Bur ensam...
Om en kanin är ensam tror ni att den skulle känna sig lite mindre ensam om det var en sådan bur som jag har ritat på bilden endanför (jötte ful)… Men altså att det bara är ett nät emellan kaninerna, och att dem på så sätt känner närvaro av kaniner..? Skriv som ni tänker :)
Om kaninerna kommer överens är det la en bra idé! Sedan får man också tänka ut vilket material som är bra då de har en tendens att gnaga ^^
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se
I våra uteburar har vi 2 mellanväggar mellan varje burpar, med ett par cm glipa emellan gallren. Kaninerna kan se men inte komma åt varandra. Kaninerna verkar glada av det :)
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Jag tänkte att det skulle vara en glipa emellan det verkar klokt :) #4 Du har ingen bild på buren va? Tror ni att dem skulle känna sig mindre ensamma om bara såg andra kaniner?
om de kommer överens lär de ju funka men då är de ju nästan lika att ha dom tillsammans i en bur? Du kan ändå inte ha en okastrerad hane och hona med ett galler emellan då de kan para sig så. Men om de inte kommer överens kommer de nog bara bli ett stressmoment för dom båda.
#7 eller sätta fönsterna så att dom kan se men inte komma åt (som jag skrev tidigare den på bilden är en temporär vägg)
l'm back
#5 Jag kan fixa tills ikväll😊
#9 det vore jätte snällt :) #7 Jag har två kaniner som bor ihop, båda är kastrerade… Men jag fundrar på att köpa en till kanin men i sånna fall måste den vara själv Så jag har ingen aning om vad de tycker om varandra… Tror du att den bara skulle bli stressad?
#10 om den inte skulle komma överens med dom andra kaninerna så tror jag de skulle bli stressade och den kaninen skulle även kunna förstöra vänskapen mellan de andra kaninerna som bor ihop. Men om alla kommer överens så funkar de ju säkert
Är det två hannar som är kastrerade eller hona och hane? :)
Skaffar du en till kanin och det är två hanar du har så finns risken att dina nuvarande kaniner börjar bråka med varandra (har hänt här hemma, de kom dock över det eftersom ena genast viker undan när den mer dominanta börjar jaga) om nya kommer så nära. Är det hona och hane och du skaffar en till hane finns risken att din hane börjar bråka och vill visa att honan är hans. Så då skulle det vara bäst att skaffa en till hona om de ska vara så nära. :)
#12 Det är en hona +en hane och hona
#10 En bild :)
En till…
Här e ett "burpar" Varje bur är 130 lång, 90 bred & 100 hög :)