Vinterbur! :)
Igår såg jag min kanins nya Vinterbur för första gången och jag är själv väldigt nöjd med den! Det är två våningar och varje våning har måtten 160x60x60 :) Den ska höjas upp mer så oroa er inte för det haha ;) nu ska den bara målas och sen är den klar! Kommentera jätte gärna vad du tycker för jag tycker det är super kul att få veta! Kram Hilda och Herman
Jättefin! :D
Dock föredrar jag själv personligen större luckor så man kan öppna upp hela framsidan för att kunna komma åt och städa lättare och buren blir lite ljusare men smaken är ju som baken ;)
Huvudsaken är ju att du är nöjd!:)
Tack :) Ja de var väl lite tänkt att de skulle vara större men ibland blir det inte alltid som man tänkt när man inte bygger själv ;)
Ser fint ut men väldigt mörkt måste det bli invändigt med så små luckor? Skulle inte ha så små luckor till mina kaniner, eftersom de vill ha ljuset (de behöver det), eller hur hade du tänkt så att det inte blir så mörkt invändigt?
Och vad syftar du med höjningen? 60 cm/våning är ju lagligt för kaniner under 3 kg :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 tror hon menade att den ska höjas upp från marken 🙂
Jag tänker också att det kanske blir lite mörkt? Och ska den användas på sommaren också? Isåfall lär det bli riktigt varmt där inne. Eller finns det fler fönster som inte syns?
Men den ser stabil ut! Vad blir det för färg?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Riktigt fin! Tror också den kommer bli varm om sommaren om du inte går några större luckor som du an stänga med en liten skiva eller linadnade
Moppie och kaninerna, Hästen, Hunden och alla andra djur <3 Fiver <3 Pepsi <3 Luna <3 o Alla andra djur <3 <3
#4 Ja det tänkte jag inte på hehe men ville ändå fråga ändå 🙂 Men så kan det ju vara, när du säger det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tack för alla svar :) buren kommer självklart inte användas på sommaren utan bara på vintern! Den kommer att stå vid ett ljust ställe så de är ingen fara för den skull :) Har flera olika lampor som kommer att ljusa upp både inuti och utanpå buren :) Den blir röd! ;)
Kommer du ha lampor även inuti buren är det ju verkligen ingen fara, men är du inte rädd för att kaninerna ska bita på ev. sladdragningar?
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
Nej nej! Ingen lampa inuti buren! Men utanför som kommer lysa in i buren 😊
Annars är det väl inte så svårt att såga ett större hål och bygga en ny lucka? ☝️ Men jag förstår inte hur du städar buren? 😮