Kanin lekstuga
Har en gammal lekstuga där jag har min lejonhuvade kanin hane Laban i , vi har en Hage med fyrkantigt mintnät (med tak på också såklart) som han kan gå in och ut i på dagen och kvällen som han vill.
Men det kommer ju in en hel del skalbaggar o lite "mördarsniglar"..finns det något sätt att få bort dom? eller är det bara att acceptera ? :)
Och juste, han äter inte så mycket hö längre, är det normalt att dom slutar äta hö`t?
Så länge insekterna inte orsakar kaninen skada så är det ingen större fara. Mina kaniner äter väldigt lite hö på sommaren de har tillgång till gräs hela tiden. Hö är ju torkat gräs, se till att han har andra gnagar-möjlighet också. Så som pinnar/ leksaker. :)
Stolt ägare till stora chinchillan Myska. 
Funderar lite på att oxå skaffa mig en kanin och har haft funderingar på om man kan använda lekstugan som boende åt kaninen. Men hur har du gjort ute delen? Skulle vara kul att se hur du har fixat till taket. Har du några bilder på både utedelen och inne i huset?
Jag håller på att göra om min lekstuga till liknande du har. Jag har byggt ut den och delat av utbyggnaden på mitten. Nu fattas bara att bygga klart utegården som kommer vara ca 1,5 m x 3 m. Slutresultatet kommer vara att mina två kaniner kommer få var sin bur både inne och ute och kunna fritt springa ut och in som dem vill! 😃
Kryp finns i det vilda med och så länge din kanin inte har ont utav det så är det ingen fara. På vintern äter djuren mer för att det behöver hull för att hålla sig varma, därför äter inte din kanin lika mycket nu på sommaren.
Bloggen för alla djurälskare - www.nouw.com/lovechivas
köp ankor, de brukar äta sniglar :)