset till hagarna. ;) Men det går bra, pannlampa på bara!
~ Kram Nadja ♥
IIIH! Fick hem min kaningårdströja idag. Så nöjd! :D
#24 Biiiild! :D
~ Kram Nadja ♥
Fn vad trist det är när man får hem en kanin man längtat efter hur mycket som helst, och så är den totalt ohanterad och typ tror att man ska mörda den om man så råkar andas i närheten. 🤓
#3 och #7
Tack! =)
Fy vad tråkigt :(
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
När matte pluggar och har fullt upp med annat, så får tyvärr aktivering i hagarna uteslutas. Då är det extra roligt med en lövhög att busa med.
Någon som vill blogga med mig? PM i så fall. Är på en redan färdig blogg 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#30 Så tråkigt, beklagar :'( Vad är det för fel? ♥
Ska beställa Lilla bron och trean från Libra Artic. Nu ska jag bara bestämma färger :D Någon som har tips??
#34 Ingen aning. Har letat en diagnos i nära 3 år men nu börjar det vara slut på ork i gumman. Sista sättet att kanske hitta något är att åka till Uppsala (som är 70 mil bort enkel resa), men de kanske heller inte hittar något och jag vill inte åka tvärs genom landet med en sjuk 18-åring känner jag.
Det enda vi egentligen kommit fram till är två saker: hennes CK värde är högt (CK är hormonet som bryter ned kroppsproteinet vid skada) vilket gör att hon inte sätter muskler alls, och dessutom tappar i hull. De andra vi kommit fram till är att man nästan måste stå med en långpisk och tvinga veterinärerna att göra något😐 Engagemanget är enormt, viljan att hjälpa oss är ännu större och allra bäst är journalföringen😕 Men en stor eloge till Primulas sista veterinär, som trots hög arbetsbelastning tog sig tid att försöka hitta något fel!❤️
#38, Mycket tjusigt! 🙂
Ångrar lite att jag sålde alla mina hinder när hoppisarna åkte, hade varit roligt att testa lite med mina japsar-tjockisar!
#39 Japsar är riktigt bra, i alla fall g/s 😛 Lille Ike var en placering från pinne på sin första start🙂 Dolda japsar är däremot dåliga, vägrar ut sig sina två första starter, fast det var skitkul att hoppa på träning😃
#40, Haha men dina kommer ju också från tjejen som blivit årets hoppare massa gånger, lite fusk! 😉
#41, Din galning! Haha.
Jaa, iallafall under de varma månaderna. Saknar inte att stå i ett kallt ridhus och förfrysa tossingarna halv sju på morgonen 😛
Om man får 2pinnar på En tävling vad betyder det?
#42 Okej då 😊
Jag blir helt snurrig av allt som har med gymnasieval att göra. Antingen går jag programmet jag vill gå vilket innebär drygt 1,5-2 h enkel resväg till skolan eller något annat program jag kan tänka mig gå med 40min enkel resväg. Suger att bo mitt ute i skogen…
NI får gärna titta in på min blogg http://clarale.devote.se
Där jag tipsar om saker, skriver om kaninerna mm.
Jag har också GW där ( tävlingar) där man kan vinna fina priser(:
#37 usch vad tråkigt då :(
#46 Jag har aldrig tävlings hoppat med en kanin, jag fuderar på att köpa en kanin som är placerad så men betyder det bra eller dåligt? Jag kan inget sånt här…
Mamma sa att det var en katt där ute på väg mot kaninerna men att jag inte fick skrämma iväg den för att det var en söt kattunge.. haha! Mamma som inte ens gillar katter xD
Men aja blev lite fotografering av den till den sen gick vidare till grannarna ist. :) Verkligen supersöt ^^
-' Malin Hultman
Har myst med kaninerna nu och dom typ somnade😃
#55 Mat till min leopardgecko🙂 Tycker inte de är så mysiga själv heller, hua, men de är åtminstone tysta och lättuppfödda jämfört med syrsor🤐
Igår fyllde min lilla Hamster Brage hela 2 år så vi festar med barnmat idag (Han, inte jag ;))
~ Kram Nadja ♥
"hej jag är intresserad utav en svart kanin med blåa ögon kommer du få några såna snart? mvh johanna"
Yepp, tusentals!🤪
Annars då? Upptäckte precis att mina norska kusiner bor mittemellan två gölliga uppfödare av japsar jag har kontakt med. Tror minsann att jag ska dumpa av några transportburar hos kusinerna så de kan plocka med sig ninisar över gränsen när det finns något jag är sugen på.
Jag är en jäkel på att baka, så win/win typ😉
#57 hälsa Brage Grattis från mig :D Är det någon som vet när månadens kanin-oktober kommer?
SÅ skönt att slippa både fysik-provet och teknik-förhöret imorgon. Kan inte annat än älska min NO-lärare! ^^
Fick C på biologi provet (genetik) och ett poäng ifrån D på matteprovet, yay :p
Är ganska chill i skolan just nuu. Fick tbx SO provet och fick 45/47 booyah!! Fett stolt asså :DD
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Bara för att alla andra skrev provresultat så måste jag ju också det.. Fick 24/25p på matteprovet. Första A:et sen sista provet i sjuan! :D
Fatta intresserad jag blev helt plötsligt av vad mina nya små har för sig. Sedan lampan i terrariet slocknade så har de börjat röra mycket på sig^^
På tal om prov fick jag tillbaka mitt kemiprov i går, 33,5 av 35, hade fel för att jag inte skrev ut vad tre ämnen hette (trots att han inte frågade efter det…? Vatten, kalcium och något mer var det tror jag) och för att jag inte givit exempel på en fråga, detaljer detaljer!
Matteprovet idag gick piss, men allt denna vecka har gått så dåligt. Lilla Primula❤️ Har inte kunnat koncentrera mig nog p.g.a. det. Men, man kan inte ligga på topp jämt! Har jag supertur (kollade bara snabbt) så kan jag få bra betyg trots att jag skippade sista frågan för jag kom verkligen ingenstans, gick apdåligt😮 Och matte är mitt älsklingsämne…
Gjorde franska prov idag och de gick jättebra:D slutade 12❤️❤️ Älska fredagar
#67 jag beklagar 😭D';❤
#67 ååh, vad tråkigt! Jag beklagar 🌺
Har nyss skaffat både Snapchat och Tumblr, skojj
När kommer Månadens Kanin upp :(?
MVH Celina
#72 undrar samma sak Är det för sent att flytta in en kanin nu?
#73 Nja, då får du vänja den sakta, ha den i ett kallt rum och gör det varmare om varmare. Jag tror att det går.
MVH Celina
#74 Vad är risken med det? Jag menar skulle den må dåligt av det? När är det absolut för sent?
En riktigt familjedag idag. Först såg vi på min kusins basketmatch, sen for vi in till stan och shoppade lite (jag shoppade, pappa bar påsar och mamma virrade omkring) och efter det såg vi på min brors innebandymatch. :D
#75 Risken är att kaninen får värmeslag, därav måste man vänja långsamt.
huset håller allvarligt talat på att blåsa bort!
How I Met Your Mother avsnitt som jag inte sett, yey 🌺
Skaffade just Spotify Premium, så himla glad!!! :D
MVH Celina
Mamma o syster i Tärna och pappa är ute och kör älg, så jag är själv hemma, känns riktigt jobbigt😕
Har aldrig gråtit så mycket som till 3:e avsnittet i 5:e säsongen av Glee.. Så fint.
#83, Ser mycket fram emot bilder på goingarna sedan!😍
Någon uppe denna exremt tråkiga lördagskväll? 🙂
Jag har underhålligt mig med att uppgradera hemsidan, vill ni kika in lite?
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Kvar på sjukhuset och vantrivs ordentligt. Pappa har hand om kaninerna, han försökte ta ut Kommandoran att springa på golvet lite nen hon hoppade snabbt in i buren igen :/ iofs likt henne så inget konstigt med det. Längtar så efter dem och hoppas verkligen på att bli tillräckligt frisk så jag kan tävla nästa helg.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Ska se pitch perfect tror jag :p
Tagga fysikprov imon -.-
MVH Celina
Idag fick jag klappa lilla herr ohanterad-och-dörädd på huvudet. High Five!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Första hoppträningen för mig och Zapp tillsammans!
Där är ngt litet mellanrum mellan 2 av hinderna, som vi såg efter att vi filmat.
Han fick även prova på höjd vilket han var super duktig på, 50cm! :D
-' Malin Hultman
Hjälp oss på
kaninmagazinet.se
att få 500 likes på facebook tills på söndag, den 20e oktober.
Om vi lyckas kommer det arrangeras en tävling med pris.
Gå in
här
eller sök på Kaninmagazinet på facebook.
Berätta för alla dina kaninvänner om Kaninmagazinet och dela vår facebook sida! :)
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Har en snabb fråga. Måste man ha en renrasig kanin för att kunna vara med i en keldjursbedömning?
// jennifer
okej, vad bra ! :)
// jennifer
Imorgon får jag gosa med mina kaniner igen!
Nu blev det lite följdfrågor.
Måste man vara medlem i något SKAF eller annat för att vara med i keldjursbedömning.
Alltså måste man göra något innan man är med eller är det bara att dyka upp med kaninen (hittar ingen info om detta) ?
// jennifer
#99, Du behöver inte vara medlem i skaf för att vara med på keldjursbedömningar.
Vissa vill att man anmäler innan, men på de allra flesta är det bara att dyka upp med kaninen och en liten peng.🙂
okej🙂
// jennifer
Imaginge dragons sjunger ut mina högtalare och bara 2 skoldagar till den här veckan. Helt otroligt underbart!
~ Kram Nadja ♥
fråga mig på aaask ask.fm/paulinahaz
Riktigt uppåt!
Väntar på att pappa ska komma hem så han får avlägga kaninrapport åt mig.
Min hamster har dött och tårarna kan inte sluta rinna, vad ska jag ta mig till
#106 Kramar ♥♥♥
~ Kram Nadja ♥
#106 Nej, vad hemskt😕
#106 🌺😕
Letar lite info om Avel. När man har parat än hona och hon är dräktig. Kan man lyfte henne till hagen osv?
Fyllt på Charlielagret med 50kg spån, ca 65kg hö och imorgon ska det även inhandlas en 25kg säck med rabbfor. Borde ju räcka ett tag! xD
#110 Yes you can! Men kanske med lite extra försiktighet och kanske inte bära omkring i onödan sista veckan. 🙂
Super! :D För jag har läst så olika. Och sen vet man ju också att vissa personer är så himlans pippliga med sina kaniner som om det vore porslinsdockor. .. 😉 (Jag bryr mig om mina kaniner, men jag börjar inte gråta bara för att den hoppar ner från bordet och det såg lite otäckt ut 😛)
#110 Jag brukar mina dräktiga kaniner sitta inne sista vecka. Dumt kanske, men jag tycker att dom borde vara ifred och böka på för sig själva. Tänk dig själv om du skulle vara gravid och nån kom och lyfte i dig. Men ja man kan lyfta dom, försiktigt! :)
På bättringsvägen!
nu är de nästan full vinter!°
#117 här är de då minst 5cm snö och iskallt! :P
Uuuusch snö!! Här är det bara regn och fuktigt! Jätteskönt, kan inte åka moppe i snö ju! Hoppas det inte kommer snö i år, isåfall på julafton kan det vara snö men inte annars :D hatar o ta bussen till skolan!
Höstigt och fint väder, halva hösten har redan gått, inne i halva oktober, vart försvinner tiden? Redan gått så pass många veckor i skolan med, helt sjukt. Snackt VFU, YEY! Längtar!
Yey, biologiprov i morgon😕 Första biologiprovet på terminen så ni kan ju gissa hur mycket det innehåller. Lärareländet hade kunnat dela upp avsnittet i två, nu blir det så mycket man ska ha prov på samtidigt så man kan inte riktigt fördjupa sig så som man vill. Kort men intensivt tycker jag är bättre än långt och utdraget, tur det är helg sedan snart i alla fall👍
Bentley i höstvädret 😃
-' Malin Hultman
Hemma hela helgen och om jag inte får ont - utskrivning på måndag, jippi! Varit på Ikea idag och köpt nya mattor till Kommandorans bur samt en fotpall till mig själv och en sitthylla till Kommandoran. Småkaninerna fick inget (ska få extra kärlek ikväll genom att få springa ute), men sånt är livet ibland.
Komiken i att en uppfödare säljer av alla sina kaniner pga defekter och så hamnar dem i Avel här i Sverige.
Ganska trött på japanaveln 🤪
#126, Det är inte bara en jäkla uppförsbacke, det är bannemig motvind också! 😉Haha!
Jag hoppas du får några fina chinchillabebisar i vår och att en vill flytta till Trollhättan och inspirera mig lite 😃
Proppmätt på hemmagjord pizza.
Tittar på Grey´s anatomy på iPaden samtidigt som jag nördar här hhi 🙂
Jaha då ska man gå ut och städa kaninburen.. Klockan 10 på morgonen, jätte roligt..😐 Och kallt🥶 Hittar inte några byxor heller!
“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”
― Bilbo Baggins
Nu var alla kaninburar städade (Två igår, tre idag) och även kaningården fin och krattad :3
Nu ska jag ta mig en kopp te och sen blir det nog lite mera kaninpyssel i solen :D
~ Kram Nadja ♥
Får vi 500 likes på Kaninmagazinets facebook sida tills imorgon bjuder vi på en tävling med pris :)
In och gilla&dela !
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Har fullt upp i helgen känner jag😛
Ska plugga till ett prov, läsa ut en bok till svenskan (har ca 200 sidor kvar), städa kaninburar och vindskyddet till hästarna, tvätta upp hästkläder och tillbehör, göra klart min terrariebakgrund, köra upp en vagn från stallet till ladugårdsvinden och börja bygga en kaninbox i stallet🥵 Hur ska man orka med skolveckorna när helgerna är såhär upptagna?!
När kommer Månadens Kanin? 😐
MVH Celina
Jag vill ha sommar! Redan trött på kylan 😕
#136 undrar samma sak :/ #137 håller helt med :S
ska upp t stallet imån o se min älskling löshoppa❤
Jag borde plugga nu. För att sedan städa Nemos bur, och sedan plugga igen… Ska belöna mig själv med film och godis sen. 😊
Tusan vad kallt det är ute! Alla vattenflaskor utbytta mot skålar numera, då vet man att det börjar bli vinter.. ;)
Och jag måååste plugga jag med.. Massor av uppgifter tills i morgon (Vad tänker lärarna med, ge oss som mest läxor över lovet 🤔)
Tror jag gör som dig Elin och belönar mig själv med nått efteråt :3
~ Kram Nadja ♥
Myst med valpar! 😃
Jag ska skaffa möss! Måste bara övertala mamma innan 😉
Ska beställa från zooplus ikväll :D
Visade massa SKITSÖTA bilder på möss till mamma och fick henne att läsa iallafall en halv artikel om varför möss är så speciella, men hon jämförde det med att jag skulle be om att få köpa en elefant. SUCK!
Fast iofs.. jag har ju typ en elefant… på wwf!
#141 Hihi ja det är roligt att belöna sig själv efter hårt arbete. :3
#149, När får vi se råå? 😉
#151, Do iiit! Så länkar jag till dig från min 👍
Och ja, det är ett evigt pysslande med hemsidan, alltid är det något man vill fixa och förbättra!
http://skeppmyraskaniner.weebly.com/
Sådär ja! Blir ju fler varierande bilder med tiden, har ju bara kunnat fota töserna en gång :)
Riktigt snygg Mickis! Dina nya tjejor ser jättefina ut 😍
Bentley och Zapp har nu fått flytta ut i nya buren!
Ska dit sitthylla/hus samt att ena dörren i var fack ska täckas ^^
-' Malin Hultman
Det står så olika på nätet ibland… Vad tycker ni är max vikt för en dvv?
tappat bort mina moppenycklar!! :(
#157. 1,41-1,9kg för maxpoäng på utställning. Finns både större och mindre. :)
Nytt plank snart kanske? Börjar bli segladdad.. :)
#158 Ja, det ser ut som en japantecknad dvv. Stilrent och snyggt! :)
#162 & #163, Tack! Då kan jag ha det så utan att folk tror att det är pandakaniner jag har 😉