Bra prisvärd pellets sökes
Hej! Skullevilja ha hjälp att hitta ett bra foder till ett bra pris. I dagsläget har jag en dvv hane. Om en vecka flyttar en eller två damer hit dvv/fansk . Lite större, lite mer mat lite fler kaniner :) Just nu ges cuni complete till herrn. Har ni nå förslag på matkostnadspriset kan hålla nere? :)
byt till billigare sort ex Edel ca 200:-/25 kg
Rekommenderar också Edel
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Rabbfor… 205 kr/25 kg på granngården.. :)
8 kg cunu complete för 300 finns på zooplus :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Jag har också rabbfor, är supernöjd. Man får vara lite försiktig med fodermängden men 200:- för 25kg är verkligen super. :)
Edel, Jag betalar 170:-/25 kg.
Aldrig provat Edel men jag har både rabbfor och krafft groov 60. Kostar ca 200 kr för 25 kg :) räcker att ge 1 msk sommartid och 3 msk vintertid till mina dvärgvädurar. Då äter de mycket hö
Och en till fråga.. Nöt,gris, höns, häst eller får varianten? :)
Jag har Dvärgvädurar och de får ½ dl edel ~cirkus.🙂
Edit, Kanin & Marsvins varianten.
#9 Jag vet uppfödare som använder både får och kanin varianten… viss hästfoder går ju också bra så det är svårt att välja men finns det kaninvariant så varför något annat?
Edel kanin & marsvin 😉 beroende på aktivitet/hull/årstid ca ½-1 dl/dagen ( har dock blandat ut på sistone med Alpin grön musli- ca 200:- 20 kg)
Hahaa! Va in på hemsidan å såg bara dom andra varianterna, där av frågan :P Är de bara nätet som gäller eller finns det i nån butik? :)
Gnagarboden.se både webbutik och vanlig butik medåtalade begränsad öppettid.
#13 Sök på Edelfoder och kolla återförsäljare. Finns mängder av ställen som har eller iallafall kan ta hem det åt dig :)
Vet inte var du bor, sök på återförsäljare för fodret 😉 köper själv Foderboden /Haninge
Edel finns på Dalviks-Kvar ifall du bor i Dalarna. 200:-/25kg
/ Angelica