Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1009 ggr
callo
0

OT-Hästar

Tycker det verkar som iaf några KIF:are också har hästar?        Berätta isåfall gärna om dem:)!

Rider du eller tycker om hästar i allmänhet så skriv gärna då också!

[Eichan]
0

Jag gillar att rida, men rider dock inte på ridskola.. Rider ibland hos en tjej som heter Klara.. Och hos min kompis Denise ;) I år gick jag även på ridläger ;D

Tamahah
0

Min mamma har en häst som står uppstallad i ett privatstall en bit ifrån henne. Men jag är nästan aldrig hos min mamma nuförtiden av olika anledningar.

callo
0

Själv har jag två st; Winnie, Welsh och D-ponny är nu 20 år och förhoppningsvis dräktig! Tävlade med henne mkt innan, mest hoppning upp till LB, även dressyr till LB och många fälttävlan.

Sen har jag Rosé, Sv halvblod 6 år. Hon har framförallt dressyrstam och har tävlat upp till LA där, men eftersom jag gillar hoppning mest tävlar jag själv det mest och har hunnit bli några 1 meters..Förhoppningsvis ska vi satsa mer på hoppn. då hon har kap:)

ciss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ett svenskt ridponnysto som heter Coca Cola. 12 år gammal & importerad från Danmark. Fd tävlingshäst men numera triangelmärkt. Superfin & huuur mysig som helst :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

callo
0

#4 åh, jättefin:D och coolt  namn!

Tamahah
0

Kan skriva lite om min mammas häst då ;) Har inte varit hemma hos min mamma på över ett år, men innan dess tävlade jag & tränade med henne när mamma inte orkade.

Ronja, import holland
Korsning. 75% New forest, 25% Haflinger, bork till färgen. 146 i manken.

Väldigt hett temprament. Tände till så fort någon nämnde ordet tävling. Hoppar superfint och har tävlat upp till Medelsvår A med henne i hoppning. Dressyr har vi aldrig tävlat i, på grund av hennes dåliga tålamod.

ciss
0

#5: Tack :)

www.frihetenskaniner.se

callo
0

#6 Oj Msv A, 1.30 då alltså? Vad duktig hon måste vara då, och du med för den delen. Synd du inte tävlar mer då:/ Om du vill det dvs.

Tamahah
0

#8 Ja, upp till 1.30 blev det. Ville gärna fortsätta, för hon var mycket lovande. Men det hände lite saker mellan min mamma och min pappa och jag vill helt enkelt inte träffa min mamma mer. Pappa frågade mamma om han kunde köpa Ronja, men mamma, störd i huvudet, "ville" behålla henne (vet att hon bara gör det för att gå oss på nerverna). Nu går Ronja på lösdrift och i skrittmaskin 2 gånger om dagen. En riktig talang bortkastad :/

callo
0

#9 Tråkigt att höra:/ hon verkade ju trivas med att tävla! Hoppas det löser sig.

Henni-Chan
0

Har varit aktiv inom ridning i 8 år varav 1 år som jag pajade ett par revben! Blev stallskötsel för min del! Dock ej tävlat, gillar att mysa och lunka "hemma" i stallet och arbeta med hästarna och mig själv i en lugn och trivsam miljö, tycker tävlar e lite läskigt när det gäller ämnet häst! Men har följt ryttare som exempelvis Jan Brink (L) och De svenska landshopparna inom tävlingar. Har ingen egen häst utan har mest "snott" (lånat) hästar ifrån kamrater och släktingar och hyrt andra kusar. Älskar Islandshästen och har ridit alla gångarter. Har även hjälpt brorsan med hans Sv.Halvblod (Underbar ras) och ska även börja köra brukshäst till hösten mer intensivt!

Är lite svårt att ha häst i Stockholm :D Det går men det är lite knöligt :)

Hendrike "Pinkku" Palm 

Miss Pinky's Hoppkaniner ~

Reg. gårdsnamn i SKHRF

__iE
0

Är medryttare på ett svenskt halvblods sto på 12 år :) ganska lat av sig men inte alltid, snäll o helt undebar.  :P ;) Är min kompis mammas häst ;] Hon fcik föl våren -05 som de fortfarande har kvar, han är en riktigt mysis =)
o imon ska jag även provrida ngr andra hästar jag kanske ska bli medryttare på ! :)

Bilden: Ballerina i början av "sommaren" :)

Katter3
0

Själv har jag ridit i 7 år på ridskola. Händer inte så mycket där om jag får säga det själv. :P Rider ibland på min grannes ena islandshäst Pila, det är supermysigt och kul. <3 Håller på att leta efter en medryttarhäst, så håll tummarna för att jag får napp. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Bobby
0

Min dotter har en b-ponny. Världens underbaraste häst, nästan jämt! Han är verkligen vårt allt! Kolla in hemsidan! Lite dåligt med uppdateringen, men en massa bilder!

www.kajsasunshine.mittspejs.se

Love-Charlie
0

Jag rider på ridskola med skolan 1 gång i veckan, förut red jag två gånger i veckan men nu ska jag på ett 4 dagars ridläger istället. jag var på ridläger i en vecka i somras och rider en häst varannan dag. har även ridit privat i 7 år för mammas kompis. men inte nu längre .

på bilden = C-ponnyn Zkarlet som jag hade på ridlägret =D

Petra_K
0

jag älskar att rida min kompis har två hästar!

vi ska rida nu till helgen! hehe det är roligt att rida!

det här är hennes häst men hon  har en till häst också------>

callo
0

#13 Min ponny Winnie, behöver en medryttare sen i höst. Är tyvärr för stor för att rida henne så mkt själv=/ Hon är just nu på bete men står i Malmö annars, kanske lite långt för dig men men:)

Tamahah
0

En bild på ronja.

susanne-s
0

Har shettisar, se vidare på min sida…

DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Katter3
0

#17 Ja, det är för långt, och jag tror inte att jag skulle kunna rida en ponny då jag är 170 cm lång. (A)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Sotis
0

jag älskar att rida!:D Jag har två nordsvenska travare.(jag kan lägga in en bild på min press om någon vill se. För asså jag vet inte hur jag lägger in det på en tråd:(

Carro_o_Kompis
0

Jag har aldrig ridit på ridskola eller så. Men jag älskar att rida, jag har ridit mina kompisars och min släkts hästar. Skulle gärna vilja rida mer är vad jag gör nu.

Rider islandshäst en del, och på tisdag ska jag faktiskt iväg och göra det. Det är så underbart. Hästarna är så härliga, med deras gångarter och deras sätt att ta sig fram överallt!!

Sotis
0

Ni som vill se mina två hästar kan kolla på min press::)Gör det gärna nu för att ska snart ta bort den.)

Sotis
0

Här kommer en bild på en av mina hästar:)

ciss
0

#24: Rider ni med pelhambett?

www.frihetenskaniner.se

Sotis
0

#25 näe det gör vi verkligen inte! Vi rider me samma bett som vi alltid har gjort.

[Nalle-]
0

Åh vad fina hästar :) Jag skulle jättegärna vilja rida, men är allergisk… Skulle kanske endå börja rida hos min farbror, men vet inte hur det blev med det :P Men jag brukar följa med mina kompisar till stallet och se på när dom rider :)

Keligast
0

Har sommarhäst just nu :)
Men han åker hem på söndag :'(

Vemsan
0

Jag rider på ridskola en gång i veckan och är skötare åt hästen Goliath som jag är hos tre ggr i veckan, ryktar och fixar utrustningen till och gosar massvis med :D <333

Hälsningar Vemsan

Sotis
0

#28 vad fiin!:D<3

ciss
0

#26: Vad rider ni med för bett då, vad är det för sort?

www.frihetenskaniner.se

Keligast
0

#29 Guud så fin :)

Ellen95
0

# 31 Asså det är samma bett som hon hade när cola stog här!! och om man rider med phelmabett rider man faktiskt med två tyglar!! Det är ett pessoabett som vi har och so  vi har haft HELA tiden!

callo
0

#33 nej man behöver inte rida me två tyglar på pelhambett då man brukar fästa fast tygeln i en ögla som sitter på varje sida om bettet..

#26 Vad spelar det för roll för bett? Jag red med pelham mkt när jag var mindre och inte kunde hantera henne lika mkt med min tyngd och muskler, då e de bättre ha det så man inte bara sitter och drar i tyglarna.

[mangaa]
0

Jag har haft en häst men den blev avlivad för den bräckde benet :( Men den bodde inte hos mig , den bodde på en gård hos en som pappa jobbar med :) Florita hete hon.

huldisen
0

#16 verkligen fiin :)

Ellen95
0

# 34 Bra skrivet av dig!:)

Carro_o_Kompis
0

Jag var och red idag. Det är sååå härligt.

Islandshäst, jag töltade och galopperade en del. Men hästen var väldigt jobbig så jag har blåsor på mina ring-fingrar nu, det gör ganska ont.

ciss
0

#33: Nej, jag undrade bara. Min skärm är jätteliten på laptopen och då såg jag inte vilket bett ni hade & då trodde jag att ni red på pelham. Dessutom så behöver man inte ha två tyglar för att rida med pelham.

#34: Jag har inte sagt att pelham är fel, vissa hästar går bättre på t.ex tredelat eller vanligt tränsbett. Jag frågade bara.

www.frihetenskaniner.se

Ellen95
0

# 39 Okej.

Welina-s
0

Min korsningsponny, Don't Panic, "Nicky" - import polen.

Bejja
0

Jag äger en New forest valack som är 154 cm o har då vuxit över (: Mkt fin allroundhäst. Har tävlat en del i dressyr men nu ska vi börja med hoppnings ist till hösten .

ciss
0

#41: Vilken vacker ponny!

www.frihetenskaniner.se

psyko
0

Ja, jag rider:)

Har ridit på ridskola ca 5 år, har nyss flyttat till en gård hos en familj som har 5 islänningar, kom nyss hem från en långtur, 2,5 timmars tur barbacka.

Skulle vilja lära mig och köra:)

Jojsan
0

vad kul det verkar att rida :D men är allergisk och har alltid varit det.. blir typ prickig om jag går för nära en häst :/

SofiaGenne
0

Jag har tre ponnyer :)
En A, en B & en D. Min a-ponny är uthyrd på foder uppe i Mellerud. Tävlar mycket dressyr med min D ponny, och tävlade hoppning förra året med B ponnyn. Fyllde 14 i år, så får tyvärr  inte tävla henne i hoppnig i år, men vi kör på lite dressyr nu det sista :) .

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se