Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 538 ggr
[Alexandralanstrom]
0

kastrera hane?

hejsan!

jag undrar vad en kastrering på en hane kostar! :)

bustjejen
0

Priset skiljer sig ganska kraftigt på olika ställen. Vi betalade 600 kr, det är relativt billigt. Brukar ligga mellan 600-1000 kr tror jag.

[Alexandralanstrom]
0

#1 okej, var kastrera du din/dina? :)

bustjejen
0

# 2 På en liten veterinärklinik utanför Göteborg. Ring runt och kolla där du bor. Mindre kliniker är ofta billigare en större djursjukhus.

[Alexandralanstrom]
0

Okej tack :)

Wida
0

Ring runt till olika veterinärer där du bor, det kan skilja flera hundra kronor!

Jag kastrerade min hane pga att han skvätte jättemycket, och det är inte så kul när han är fritt lösgående inomhus…

Betalande 850:-

Fridaaaa
0

Skiljer beroende på vart man bor.
Jag gav 650kr för kastrering av min hankanin, i Ronneby.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zezagena
0

Finns redan flera såna här fråg-kastrera-trådar härinne. Sök gärna på det du undrar/intress av är ett tips? 😉

[Alexandralanstrom]
0

Kontaktade en veterinär idag och han skulle ha 950kr.. Hoppas jag hittar billigare än så 😕

Dealath
0

Vi betalade 900 kr för två kaniner för tre år sedan men då fick vi sövningen gratis eftersom tekniken var ny då så de hade inte satt ett riktigt pris. Tredje kaninen var på samma ställe för 1200 kr så man får verkligen se till att kolla priserna innan. 😉

[steffie00]
0

Jag betalar runt 600kr. Men det är ju olika hos varje veterinär. Kaninen riskerar att dö under operationen, bara så du vet. Men i alla fall. Hoppas det går bra om du gör det! :)

Dealath
0

#10 risken är inte så stor som man tror. Den finns nästan inte i och med att man söver de på ett annat sätt nu. Men självklart, risken finns alltid. På samma sätt som man riskerar att bli överkörd varje gång man korsar gatan. :P

Fridaaaa
0

#10 Idag är det ganska vanligt att man kastrerar sina kaniner, visst alltid risk med operation, men är kaninen frisk och så, är det risken liten.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.