Skyddar sitt revir..
Har fått lite problem med min kanin. Hon skyddar sitt revir väldigt mycket, hoppar fram till handen och morrar men gör inget mer och jag blir inte rädd utan gör bara det jag ska, det går alltså bra. Men saken är den att när min mamma ska ge henne mat och så när jag är borta så attackerar hon henne.. Hon har bitit henne och mamma börjar tröttna på att Flisan ska hålla på så och hon börjar tänka på avlivning, vilket för mig inte ens finns! Jag ska ha kvar min kanin. Men idag när jag stack ner handen så bet hon mig. Gjorde inte så ont men jag vill inte att hon ska hålla på så här.. Och det här är första gången hon har bitit mig så det började blöda.
Blir det bättre av att strelisera henne? Vill gärna fixa problemet så mamma ska kunna ta hand om henne när jag t.ex är hos min pappa. Någon som har nått förslag på vad jag kan göra? Flisan är 1 år om det hjälper något.
Ingen som har något råd..?

Jag har oxå hört att sterelisering kan funka.
Prata med en veterinär, det är nog det bästa eller fråga på någon zooaffär.
Hur länge har hon gjort så? Kan vara tonåren som spökar lite. Försök att inte dra undan handen när hon biter/attackerar, för då vet hon hur hon ska göra. Håll istället kvar handen (om det går) och sitt ofta med handen inne i buren så hon vänjer sig.
Jag har aldrig dragit undan handen från henne då jag vet att det bara blir värre och jag blir ju inte rädd för henne, men min mamma blir ju rädd och drar undan handen.. inte så konstigt xD
Hon har gjort det kanske en månad eller så nu.
Har inget Zoo i närheten så i så fall får jag testa att ringa en vet. Någon som har mer tips??