Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1766 ggr
moomiis2
0

Slickande kanin?

Jag undrar bara vad det med att min kanin slickar mig, är det att den gillar en eller vill han att jag ska släppa ner honom eller flytta på mig? Kanske något annat? Detta händer när han sitter i min famn och jag klappar honom :) Är det någon som vet?

Josefinaaa
5

Tror att han han vill tvätta dig, alltså tycker om dig:)

Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️

[Mi-rand-a]
0

visar nog uppskattning :)

moomiis2
0

Tack för svaren! :)

Lantz91
0

Min kanin slickar allt och alla. Trygghetstecken och att de gillar en :)

[steffie00]
2

Min kanin gör desamma. Slickar mig hela tiden! :) Det beror på att dom känner sig trygga! ❤️

Idlil
0

Mina slickar mig ibland men igår när jag pussade min yngsta hona som satt på min axel så slickade hon tillbaka. Likadant har min äldsta hona gjort också . :) så han gillar dej. .)

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta

tesushie
0

Det är så kaninerna säger att dom älskar en XD

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

Agda
0

Haft några som slickat i samband med gos (och då har de slickat lite överallt), andra har enbart slickat på händerna och där tror jag de gillat salterna.

HelenaBuhr
0

De slickar också för att de vill bli "tvättade" tillbaks, alltså att du kliar de. Men jag har varit med om flera gånger att mina kaniner är törstiga när de slickar mig så jag räcker fram en flaska till de och de börjar dricka istället ;)

moomiis2
0

Fast det är bara mig han slickar, om jag sitter och klappar honom så sträcker någon annan fram handen, då luktar han bara på dem och sedan fortsätter han.

moomiis2
0

Fast det kan ju också vara för att jg just klappar honom då ;)