Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 599 ggr
01stmx
0

hund och kanin

är det lugnt om hunden skäller och kaninen är i ett anat rum blir kaninen chockad och dör eller bara skiter den i det och om man har nåt för fönsrena så hunden inte ser kaninen

iWontBite
0

Beror på kaninen skulle jag säga… Precis som människor blir de nog skrämda om det sker plötsligt, men de har aldrig brytt sig så mycket om att en hund skäller vad jag märkt. De kommer inte att få hjärtstopp och dö som man ofta hör.
Men hade det varit en hund som skäller hela tiden kanske inte kaninen kan känna sig trygg. Det är ju inte bra heller.

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

01stmx
0

Ok

AkaiTsuki
0

Dock brukar de flesta kaniner vänja sig vid sånt som skall om det hörs vardagligt

//Joanna

01stmx
0

Ok tack så jätte mycket var bara rädd att den skulle dö när min hund skäller när jag är borta

01stmx
0

Tack för svaren som jag har fått

fridaaocrazy
0

Även om det kan hända så dör faktiskt inte kaniner så lätt. Några skall är ingenting jämfört med skott, fordon och annat som de flesta vildkaniner blir vana vid. Skulle något jätte skrämmande högt, fort ljud komma så är det klart att en kanin blir rädd men det leder oftast inte så långt som till döden.

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

01stmx
0

Ok för vi kan ha skott och bilar som kör förbi