(K) Längre koppel
La ut en sånhär tråd på Kaninhoppning iFokus, men jag fick inget svar så jag tänkte att jag kanske har bättre tur här. Är det någon som har ett lite längre koppel till salu. Jag letar efter ett sånt som man har till hoppning (ca 3m.) Glad för svar, tack!
på biltema han dom långa spårlinor spm funkar att använda till kanin koppel! jag har 3 koppel i olika storlekar där ifrån ( 2m, 5m, 9m )
* ett tips? bara *🙂
Tack så mycket! Ska kolla upp det :)
Hur långa koppel är bäst att ha om dem ska hoppa?
#3 Jag föredrar tre meter, har hoppat med tvåmeterskoppel men tycker att de är för korta. Fyra meter känns för långt, känns som att den sista metern på ett sånt koppel inte kommer att användas.
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
2 Meter gillar jag bäst än så länge. 3 Meter tjorvar sig så lätt om jag ska ta upp kaninen, stanna den eller korrigera den. Däremot om det inte är en tjurig eller tjorvig kanin så spelar det ju ingen roll.
Jag föredrar 4 meters koppel :3
Finns att beställa hem ifrån tallbackens selar & koppel på Facebook :)
Billiga och bra kvalité :P
"If it is for the sake of my pride, there is nothing I won't destroy." - Byakuya Kuchiki - Bleach
Beror på vilken kanin det är man ska hoppa med. Om det är en kanin som springer föredrar jag ett längre koppel så man inte råkar stoppa dem, men är det en som är ganska långsam, speciellt om man måste stanna ofta och luta sig ner/korrigera, så är det mycket bättre med ett kortare koppel. Jag skulle inte skaffa ett koppel längre än 3 meter vilket som, för så långt bakom kaninen ska du inte behöva vara och det leder helt säkert till att du kommer fastna i ett hinder.
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
Har du facebook finns det många ställen där att köpa ifrån :)
//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015
Selshoppen har 3 meter för 50 kr med frakt dem har också flera färger.
When life gives you lemons. Make lemonade❤️