Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 828 ggr
[Alexandralanstrom]
0

min kanin är knäpp

hejsan!

jag flyttade in min hankanin molle på altanen i min innebur. 

sen dess har han blitt aggresiv och äter inte, dricker inte & bajsar överallt. 

Molle har brjat bita mig igen och när ha gör det så blir jag rädd.. men jag drar inte bort handen. jag brukar hålla honom lite försiktigt i öronen( så han lugnar ner sig) .

fodret jag ger är vanlig pellets 1/2 dl. och en msk cuni nature. vattnet är självklart rent vanligt kranvatten, jag har både skål och flaska. men han äter inte eller dricker! jag har pratat med vetrinären och han sa att jag skulle vänta tills måndag. och då ringde jag en annan vetrinär för det kan ju vara alvarligt! så vi skulle åk in idag kl 3! vill verkeligen att han ska få det bra! :)

men hur ska jag göra med bajset? jag har satt i 1 hörntoalett men antingen bajsar han utanför eller över allt! hjälp?

VildaVittra
0

Han kanske inte trivs med placeringen av buren eller att bli inflyttad?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Alexandralanstrom]
0

#1 ska jg ta och ha hans utebur på altanen då?

VildaVittra
0

#2 Det är värt att prova. Kan han annars inte vara ute året om då?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Alexandralanstrom]
0

Det är han ju men hans bur är så trasig.. ;/

Djurälskaren87
0

laga buren=)??

[Alexandralanstrom]
0

Den är typ trasig i taket och trappan men får be pappa fixa de :)

VildaVittra
0

#6 Har du inte träslöjd i skolan annars? För det är väldigt kul att kunna laga och bygga saker själv. 🙂

[Alexandralanstrom]
0

#7 jo men ska jag ta med mig 1m bur? ;)

VildaVittra
0

#8 Skruva loss det som är trasigt och ta med det.

[Alexandralanstrom]
0

Ja det funkar ju :)