Kastrerade han kaniner
Är det nån som har koll på om man kan ha två kastrerade han kaniner tillsammans? Inte i samma bur då utan frigående i lägenheten.
Råkade nämligen få syn på en riktig charmknutte igår men jag har ju redan en fyraårig kastrerad hanne.
Ibland går det, ibland inte.
Jag hade personligen inte vågat chansa. Men det finns dem som har det, men inget man kan förutspå innan om det fungerar eller ej.
Men om de är frigående dygnet runt i lägenheten, kan det gå, men som sagt, en chansning. Hade nog valt en hona till kaninen istället i så fall 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jo självklart är det bäst med en hona! Jag blev bara så kär i den lille pälsbollen!
Om de är kastrerade tidigt är det mkt större chans än om senare :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Jag forskar på det själv…
Jag har en kastrerad hane…och provade honom med en okastrerad och då kastrerade den okastrerade den som inte var kastrerad….
det var blod överallt…..
nu har jag kastrerad han som blev skadad…men jag vet ännu inte om dom 2 går i hop….det är för tidigt att kolla…bara en vecka sen vi kasrerade honom…och han är fortfarande så som vill para sig….
han vill nog ändra på detta beteende efter 2 månader tänker jag.
det som blev fel, var att den okastrerade försökte para sig med den kastrerade….han kanske trodde det var en tjej också….
Men jag har hört att 2 kastrerade haner ska kunna gå…men om du provar….skilj dom åt om dom börjar sloss….för det blir blodigt….
Om det inte går mellan 2 haner så kastrerar dom verandra först, sen dödar dom verandra….
Jag tror du måste prova…bara…..det kan vara att det går också….
#4 Dock parar dem varandra för att visa dominans, inte för att den tror att det är en hona.
Men anser att du inte bör sätta ihop dem fler gånger, eftersom det blev som det blev.
Onödig risk…. Även att testa att ha en kastrerad hane med en okastrerad hane tycker jag är en onödig risk, speciellt om man vet om vad som kan hända… Kan sluta riktigt illa
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Min kompis hade två kastrerade hanar, de gick jättebra ihop. De hade en bur var och ibland kopplade hon ihop burarna med ett rör så de kunde springa in till varandra. Det var aldrig några problem.
Men som Frida säger, vet man om riskerna bör man ej göra det. Det kan gå hur bra som helst men även väldigt illa. Så hade jag varit du så hade jag försökt hittat en lika gullig kanintjej istället ;)
http://pillasddv.weebly.com/
Ja det tycker jag också….hitta en gullig kanin tjej för det vill funka mycket bättre…..
Det kan vara omöjligt att få 2 haner, även kastrerade i hop.
Jag har provat med 3 stk här och har inte fått till det än….det går inte…