Bröstsele
Jag håller på med ett inlägg på min blogg, om olika selars fördelar respektive nackdelar plus hur dom ska sitta. Jag skulle vilja ha med bilder på alla selar och på bog och h-sele har jag. Men jag har ingen bild på bröstselar. Jag undrar därför om någon har bilder på bröstselar, gärna en bild på bara selen och en bild på när en kanin har den på sig. Jag vill gärna ha på båda modellerna, alltså både på en som går att knäppa upp i halsen och den som inte gör det men jag behöver inte ha en bild på båda modellerna när en kanin har båda på sig eftersom att dom sitter likadant. Självklart skriver jag både namn och länk till hemsida/blogg om du så vill det!
//Caroline
Skulle kunna fota imorgon.
En gul/röd sele på en viltgrå kanin. Syns rätt tydligt! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#1 Tack, det vore jättesnällt! :)
//Caroline
Puttar upp denna lite ^^
//Caroline
Oj, det här jag jag totalt glömt bort!
Fixar det imorgon, då har jag planerat att hoppträna kaninerna ändå så :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#5 Skulle dock vilja ha bilder lite mer framifrån, så att man ser hur den sitter vid frambenen, på den bilden ser det mer ut som en h-sele, men tack ändå! :)
//Caroline
Puttar upp denna ytterligare en gång :)
//Caroline
Förlåt att det tagit sådan tid men här kommer bilder! :)
En bild på bara selen, den går inte att knäppa upp vid halsen.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Jag skickar med lite fler bilder så kanske du hittar någon som passar :)
Tyvärr är hon lite småtjock, så den syns inte så jättebra..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Snett från andra hållet..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Tack så jättemycket! Jag skriver att det är du som fotat plus en länk till din hemsida som finns i din signatur, blir det bra? ^^
//Caroline
Det låter jättebra :)
Fast den nya adressen är: www.ingespjuta.webs.com
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#13 Okej, ja men då skriver jag den istället :)
//Caroline

Är på jakt efter exakt denna slags bröstsele. Men hittar ingen 😕Vart har ni köpt era?, eller är det någon som säljer?
Kan betala mycket för ett sådant här sele! 🙂
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

#17 Jo, jag vet, men vill ha just denna slags bröstsele :/
#18 Bröstsele ser bara ut på ett sätt? Eller? :)
Eller är det bogsele du tänker på? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#19 färgen kanske ;)
#20 Fast när det står "den slags selen" så gäller det ju inte färgen? Då skriver man ju det ^^, :P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag vill också ha den där bröstselen. Just den modellen alltså, fast helst i lila. Tycker det materialet är bäst och passar bäst på min kanin xd

Jag menar just den modellen. Någon som vet vart jag kan få tag på en sådan? Kan betala Mycket för just den modellen!! :D
#23 du menar alltså dogmans bröstselar? (stark färg i kanterna och bleknar mot mitten).
Dogmans bröstselar finns att köpa i de flesta djuraffärerna och på granngården/lantmännen. Numera är de dock omgjorda så de öppnas i halsen, halsbandet är också betydligt större än det var förut. Vill du ha exakt den varianten som #8 visar upp får du köpa begagnat.
Selshoppens bröstselar är väldigt stora och passar inte på många dvärgkaniner
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

#23 Aa, precis! :) Jag har varit på massa ställen, men inte hittat den modellen, och har inte hittat begagnat heller :( Får ta och se om jag hittar några mer affärer att leta i då!

Hittade nu denna sidan http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=index&cPath=442_9 med massa bröstselar från olika märken, men frågan är nu vilket märke passar bäst till min lilla Pia? Finns ju massor att välja på :/ Någon som kan rekommendera/inte rekommendera någon av bröstselarna/märkena? Behöver alla smakråd jag kan få till min lille tjej! :D Så vad tror ni passar henne bäst?
Kaninliv.bloggo.nu och husdjursskvaller.blogg.se Skriv Gärna vad din blogg heter.
#26 Ella (Pias syrra alltså) passar bäst i dom som #8 har lagt upp. Även med knäppning i halsen. Har bara lånat från andra på tävlingar och har inte lyckats hitta någon själv :/ granngården har slutat sälja dom tyvärr.
http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=volymc_product_info&cPath=442_9_1928&products_id=19285
En sån har hon haft också, vet inte vilken storlek dock och inte av det märket, men den drar hon mindre i än i en bröstsele…
http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=volymc_product_info&cPath=442_9_1925&products_id=18925 Dom här är också bra… (fast dom sitter jättekonstigt på ella)

#29 Tror du dessa: http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=index&cPath=442_9_1916, http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=volymc_product_info&cPath=442_9_1882&products_id=9885är rätt lika den i #8?
Fick bara fram en sida med jättemånga selar av din länk. VIlken menar du? http://seahundochkatt.se/index.php?main_page=volymc_product_info&cPath=442_9_1916&products_id=28167 Dom är nog likadana som dom i #8 ungefär.
Den här tråden är snart två år gammal och jag har redan skrivit inlägget + lagt ner bloggen för länge sen, haha. Men tack för all hjälp! :)
//Caroline
Förlåt för att jag puttar upp en gammal tråd, men söker desperat efter en likadan bröstsele som den jag har hemma (då det är den bästa selen jag haft, men den har nu gått sönder). Och såg att en i denna tråden hade en sådan.
Clariiz : i vilken butik/nätbutik köpte du denna sele? :) Om du kommer ihåg vill säga.

#33 Finns ej att köpa längre :( Så begagnat får det bli, men svårt att få tag på. Har försökt lääänge :/
#35 Åh vad surt :(
Tallbackens selar och koppel på facebook har sådana bröstselar. Båda de med extra d ring, ja ni vet den modellen ni söker och de som säljs nu på djurbutiker.
Det är nog den största online i sverige där jag hittat så mycket fina och varierade selar :)
#36, Jag tror att jag kan ha några såna bröstselar i olika färger liggandes som jag inte använder, kan kolla skicket på dem när jag går ut sedan.🙂
Johannas bröstselar på facebook gör superbra selar! Man får själv mäta kaninen så man får rätt storlek, och selarna är väldigt reglerbara. Finns i massor av olika mönster och man kan få snabbknäppe även vid halsen.
Har själv beställt där ifrån, är jätte nöjd! :D
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
#38 Åh, kan du det :D vad snällt!
Johannas bröstseletillverkning har jag köpt en sele från( är riktigt nöjd! Rekommenderar :)

#38 Åh, verkligen intresserad! :D

#38 Hittade du några? :D
#43, Juste! Visste att det var något jag glömt! Hittade 4, en blå, en grön, en orange och en röd. Kan fota dem imorgon så får du se skicken om du PMar så jag inte glömmer bort det igen, haha.

Åh, Skulle vara super, har letat jääättelänge! :D När är det bäst att Pma dig så du kommer ihåg det? :P

#44 Påminner 😉 Är sååå nyfiken på dem! 😃