Kaninhoppning i Kronoberg?
Jag skulle vilja börja med kaninhoppning men min kanin Steffie. Jag bor i växjö. Jag undrar om ni vet om det finns någon kaninhoppnings-klubb i kronoberg?
Vad jag har hört, lades det ner. Men är inte säker, bara vad jag hört.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag bodde typ 5 mil söder om Växjö 2007-2008 och då var den närmaste klubben Smålands Kaninhoppare som jag tror fortfarande finns kvar 🙂
Hemsida: www.smkh.se
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
1# Mm.. Hoppas den finns kvar;) Men någon som ligger nära växjö borde det finnas…
2# Okej, tack! Jag ska titta… :)
#3 Har kollat runt men har inte hittat något nära växjö 😕 Bor nämligen ca 5-6 mil från Växjö, i Blekinge
Smkh finns kvar! och skulle vara jätte glada för fler medlemmar! :D
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
#5 Jag hade gärna varit med, om inte tävlingarna varit så långt bort 😕
#6 Det finns en hoppklubb i Kalmartrakten också har jag för mig, det kanske ligger närmare dig? 🙂
Mvh Linda, Northernlights Kaninuppfödning
~ Bloggen ~ Youtube-kanalen ~
Bunnies are like potatochips - you can't have just one 
#7 vet inte vart i Kalmar det ligger men har runt 11 mil enkelt resa till IKEA 🙂 Så är en bit med 😕
5# Ja! Tittade på hemsidan igår. ;) Åker man till flera städer i småland då på tävlingar?
#9 Står på sidan vart tävlingarna är :)
#8 Okej, ska läsa på lite mera… :)
Vi har främst tävlingar i Nissafors nu under sommaren. Och som Thea sa, nya medlemmar är alltid hjärtligt välkomna! :D
// Vilma Lönn, Conejos Hoppkaniner
12# ja, skulle vara jätte roligt att börja! Har inte kvar Steffie längre pga att hon blev sjuk. Men skulle gärna gå med, med Mini Hopp! Han är inte så duktig, men hans rekord är 50cm. Har inte heller egna hinder.. Men letar efter några. Säg till om ni vet eller har några!
Hur långt åker man runt, tävlar, och vad gör man? :)
Hej! Jag kommer att hålla kurser i Kaninhoppning och träningar till våren i Kaninhoppning . Jag bor i Lenhovda , men är de någon som redan nu skulle vilja komma och träna så e de bara kul. Med vänlig hälsning, Anna-Carin
Kalmar finns ju :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Ja de e klart att Kalmar finns det är ju min klubb. Men de kan vara lite långt å åka för att träna .
En fråga- för att börja med hoppning (tävlingar) måste man vara med i en klubb?
För att tävla behöver du vara med i en klubb som är ansluten till Sveriges Kaninhoppares Riksförbund . Men vill du lära dej å hoppa alltså träna behöver du inte vara med.
#18 så om jag skulle vilja vara med i en tävling måste jag vara med i någon klubb…?.
Inte om du tävlar i mini klassen , den e till för nybörjare . För att tävla i den behöver man inte vara medlem. Hinder höjden är 25 cm i mini klass. Vi i Kalmarortens Kaninhoppare har tävling nu på söndag.
#15 Synd att det inte finns närmare, inte råd att åka 11-12 mil enkel resa för träning 😕 Är synd. Hade varit kul runt växjötrakten 🙂
Har inte tittat på så länge här, nu. Och ursäkta! Jag skrev att han hoppat 50cm högt, men mätte fel då. Det är 38cm höjd, och 34cm bredd. :) (Dock hoppar han ju upp på burtaket, som är ca 70-100cm..!) Men det högsta han hoppat hinder. Det klarar han utmärkt, så jag.. Barnona är häller inga problem. Han skulle nog passa bra för tävling. Men jag får se lite, eftersom jag kankse inte kan åka så långt med han. Det tar ju tid, och kan vara jobbigt för kaninen. Men jag hör av mig till klubben, om det skulle vara så att jag kan börja! :)
14# Har skickat ett Pm till dig! Låter intressant! :)
Lägger ut en bild här snart, på han när han hoppar! :)