Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 1481 ggr
Klarizz
0

Öron kaninungar

Jag har en kull på Lejonhuvad Dvärgvädur och jag har för mig att dom ska ha liggande öron.

Har läst på, sett på bilder osv… Men har inte hittat någon fakta. På några bilder så har dom liggande öron och på vissa har det stående så det kanske är olika på olika kaniner.

Nu är min kull 6 veckor och ingen av kaninungarna har inte ens börjat få lite hängande öron. Det är 1 kaninunge som har JÄTTE långa öron nu så det ser lite konstigt ut att det står rakt upp.

Fridaaaa
0

Lejonhuvad dvärgvädur ska ha liggande öron ja. Ibland kan det bli så att de inte lägger sig men tvivlar på att hela din kull skulle få det så 🙂

Det kan ta tid för dem att lägga sig helt, min lejonhuvade dvv/dvv var 10-11 veckor innan ögonen låg helt på henne, ena örat började att lägga sig vid rund 8 veckors ålder, så det kommer nog ska du se 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Klarizz
0

Tack så mycket för svaret!🙂

[tanyas]
0

min dvärgvädur hade inte heller liggande öron först :) sen lade sig ett öra ner medan det andra stod rätt upp i flera veckor :)

Mannez
0

Rasen lejonhuvad dvärgvädur skall ha hängande öron ja. Blandraser mellan lejonhuvad kanin och dvärgvädur brukar oftast ha stående öron.

Hälsningar Amanda och kaninerna