Flytta ut kanin?
Går det att flytta ut Charlie nu eller är det försent? Det är inte så varmt på nätterna längre, bara ca 10-15 grader. Allra helst hade jag ju velat ha henne inne men jag har börjat nysa massor och ögonen kliar och det startade när Charlie flyttade hit så vi tror att det beror på henne eller spånet och tänkte se om det avtog om hon bor ute istället. Alla mina andra kaniner har ju varit utekaniner förutom korta perioder och då har jag inte kännt av nån allergi eller liknande.
Nej det är inga problem än så länge, kaniner tål kyla mer än värme.
Men då måste du göra det snarast.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Ja, tänkte göra det idag eller imorgon i sådana fall! Ska bara få sambon att hjälpa mig att bära fram uteburen. 😃
jag tror det är såpnet du reagear på. Det gjorde jag. Så jag använder inte längre spån…..
Kom i håg att inte glömma bort henne om hon ska vara ute hela året….han vil må mycket bättre om han får en kill kompis att dela sitt liv med…..:) Det finns många kastrerade kaniner till salu…på blocket…:) Det blit tråkigt för en kanin att sitta ensam i et litet bur ute…han behöver också röra på sig…
Hur löser man det med Motion när man har kaninerna ute i dom här små burerna? Många får förkalkningar och kan inte gå om dom bara sitter där….det är nåt att tänka på…..
# 3 Tror du inte att utekaniner får Motion? Varför skulle de bli bortglömda bara för att de bor ute?? Sen kan jag hålla med dig om att många kaniner nog vill ha sällskap av en annan kanin.
Till din fråga ts. Ja, det går fint att ta ut Charlie nu. Om jag var du skulle jag ta ett allergitest och se om det är spånet, höet eller själva ninisen du reagerar på.
#3 Mina kaniner bur ute, har stora burar (inte under 2 kvm) och får Motion i Hage i princip dagligen.
Så vad är det för fördom du har att utekaniner sitter i små burar och inte motioneras så mycket och blir bortglömda ute? För det är en fördom. Så ser det itne ut IRL. Finns många innekaniner som sitter i miniburar och blir bortglömda, händer även med utekaniner.
jag har nu gjort par av mina 6 kaniner, och jag ser att dom är mycket lyckligare när dom är 2 tillsammans än när dom var ensamna. Jag tycker nu att det är lite djurplågeri att ha en kanin sittande ute i ett bur ensam hela den långa vinteren. Det är min mening. Jag tycker absolut att du skall skaffa en kompis till den….Du kan tänka dig själv hur tråkigt det är att sitta där helt ensam….du hade blivit djupt deprimerad…..Det kan dom också bli…..
Varför kan man inte ha 2 så dom har sälskap? det fattar jag inte…
TS: Det funkar jättebra änsålänge, skulle inte vara allt för orolig :) #7 kaniner är inte flockdjur, utan kolonidjur. Sedan är det inte sagt att alla kaniner vill ha någon att umgås med 24/7, de flesta av våra kaniner VILL INTE ha en burkamrat, och vi har försökt med honorna, men endast 1 vill ha sällskap och det har hon med. Men 1/10 kaniner så skulle jag inte våga påstå att dem blir djupt deprimerade av att sitta ensamma. Kaniner är individer, alla är olika :) Har man inte chans att ha kaninen inne så varför e det djurplågeri att ha den ute? Kaniner är ju ändå skapta för att bo ute och klarar väldigt låga temperaturer utan problem. Undrar bara hur du ser det som djurplågeri med utekanin?
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
#7 min kanin levde ensam i 1.4 år och hon led aldrig utav det. Men när hon fick sin lilla bebis som vi köpte för två månader sedan så har hon självklart börjat gosa med henne osv för hon tycker att det är mysigt. :)
Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits 
Jag tycker att, om det går, att en kanin ska få ha sällskap. Speciellt om den är ensam stora delar av dagen. Men man får prova sig fram :) Det är inte djurplågeri att ha den ensamma.. vore det så hade det funnits en lag för att de ska gå ihop, precis som det gör med gnagare.
Sen tycker jag det är trökigt att många tror att bara för att kaninen bor ute så blir den bortglömd..? Varför skulle det vara så?
#8 Kaniner är flockdjur, kolonidjur är flockdjur. Men det stämmer att kaniner har väldigt olika personligheter och alla trivs inte med sällskap.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
#8 Kaniner är ett slags flockdjur. Är som #10 säger.
#7 Haft kaniner dock ensamma innan på vintern, de mådde prima. Så lite väl att ta i att kalla det på gränsen till djurplågeri anser jag.
Har nu dock mina 6 kaniner i par.
#7 Men vad är det med dig och ha förutfattade meningar om folk? Först så skriver du att jag kommer glömma bort min kanin och inte motionera henne tillräckligt och sen blir jag helt plötsligt en djurplågare för att hon bor själv!? Hon är inte sittande i en bur helt själv!!
Hon bor fortfarande inne och jag nyser fortfarande som en tok.. Vi testade att ha henne ute men första dan när vi skulle ha henne ute över natten så gnagde hon som en tok på gallret och sprang runt som en jag vet inte vad och var jättestressad så därför bestämde jag mig för att hon skulle bo kvar inne, hellre att jag nyser lite än att hon sitter och vantrivs ute. Men hon är fortfarande ute på dagarna när solen är framme och sen får hon komma in framåt em/kvällen, hon trivs jättebra i sin utebur fram till det börjar bli mörkt ute, då vill hon in igen!
Tanken är att vi ska bygga en ny tvåfacksbur som ska vara inne som kommer vara 160*60, väntar bara på materilet som sambons far har på sitt jobb och sen eventuellt så ska vi skaffa en kompis till Charlie.
Tror det går bra att sätta ut, kaniner tål ju kyla bättre än värme :D Rikligt med hal och så 🙂
Dom har det ur tråkigt många kaniner som sitter ensamna ute…därför dom biter på buren osv…..vad ska dom hitta på där dom sitter utan att se nån eller ha nåt att göra?
Ursäkta för mina hårda ord, men jag har tagit till mig flera kaniner som har suttit ute ensamna. En kanin satt vinter efter vinter ensam i ett garage, man skulle tro att det gick bra?
Den kaninen var hur deprimerad som helst när jag fick den hit till mig. Ingen gnista…hon var djupt deprimerad…..och hoss mig fick hon vara inne, det tog 3 veckor så var hon inte att känna igjen….Hon fick springa rundt ett par timmar på golvet i vardagsrummet….och hon låg och tittade på Tv med min Hund…..Hon fick ett liv….det är det jag menar….
Sen hämtade jag en tjej till som hade suttit ensam i ett bur på en ladugård, hon var hur konstig som helst, satt och gungade med huvudet från sida till sida. Jag trodde att hon hade nån hjärnskada…..inte vågade hon gå ur buren heller…..stel i kroppen var hon, hon hade aldrig varit ute ur buren nånsin och hon var 3 år…
Jag gav henne en kastrerad hane…..och hon gungar inte längre på huvudet, hon är inte längre rädd, och dom har det hur shönt som helst tillsammans, sitter och gosar med varann hela dagen, tvättar varann……Hon fick ett nytt liv, och hon blommade upp och strålar nu jämnt mot hur hon var, jag trodde i flera månader att det var nåt allvarligt fel på henne……
så skrev lite mina meninger ut i från egen erfarenhet….
Det finns säkert nån kanin som tål ensamheten….och att aldrig ha sälskap….och som bara ser matte när hon kommer med mat….
Men jag tror inte på att detta är det bästa för kaninen….Lägger inn en bild på min Emma…som satt i garaget….som blev en helt annan kanin när hon kom ur sin depresjon….
Gry
Lägger också inn en bild på hur jag gjort en bur på golvet inne av kompost staket…om det är nån som har plats och tycker om ideen…att ha kaninen inne och i närheten av där man är….så ser ni hur jag har gjort det……
jag har gjort 3 såna kompost burar inne….men jag har plats….så jag satte i hop 8 beter av dom här staketen…dom här kaninerna får motionerat…och dom kan springa rundt i detta stora utrymmet…
15# fina!
jag förstår dig va du menar med att kaniner lätt kan känna sig ensamma när dom sitter själva i en bur därför är de ju då extra viktigt som ägare att aktivera och gosa osv extra mycket med en ensam kanin än en som redan har en kompis, självklart gos osv där med men kanske inte lika mycket då dom ändå har varandra! tror ts vet det! men jag håller faktiskt med om att dom skall vara två och två! det beror helt på kaninen i sig visserligen men har man aldrig testat att ha en kanin med sin så vet man ju inte hur hon reagear? kaninen kan ju vara lycklig ensam men kanske ännu lyckligar ihop med en, man vet inte förrän man testat!
sedan verkar de som att dom kaninerna du tog hand om aldrig fick stimulans och kärlek? då förstår jag att dom var som dom var:)
mn vilket hjärta du har som tog hand om dom!
#15. Fast alltså. En kanin som bor inne kan bli minst lika bortglömd och deprimerad som en kanin som bur ute. Det handlar ju om hur man tar hand om kaninen! Du verkar ju utgå från att en utekanin är en ensam kanin.. Det är ju ganska grova fördomar och en ganska sne syn.
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
Ja, ni har rätt båda 2 tycker jag….dom kan bli bortglömda inne också. jag hämtade Adam hoss en barnfamilj i somras, han satt ensam i en källare inne…..ingen brydde sig om honom….och det var orsaken till at jag tog med honom…..idag är han lycklig med en av mina okastrerade honor…jag fick kastrera honom först….
det ätt sätta i hop par….det tar lite tid….man får ha tålamod…..
jag släppte fri en…och hade den andra innuti buret…..så gick den andra rundt och nosade på buret och på kaninen innuti …i ca 2 veckor….
sen lät jag dom träffas fria båda 2. Det har funkat på alla paren jag har satt i hop här nu…..
#14 det låter ju som att du försöker få det till att min kanin är deprimerad och misskött bara för att hon inte har en kompis. Min kanin ser inte mig bara när hon får mat utan hon ser mig varje dag hela dagarna,, är arbetslös och har en sambo som jobbar hela dagarna. Lite därför jag skaffade kanin igen för att jag inte ska behöva sitta heelt ensam hemma hela dagarna, Charlie har det jättebra och är en väldigt lycklig kanin som får komma ut ur buren varje dag flera timmar och skutta på golvet eller i soffan hos mig, hon är även ute några timmar varje dag i den friska luften när vädret tillåter det och vi har också börjat selträna lite smått så hon ska kunna skutta i trädgården.. Har även tät kontakt med hennes uppfödare som säger att Charlie kunde inte få det bättre än hon har det hos oss… Charlie får min odelade uppmärksamhet varje dag då jag bara har henne, har inga andra husdjur som också behöver kärlek och omvårdnad.
Och som sagt så funderar vi på en kompis till henne eftersom jag kommer ju börja jobba/skola nångång i livet. Men först måste vi få hem materialet till buren som vi ska bygga, sen måste vi bygga buren och måla den. När den är klar kan vi ta hem en kompis till henne men det kommer ju ändå dröja då kompisen måste kastreras innan han och Charlie får träffas.
OKey Coccono
Jag är glad för att höra att din kanin har det bra…att hon ser dig hela daganra….att hon får komma ut ur buren varje dag och skuttar rundt:)))) Då har den det nog bra:)
Gry, hur du ser på ensamma utekaniner säger nog mer om dig själv än om alla oss som har just ensamma utekaniner. Jag tror att de allra flesta här inne på kif vet precis hur bra deras utekaniner har det. Jag tror att de skulle märka ifall kaninen mådde dåligt av ensamhet. Jag tror att Du anser att vi är "djurplågare" för att Du själv inte skulle orka ta hand om en utekanin på vintern. Jag tror att Du skulle se en extra kanin som en lösning för att Du inte orkar gå ut och spendera några timmar med Din kanin en kall snöig dag i vinter.
Jag sitter själv inte ute hos min kanin i snöstormar, men en vinter består inte bara av dåligt väder. Allt som oftast är det uppehåll och man kan ha kaninen ute i en Hage och rasta den. Mina kaniner har alltid älskat snö så jag gör ingen skillnad på sommar och vinter. Kaninerna är ute de timmar det är ljust, sedan får de hoppa in i buren igen tillsammans med varmt halm, nytt hö, lite mat och någonting gott. Sedan går jag ut några gånger om dagen och byter vatten och passar då på att kela med dem. Mina kaniner är inte bortglömda bara för att det är vinter och kallt!! Jag har ett ansvar med mina djur och det ansvaret tar jag på allvar, hade jag inte gjort det så hade aldrig min mamma låtit mig ha djur när jag växte upp.
Djurplågeri betyder någonting helt annat och jag tycker du ska googla fram detta innan du anklagar oss för att vara djurplågare!
http://pillasddv.weebly.com/
Minirut…jag måste få ha min mening….hur många orkar att sitta ute med sin kanin i 10-20 minus och vara dens sälskap….? inte många tror jag….många har faktisk små uteburar, och många kaniner mår faktiskt dårligt, det vet jag med mina kontakter från djurskyddet. Dom hämtar faktisk inn ganska många kaniner som sitter ute med frusit vatten och ingen mat osv. Jag menar inte att ni behandlar era djur så, men det finns många som inte bryr sig. Många som köper kanin till barnen som tröttnar på dom efter 1 år. Jag har själv 2 såna kaniner som barn tröttnat på. Han ena Emil, satt ute utan vatten och blev hämtad av djurskyddet. Inte alla tänker på att vattnet kan frysa. Inte alla ger vatten til kaninerna varje dag. Många skiter i att ge dom mat också. Min Emma satt ensam i ett garage i flera år när barnen inte brydde sig längre. Min Vilda satt ensam i en ladugård och var full av nervproblem när hon kom till mig. Jag vet inte vad som har händt henne. Lilla Gran, ja någon slog ihjäl hennes mamma, hon blev hämtad inn av djurskyddet och blev hittad ute i et skjul. Adam satt ensam i en källare hoss en barnfamilj. Ingen brydde sig om honom mer. Så det finns många kaniner som faktisk lider.
Jag säger inte att era kaniner lider…men många många kaniner lider…pågrund av att folk glömmer bort dom…bryr sig inte längre….
Det verkar som om du tar hand om din kanin om vinteren….låter den komma ut och röra sig…..
Men bara så du vet det, många kaniner är aldrig någonsin ute och skuttar ur buren. Min Vilda har aldrig varit ute ur buret. Min Emma har inte det heller. Inte Emil heller. Så det finns väldigt många människor som inte borde ha djur.
Jag säger inte detta om er, jag bara förklarar min bekymring ….då jag hört och sett så mycket om kaniner som bara sitter där.
En kanin jag hörde om satt ensam i en källare i en storstad i 10 år. En dag hämtade djurskyddet den. Den kunde inte gå. Kan ni tänka er…10 år ensam i en källare….Fy faen säger jag bara….Det är iallfall djurplågeri….
Om ni låter kaninerna vara ute och skutta lite om vintern så tycker jag det är jättebra…..Men jag tycker fortfarande att om man har en kanin sittande ute ensam i ett bur utan mycket kontakt med någon, utan att den får komma ut och skutta…..och röra på sig….osv så tycker fortfarande att det är djurplågeri. Jag tycker det var djurplågeri att min Emma satt ensam i ett garage utan att någon brydde sig om henne. Men det är min mening. Ni får mena vad ni vill.
#22 Så jag är en djurplågare för att mina 4 kaniner sitter själva så dom inte slår ihjäl varandra? Och för att dom bor ute? Det irriterar mig att se vilka fördomar du har. Du verkar tro att alla på kif inte sköter sina kaniner, vilket jag VET att alla gör. Alla här inne är så underbara mot sina kaniner. Om du vill tjata om skötseln om kaninerna så får du gå till ett annanstans forum, för här finns inget att förbättra.
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Hon måste vara jätte deprimerad va?
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#22 Jag håller med #23 Bara för att man har kaniner "ensamma" betyder det absolut inte att dem är deprimerade. Jag har gjort så gott vi kunnat hemma för att kaninerna iallafall ska kunna se varann utan fysisk kontakt. Då större delen av våra kaniner är utställningsdjur så kommer dem inte ut när det e snö på gräsmattan, bara hopparna. Varför? Lejonens manar blir fulla med snö och isklumpar, så dem får skutta runt inomhus istället. Oavsett väder är vi ute hos kaninerna, inte bara för mat och vatten - Varje dag. Men jag kanske är djurplågare för att jag bara låter vissa av våra kaniner vara ute och skutta när det e 40cm snö ute? Eller ska alla behandlas lika och hopparna, som inte har ont av snön, motioneras inomhus också? Det är väldigt kärvänligt att ta hand om bortglömda kaniner, har själv gjort det, men snälla dra inte alla under en kam - majoriteten av oss inne på kif har våra kaniner utomhus, men det betyder absolut inte att vi inte älskar dem och bryr oss om dem.
Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning | Youtube
Ni kan ju läsa Grys inlägg igen. Det står "om de sitter ensamma och bortglömda" och det håller iaf jag med om trots att jag har produktionskaniner. Tycker absolut att alla kaniner förtjänar en bur på minst några kvadratmeter och chsnsen till sällskap. Alla vill inte ha sällskap av alla kaniner och det kan vara lite trixande att hitta rätt och få det att funka. Har man bara ett par kaniner till sällskap kan jag förstå att man inte kan trixa då mycket med olika kombinationer, men an borde iaf försöka med de man har.jag har hiytils inte haft någon ksnin som absolut vägrat sällskap men ett par har inte accepterat en viss individ. Har just nu 8 vuxna kaniner. Även avelshanar har sällskap. Sen om man har en stor bur, umgås mycket med kaninen varje dag och aktiverar den kan den må bra även som enstöring. Fast även om msn spenderar 8 timmar om dagen med kaninen är det 16 timmar ensam.. då ser ju jag helst att den kan vara lösgående inomhus. Jag tror att de flesta som finns här inne är ovanligt noga med sina långöron och spenderar mycket tid med dem, ute som inne. Jag tror inte att era kaniner plågas, de har det nog bättre än de flesta oavsett om fe är ensamma eller inte. Men faktum är att många kaniner är bortglömda.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
26# håller med dig.
och tjejer vart har gry sagt att just ni är djurplågerare??
hon skrev att dom som bor utomhus som är bortglömda och inte får kärlek eller aktivera sig klassas som djurplågeri!
men varför tar ni åt er överhuvudtaget??
#27 Just då pratade Gry om att hålla kaniner ensamma vs. att hålla dem tillsammans. Och hon skrev att hon tycker det är djurplågeri att låta en kanin sitta ute ensam - alltså ute UTAN sällskap av en annan kanin. Så uppfattade jag det iallafall. Även att hon ifrågasätter väldigt mycker varför man ska ha kaninen ute… tyder på att hon inte verkar lita på dem som har utekaniner. När sanningen är att en innekanin kan bli minst lika bortglömd som en utekanin.. (vet flera fall)
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
28# hon har ju sedan i ett flertl inlägg förklarat att hon menar dom katterna som blir bortglömda som de är som djurplågeri inte alla katter som bor i utebur
menar kaninerna inte katter:)
#2 självklart får du ha din åsikt om detta. Men av de två inläggen jag orkade läsa igår kväll fick jag det till att du ansåg att det var helt sjukt att man ens kunde tänka sig ha sin kanin ute ensam under vintern. Och så illa tycker inte JAG det är. Ifall man är rätt kaninägare.
Jag förstår att du är rätt tveksam till detta pga dina egna erfarenheter, men dessa kaniner du har omhändertagit har antagligen bott hos människor som skulle struntat i dem oavsett ifall de bodde ute eller inne eller hade sällskap. Tyvärr. Det finns många sådana människor, MEN man får inte glömma att det även finns hel del djurvänner också. Jag är nästan säker på att 100% av folket här inne bara vill sina djur sitt bästa och skulle aldrig låta sina kaniner sitta ensamma i sina burar i t.ex 10 år utan sällskap med varken kanin eller människa.
Det är bra att du lyfter fram det, att man inte ska köpa kanin utan att vara säker på att den kommer få ett bra hem, men tyckte det var lite fel att ta upp det i just denna tråden där det handlar om en tjej som antagligen är allergisk. Hade hon inte velat sin kanin det bästa så hade hon inte frågat ifall det fortfarande var ok att sätta ut den, då hade hon bara gjort det för att själv må bra. Det kändes nästan som ett påhopp om att ingen här inne visste om att kaninerna måste ha omvårdnad under vinterhalvåret också.
Det hade varit bättre ifall du startade en ny tråd och berättade lite om dina erfarenheter om bortglömda djur istället :)
http://pillasddv.weebly.com/
#29 Men jag förstår fortfarande inte varför Gry vill påpeka att vissa utekaniner blir bortglömda när innekaniner kan bli minst lika bortglömda. Det är ju ingen skillnad. Så varför säga "kom ihåg att inte glömma bort den"? bara för att TS vill flytta ut sin kanin? Det pekar ju mot fördomar. Och varför ifrågasätta "hur ger du den Motion när den bor ute?"
Varför ens ta upp att "många ägare bryr sig inte om sina utekaniner" när det inte ens var det tråden handlade om från början?
Medarbetare på
Kaninmagazinet.se
32# det blir lätt en diskussion… det är en diskussionsforum och inte alltid det är lätt att hålla inne med vad man anser och tycker. men visst skall man hålla sig till ämnet så om man vill diskutera utekaniner vs innekaniner får man starta en tråd om de!
Jag skrev som jag skrev, för att jag bryr mig mycket om djur, därför tar jag hand om djur som inte haft det bra.
Jag satte lite ljus på det här temat, för om en här inne kan lära nånting nytt så värmer det mitt hjärta.
Ni som behandlar djuren ni har bra, behöver inte ta åt er.
Det var mera menat som info. Faktum är att många inte tar hand om sina kaniner. Detta är inget jag hittar på. Det är ett faktum. OM det finns en här inne på sajten som kunde lära nånting av det jag skrev, så var det målet.
Det var inget mål att hetsa er andra. Men flera av er tog detta jag skrev till er…..Det behöver ni inte göra, om ni har gott samvete.
Ibland kan det vara bra att berätta om hur kaniner kan få det bättre. Man kan lära lite av varann. Ingen kan kalla sig för specialister, vi måste alla lära oss om djuren.
Kaniner är ett bytes djur, detta ligger djupt i dom. Egentligen borde alla kaniner fått vara fria i naturen, det är där dom ville hatt det bäst tror jag. Men nu är det så att vi har kaniner i fångenskap, och då måste vi förstå hur en kanin fungerar och vad som är bra för den.
Jag förstår inte problemet som jag ser ofta här inne på sajten, med att sätta i hop ett par. Det är inte så svårt om dom är kastrerade. Eller om honan är kastrerad så har jag fått det till at funka med lite tålamod , har jag fått till 3 par här hemma hoss mig utan problem.
Jag tycker det är bra om man kan diskutera. Ni behöver inte säga att jag som är en djurälskare inte passar inn på denna sidan. Jag passar här absolut. Jag bryr mig mycket om kaniner och andra djur. Så visst passar jag inn här:)
Gry
JAG skrev fel….OM hanen är kastrerad så får jag det till att funka…..jag har 3 kastrerade haner och 3 okastrerade honor. En Kanin Specialist jag pratat med menar att honorna borde vara kastrerade också men det har jag valt att inte göra.
#35 även om ett ämne är bra kan det vara orelevant
l'm back
Jag tyker inte alls det är orelevant att prata om kaninernas bästa. Tycker flera av er har fiendtlig innställning här inne. Bättre att samarbeta, få lite ideer från andra…Det handlar om djuren, inte om oss…..Det är djuren vi bryr oss om….och vill ska ha det så bra som möjligt!!!!
#38 i den här tråden är de det (förutom sånt som har just med "utflyttning" att göra), du kan ju skapa en ny tråd eller så.
l'm back
Ni får mena vad ni vill om det…men inte alla tycker som du tlover
Inte konstigt det blir krig här i världen säger jag bara….
när man inte ens kan vara vänner inne på en kanin sida där alla har samma interesse……
Jag har kaniner som både blir lyckligast i par/grupp och ensamma. En del av mina kaniner har blivit jätte stressade av sällskap och andra jätte glad. En blir rent av olycklig utan sällskap. Han är okastrerad men blir ändå nöjd av att ha sina kompisar i samma stuga och ha dom bredvid sig samt när han går lös ute så finns de andra i kompostgaller så han brukar ligga utanför tätt intill :) Jag har nästan alltid haft mina kaniner ute (10 år). Det är inte för sent än :) men du kanske ska börja med att ha henne ute på dagarna och in på nätterna sen ute jämt
**Håll er till trådens ämne, vilket är om man kan flytta ut en innekanin.
**
Vi ni diskutera något annat är det fritt fram att starta nya trådar.
/medarbetare
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus