Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 642 ggr
linn8
0

Övertala om kanin?

Hej! Jag har velat ha kanin sen jag var runt 6 år. Vi har tid, vi har pengar, vi har plats men dom säger ändå nej! Hur övertalar man föräldrar om att kaniner inte är tråkiga? Tacksam för svar!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

Fridaaaa
1

Bästa är i regel att inte försöka övertala.
Läs på mycket om kaniner, visa stort intresse mm. 
Eftersom de har huvudansvaret måste de ju vilja med.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

linn8
0

Mamma har intresse men inte pappa…

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

HelenaBuhr
0

Fråga din pappa varför du inte får ha en kanin och försök hitta lösningar till hans svar ;)

linn8
0

Hans ända förklaring är "för dom är dö tråkiga"

fiore
2

Man ska övertyga, inte övertala.
Läs på mycket om kaniner att du blir säker på om kaniner verkligen passar ditt hushåll.
Det är också viktigt att kolla om du inte har pollenallergi eller pälsallergi.

Prova med att passera en eller flera kaniner i kanske en vecka, så dina föräldrar får se att du verkligen kan ta ansvaret för att äga en kanin 🙂

Lycka till!

don't let anyone destroy your happiness Pussmun

linn8
0

Okej tack:) Vi har lånat en dvärgvädur i 3 v men han ändrade sig inte han säger "han var väl söt"

HelenaBuhr
0

#4 Säg till honom att han inte måste ta hand om den någonting och om han tycker de är dötråkiga är ju inte det något problem. Och ta #5 :s råd också!

linn8
0

Okej tack! Ska prata med honom sen

ninen DH
1

Jag tog hand om min kompis kaniner och jag skötte om dom väldigt mycket, jag satt i flera timmar i hagen och sedan sa jag lite försiktigt: jag önskar att jag hade kaniner… vi började prata om det och så blev det.

Men mycket spelade in, vi hade kollat på typ garbiler och mina föräldrar är lätta att övertala om man visar att man klarar av det. Det är viktigt att ha bra argument också.