Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 507 ggr
Tumulatus
0

Rumsrenhet

Hej!

Vänder mig till alla kloka och ber om råd!

Jag har haft min frassebebis ett ungefär en månad nu, han är 11 veckor gammal och har verkligen gjort sig hemmastad.

Han är frigående i mitt kök och har en stor toalåda vid sin höhäck där han är superduktig på att kissa och bajsa.

Problemet med lilla herrn är att han har bestämt sig för att han även ska kissa vid dörröppningen till köket där jag har satt upp ett kompostgaller. Han sitter ofta där och glor efter mig då han vill vara med mig precis hela tiden.

Jag har provat allt känns det som, jag har lagt dit en filt eftersom att han inte kissar på den andra filten han sover på, jag har haft en vaxduk där och jag har provat med att inte ha något alls. Jag har även ställt dit en extra toalåda och lagt dit lite av hans kiss och bajs. Och självklart så gör jag rent noggrant så fort han kissar där. Jag har provat med såpa, ajax, spruta parfym och ättika. Han bryr sig inte det minsta utan kissar fortfarande på golvet.

Det här är alltså det enda stället som han har valt att kissa på i hela köket förutom i hans stora toalåda.

Börjar bli smått frustrerad då det inte känns som "olyckor" längre utan mer som att han bara har bestämt sig för att det är ett bra ställe att kissa på. Jag vill ju så gärna att han ska få gå fritt i hela huset men det går ju inte förrän han är helt rumsren.

Kan tillägga att jag gör rent toalådan varje dag, fast ser till att det alltid luktar lite av hans avföring och urin.

Bestraffningar tror jag inte på så sådana förslag undanbedes :)

Hoppas någon har nåt bra tips?!

Rmk02
0

Ge honom godis och beröm om han kissar rätt och putta bort honom när han kissar fel!

Tumulatus
0

#1 Tycker jag har försökt med det med men jag får helt enkelt försöka vara tydligare och ha tålamod :) Tack för ditt svar!