Kaniner behöver nytt hem!
Har tre små killar på 11 veckor på lördag söker nya hem..
Kullen va en olycksparning då honan smet in till hanen när dom va i uteburarna och vi har lyckats sälja tre men har tre kvar.
Dom är helt underbara men vi har verkligen inte plats för tre burar till…
Börjar bli lite desperat här för vill verkligen inte avliva dom men vad har jag för val om vi inte hittar hem till dom.
Så finns det någon där ute som vill ha en underbar liten dvärgkanin/dvärgvädurskanin så finns det tre i stort behov av kärleksfulla hem!
Två är mörka lite som harar och en är ljusbeige med lite grått över halva ansiktet och örat.
Vi finns i Karlstad!
fina kaniner men jag ogillar extremt mycket när folk skriver om avlivning. visst det var en tjuvparning MEN fortfarande ditt ansvar som kaninägare att lösa situationen på bästa sätt och då inte genom avlivning eller ens nämna eller hota med det:( tycker det är alldeles för många som skriver de nuförtiden, tragisk!!
hoppas någon vill köpa kaninerna!!!
Man får dock inte ''hota'' med avlivning.
De som har samma färg är viltgrå och den andra är Blå/Gu Japantecknad eller Svart/Gul Japantecknad (av vad jag kan se utifrån bilderna)
Lycka till !
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Jag hotar inte, jag är realistisk,jag trodde jag kunde skriva av mig här inne och kanske få lite stöd och förslag vad jag kan göra. Självklart är det absolut sista och en otänkbar lösning i mina öron men vad ska jag göra om absolut inget annat fungerar? Jag har funderat på massa olika utvägar och tänker fortfarande. Tror ni det är ett lätt beslut? Jag kan inte ha kvar dom bara för att heller för jag har verkligen inte plats även om jag vill. Ge lite förslag ist för att skriva så. Detta va inte menat som hot jag mår skit dåligt över att jag inte vet vad jag ska göra.
#3 Det är dock emot sajtens regler att hota om avlivning. Jag förstår att det känns tråkigt att ens behöva överväga det, och det gör nog alla andra här också. Men faktum kvarstår - det är emot sajtens regler.
Har du provat blocket? Kanske att sälja till djuraffär kan vara ett sistahands alternativ? Prova även att annonsera via facebook. Finns många sätt att hitta hem till kaninerna på! :)
Synd att TS skulle ta det så hårt!
Antar att tråden kan låsas eftersom TS inte finns kvar på iFokus längre
/ Cornelia Andersson,
Jag tolkar det bara som att hon skriver som det är, för det är ju faktiskt så att om det absolut inte går måste det ju bli så.
#7 okej, personligen tycker jag det är lite konstigt eftersom att avlivning kan tuvärr vara en del av livet med kanin :/
#8 Ja det är det, men har man hona och hane, måste man ta sitt ansvar,även vid tjuvparning. Och man måste inte skriva ut att man ska avliva annars, kan man hålla för sig själv anser jag.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
8# ja jag vet att det är vanligt att avliva överflödet av kaniner men jag tycker inte det är ok att nämna avlivning i annonsen och tycker det är oerhört synd om kaninungarna för inte deras fel att ägaren inte skiljt på kaninerna tillräckligt…man måste ta sitt ansvar som ägare
Allra sista utvägen i en sån situation så finns det omplaceringshem som säkert tar hand om kaninerna. Avliva gör man vi allvarliga fel på kaninen.
Personligen föredrar jag att man väljer att avliva (om man ej får tag i nya hem) framför att det blir vanskötta kaniner i överskott. Vissa släpper ju helt enkelt ut kaninerna och låter de sköta sig själv…. Ts skrev ju bara om sin oro att avlivning i värsta fall väntar. Detta är inget konstigt el elakt. Därmed inte sagt att man ska föda upp för att avliva men så var i te fallet här heller utan en olycka som kan hända alla med kaniner av båda kön! Så nu fick jag det sagt! ;-) vill bara att ni ska tänka efter innan ni hoppar på någon här. Försök nu tråden hållas öppen för ev köpare istället!
#12 TS är inte kvar på iFokus.
Samt att även om avlivning är ett alternativ, så anser jag att man inte behöver skriva ut det i tråden.
och anser inte att det är att hoppa på att säga reglerna som gäller på sajten heller (om det är det som du syftar på?)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag anser dock inte att jag hoppade på någon, utan mer bara påpekade informationen och ''lyfte fram'' reglerna.
/ Cornelia Andersson,
TS får väl avliva dom om hon vill utan att vi ska lägga oss i hennes beslut.Det är väl bättre att avliva dom än att skicka dom till djuraffären/omplaceringshem där mest oseriösa personer handlar djur till sina barn som tröttnar för eller senare vilket gör att kaninen får sitta i sin lilla bur och ruttna hela livet -.- Då är det ju mycket bättre med avlivning så förstår inte hur vissa tänker riktigt… Men jag tycker att hon kanske inte borde ha nämnt avlivning för blir ett himla liv på folket då.
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
Jätte söta kaniner, men så himla synd att jag bor så långt ifrån. :/
Men får hoppas du hittar köpare till dem! :)