Klotterplank #249
Nummer tvåhundraförtionio :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Tjo! Vi skriver på bra 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Streeeess…
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Whoop whoop nu är jag äntligen framme efter ha gått 4km med kanin på ryggen + handväska och påse >_<'
//Joanna
#5 kanin på ryggen?
Trasig rygg tillsalu, 2 kr!
Yey.. En köpare skulle ha kommit och kollat på en av mina bebbar som är till salu. För 50 min sen! Har inget nummer utan bara på Facebook där dem inte svarar. Men de har mitt nummer så borde dem ju ringa ifall de inte hittade hit🤔
Så nu sket jag i det och gick in och satte mig vid datorn. Och kommer dem får de tåla att vänta lite på att jag ska släpa mig ut i denna storm😡
/ Angelica
Idag fyller Hemione, "Mio", 1 år.
Hurra, hurra, hurra!!
#9 Ge henne en extra stor kram från mig till henne! :D
~ Kram Nadja ♥
#6 Jag har en kaninrygga! 😂 http://seahundochkatt.se/images/trixie/2880_N.jpg
Länk till faktiska varan eller vad man säger xD
Dock så använder jag aldrig den för att "dra" som en vanlig reseväska, det är för rörigt och dramatiskt för kaninen, elakt om man får säga som man tycker.
//Joanna
När man måste gå 4km varje söndag så är den väldigt smidig att ha eftersom i transportburar gillar han att sitta bak eller fram och det finns bara 1 handtag, när man går de 4km = ca 40 minuter gång så gör det ganska ont i arm och hand i 2 dagar efter. Men när jag köpte väskan så är det bara jobbigt när man går och inte efter eller före :3
//Joanna
My god.. Mina bebisar av hermelin och dvv är sååå snyggaaaaa!!! Trodde det skulle bli helikopteröron men ikke då!
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#12 haha XD kul det måste se ut :p #9 jätte fin
Sååå lycklig! Har äntligen fått hem min nya bäbis!!!
/Evelina, sajtvärd på löpning, medarbetare på inredning och kaninhoppning
#15 Haha rätt så men ska man vara bekväm så ska man xD
//Joanna
Vandring i skolan imån…stannar hemma och pluggar ist, hehe.
Oj vad kaniner kan stampa! Nya madam tycker uppenbarligen att det är lite otäckt när man går förbi hennes bur…
#20 Verkligen!
Äntligen! Hö från bonde! Jätte fint och grönt! :D
Vilken h-vetes vecka. Två prov, en inlämning och två läxförhör torsdag och fredag + att basketträningarna med småpojkarna drar igång nu i veckan OCH jag har massor av annat att göra.
Låter som om jag bor i Alaska eller Sibirien nu, men det var totalt snökaos när jag kom hem. Blåste och snöade jättemycket (men eftersom marken är varm lade sig inte snön)😮 Dessutom var det iiinte varmt, bara 2 grader… Dags att gå i ide.
#25 Lycksele, västerbottens inland 😛
#24 SNÖ REDAN!? Herregud..
Åh huvudvärk och förkylning och massa uppgifter som inte är klara som ska vara klara denna veckan och prov i morgon och engelskaläraren kom i går och sa "Amen ni har ju inga läxor så det är ju lungt" >_<
Jaja får väl överleva
//Joanna
Börjar 1 idag, Woohoo! :D
Så nu har jag pluggat lite matte, matat långöronen och nu ska jag packa väskan innan jag pallrar mig till bussen för att komma till skolan 1 timme tidigt.. För att plugga lite till. Lite matte o Gympa i skolan och i kväll är det Kaninhoppning som gäller :D
~ Kram Nadja ♥
Snön har kommit :(:)
GISSA VEM SOM HAR BILJETTER TILL ONE DIRECTION AAAAAAHHHHHHHHHHH
Håller säkerligen på att få ännu en förkylning eller något i den stilen. Enda positiva är att soppa och rostat bröd är bra mat om man mår dåligt, men de råkar också vara mina favoriter😉
#30 Hos dig också?😕 Snöade i dag med men lyckligtvis lägger den sig inte ännu😃
Idag när jag kom hem såg det ut som om kaninerna haft fest eller något i burarna. Den ena kaninens matta var massakrerad till tusen och vare sig toalåda eller sitthylla stod på sina vanliga ställen. De andra kaninernas bur var full med hö ÖVERALLT. Men nu är allt uppstädat och kaninerna inkl. matte är nöjda och belåtna.
#33 jepp haglade i förrförrgår men nu börjar de lägga sig lite smått :)
#35 Neej 😭 Vintern är på väg… Var i landet är det du bor?
Yes ledig tor & fre! 😃
Det ska inte snöa i September! :O
(Hörde att det hade fallit nån flinga i grannkommunen med.. VAD HÄNDEEER??)
Som tur var så regnar det här bara..
~ Kram Nadja ♥
#37 Lyx!
#39 😛
#36 bor i kiruna ;p
#38 Eller hur!
#36 Okej, något längre upp än jag då, bor som sagt i Lycksele😛
SÅ glad att det inte snöat här ännu (bor några mil norr om Luleå) men tyvärr så ska det tydligen göra det imorgon. Hur deprimerande är det inte att det ska snöa i september!?
Det snöar inte här ännu, men är -2 grader och skålarna fryser. Och så ska vi ut och ha skoljogg! Jag fryser ihjäl!!🥶
/ Angelica
Så lycklig! Har idag tränat lite hoppning med nya kaninen, gick sååå bra!
nu är de helt vitt på marken :ppp
Rätt bra dag torsdagar kommer vara framöver. Kommer sluta 13.35 istället för 15.30! :D
Matteprovet gick sämst.. :S Hoppas jag blir godkänd i alla fall.. O nu ska jag plugga geografiprov… Vilket med kommer gå sämst, Haha. ;)
~ Kram Nadja ♥
har haft origentering idag och jag är jätte nöjd🙂vi fick ihop 130 poäng- vilket inte är det bästa men ett bra resultat
Yes, nöjd med första gymnasieprovet, förutom att jag slarvade så grovt att jag fick 6/12 + 4/12 - 3/12 till 9/12!😃 Ett A räckte slarvet till i alla fall, nu gäller det bara att det går ungefär lika bra i tre år till😓 Tagga kemiprov i morgon alltså!😛
´Nervös inför imorgon då jag och kanin ska på hoppträningskurs.
Hittade till min glädje att en av djuraffärerna här hade inne massa olika Oxbow höer, självklart så måste jag ju testa Timotejhöet. Och nu ska kaninerna få smaka, men det är sååå grönt och luktar så himla gott! Önskar att jag skulle kunna ge dem det här hela tiden men nu får det bli som godis :)
~ Kram Nadja ♥
Har inte hunnit vara inne på iFokus. Hade biologi förhör i fredags. Franska uppsatsvisning i torsdags, idag hade jag fysikprov och idrottsprov… Suck Matteprov på onsdag och historieprov på torsdag yes :((
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#53 Vilken affär? :D
#55 Must ja mirri. Finsk kedja.. Jättemycket bra grejjer där, men de finns nog inte i Sverige :S
~ Kram Nadja ♥
Syskonen dumpade sina hundar på mig😛 Eller åtminstone min syster, hon åkte hemifrån utan att tala om för mig att jag skulle vara hundvakt ELLER att säga att byns valp/unghundsägare hade träning i kväll, så den missade jag. Brorsan däremot frågade faktiskt först, och söt akitavalp säger man inte nej till😃
Bilden: Syrrans hund Qira (red fawn, till vardags vit, rasen heter bichon havanais) och brorsans hund Hoshi (röd kanske det heter? Rasen heter i alla fall Japansk Akita eller akita inu).
Vissa gånger vill jag bara spy av all falskhet och ibland vill jag bara slå ner folk som ljuger. Ännu en kass fredag…
#56 Jaha det var ju synd. Hoppas det kommer in i Sverige också. :)
Jag känner mig som världens bästa syster idag, i år igen! Två år i rad har jag lyckats få bästa biljetter till min syster och hennes kompis. Det gäller så klart One Direction som kommer i juni. Härligt att se och höra hur fruktansvärt glada tjejerna blir.
Främre parkett sektion blå. Stod i kö sen 7 imorse och kom in på sidan 9:01 och då var alla i de bra sektionerna slutsålda. Men tur som jag har fick jag tag i två tillslut :)
Jag har nu 2 st biljetter i sektion gul som jag inte vet vad jag ska göra med.
Omg har biljetter på båda Sverige konserterna!! Yes :D
"Matte, den ska inte stå upp"
Vet inte hur många gånger Tickan skulle välta den var gång jag ställde den upp igen xD
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
Idag var snuttan så sur så hon fräste åt mig när jag skulle ta in henne för vi skulle klippa gräset.. Men det gick över ganska fort när hon såg att det låg sallad i hennes bur i vardagsrummet! 😃
Öhm.. Här sitter jag i shorts och linne på gräsmattan och läser att det SNÖAR på vissa ställen..
Känns ju lagom snällt.. x)
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
#67 Brrr kallt xD Här är ingen snö, sol till och från men inte så varmt haha
Idag slickade Ella på mina byxor när jag satt inne hos tjejerna! Det är stort för mig eftersom Ella är väldigt blyg och försiktig av sig.
Det är så fruktansvärt hemskt. Alla tankar går till min fina vän och hennes familj. <3
Lämnat tillbaka valpen till min bror, hon blev allt glad att få komma hem!❤️ Trött var hon också, vi har kört hårt i helgen😴
Nu väntar jag på att syrran rastar klart sin egen hund så ska vi se resten av filmen vi ser på 🙂
Beställt en kaningårdströja från spreadshirt.se :D
Hoppträning för kaninerna idag, inte hoppat på några veckor pga min operation osv. ^^
Javelin visar sig otroligt duktig. Som vägrade innan :O
-' Malin Hultman
Hopptränare idag. Sååå nervös inför helgens tävling. Men kaninis hoppar på bra, behöver inte vara orolig egenligten
Min kompis tycker att jag ska ta hennes marsvin då hon är superallergisk.. VARFÖRBORJAGINTEIEGENLÄGENHET?
~ Kram Nadja ♥
Hopptränare lite med mina dvv idag också, gick jättebra!
Fick besked idag att det inte finns mer för oss att göra för vår fina Primula, så nu ska hon få somna in under oktober månad 😭 Min älskade, fina ponny som jag lärt mig det mesta jag kan på, vad ska vi göra utan henne?❤️

Jag drömde en mardröm men min man förstår inte.
Jag drömde att jag på gården "hittade" min systers kaniners bur som var som en box som var nersänkt i golvet (golvet var alltså kanterna/taket) jag kollar ner och ser 5-6 vuxna kaniner och minst 30 kaninungar där nere 😮
Jag börjar direkt ta upp vuxna kaniner för att kolla kön (så att man åtminstånde kan ta bort hanarna) medan jag skäller ut min syster att så gör man inte.
Då vaknade jag upp, sen kom jag på "bona jag måste kolla bona" fortfarande lite halvt kvar i drömmen (jag kom på att jag måste kolla hur många ungar det är med tanke på att dom 30 som syntes var minst 2 veckor).
Och ni behöver inte vara oroliga, min syster bor varken hemma hos mamma eller här hon är iväg och studerar (hon är 91:a) så hon har defenitivt inte kaniner nånstans.
det konstiga med drömmen var att alla kaniner hade blanka pälsar, var välgödda och det var helt nystädat i buren.
l'm back
Äntligen en morgon med lite sol, dags att ta ut kaninerna ❤️
Började 9.00 och sluatade 10.30. Orientering idag! xD
skönt att vara ledig :)
#82, Åh vad roligt! Chinchilla är superfint, är också sugen som attans på ett avelspar 🙂
#85, åh! Shit vad roligt! 😃
Jamen eller hur, jag borde det! Kan ju använda de till mina japsar också! Det får bli ett mission för 2014 😉
Har lagt upp en beskrivning på hur du gör plankhinder: http://myrabbits.devote.se/
Jag älskar att komma hem från jobbet, byta om och ta med mig grönsaker och sätta mig inne hos kaninerna i stallet. Så mysigt när det kommer och hoppar upp i knä och gosar.
Ätit linsbullar med myntasås på pitabröd (♥) och nu ska jag se ett sprillans nytt avsnitt av How I met your mother innan det blir lite kvällsmys med långöronen. Enda läxan jag ha är att kolla igenom en presentation för imorgon. Livet leker hos de små söta ninerna :D
~ Kram Nadja ♥
#78 nej vad tråkigt :'(
#82 Hittade du nån kanin idag?
Tycker det kan bli februari 2014 nu på en gång, typ..! :D
Har åkt på världens förkylning. Hoppas nu innerligt på att vara frisk tills på söndag då jag ska tävla (:
Så, varit i skolan, samt jobbat kväll. Trött, ja!
Snäll sambo som matade utekaninerna 🙂
Jag borde egentlien gå upp…
#96 det är det värsta som finns, att bli jätte förkyld när något roligt händer :( krya på dig!
#95 Åh vad roligt! Nästan lite avis, skulle också vilja ha en chinchilla, men tre kaniner får allt räcka. #97 Tack snälla du! Har fortfarande förskräcklig snuva, ont i halsen och feber. Gjorde rent ena kaninburen, tänkte ta andra också, men tror att det nog får vänta till eftermiddag :( Tänk att bli helt slutvarv att ha gjort rent en kaninburen z:(
what does the fox say ding ding ding ding ding ding ding
Såg 2st pallkragar på en pall på mammas jobb. Var tvungen att fråga om dem skulle bygga kaninburar. Men det skulle dem inte :c
-' Malin Hultman
Är förbannad, ledsen och besviken just nu. Kan inte folk bara vara ärliga och prata med personen i fråga innan man förstorar upp någonting, anklagar någon för någonting brottsligt, blandar in en hel styrelse och massa andra personer? Att folk inte tänker efter vilka konsekvenser ett sånt här anklagande kan få, inte bara för personen i fråga utan för hela dess familj, släkt och vänner.
Nä, fyfan. Hoppas att sanningen kommer fram så jag slipper kaoset här hemma just nu :(
Fortfarande dunderförkyld, mår fruktansvärt :( Funderar på att gå till affären och köpa mat, men vet helt ärligt inte om jag orkar. Kaninerna har hamnat lite i skymundan nu när jag är dålig, men de verkar vara rätt nöjda ändå.
Kul när enda veterinären som opererar kaniner här på ön inte kastrerar honor.. Att förebygga mot cancer var tydligen ingen tillräcklig orsak -.-
~ Kram Nadja ♥
IIHH, jag ska på Ron Popes konsert i Stockholm den 15 februari!! :D
Min näsa är helt ur funktion och hostan jag har skulle kunna väcka döda. Och jag som ska hoppdebutera i helgen, det kommer ju inte att gå.
Haft fullt upp hela veckan. Men nu ska jag ta igen all tid hah (:
Fredag i morgon allihopa!! 😃
Och kanelbullens dag. Blir till att tjocka bullar i morgon då!
Snart klara med städningen här hemma; vi ska ha en bjudning i helgen och vi har inte städat på x antal veckor☺️
Förkylningen har utvecklats till något värre och jag lär tillbringa helgen på sjukhus. Missar min och skruttis tilltänkta debut men sånt är livet.
Glad djurens dag allihopa! :D Oj.. Krya på dig #116!
~ Kram Nadja ♥
Glad djurens dag allihopa! :D Oj.. Krya på dig #116!
~ Kram Nadja ♥
Köpte 2 kg morötter för 8 kr på Lidl = glada kaniner och marsvin nu i helgen som godis 😃
Rapport från i en sal på lasarettet…: Rumsgrannen spelar hög musik och jag försöker utstå både den och smärtan. Och så längtar jag så efter mina kaniner.
Tror jag börjar komma fram till ett beslut nu efter veckor av dålig sömn och tänkande. Fast jag tror så här att jag redan visste från början men inte vågat inse att det är det rätta.
Imorgon där det både utställning och min allra första hopptävling :D
Imorgon kommer även min blivande tävlingskompis hem ^^
-' Malin Hultman
#123: SKAF, men ska gå med i Skånes kaninhoppare snart :3
-' Malin Hultman
Idag hade Charlie selen på sig för första gången. Vi tänkte bara testa den först och låta henne ha den på sig några minuter medans hon satt i famnen men hon var så oberörd av den så vi var ute en stund i trädgården så hon fick skutta lite.. Det var livet tyckte Charlie som knappt ens ville gå in efteråt. 😃
Funderar på att börja hoppa lite med kaninerna igen. Har inte hoppat med dom på typ 2 år och då med en kanin jag inte ens har kvar idag..
#126 Gör det, är ju jättekul!🙂
#127 Ja, det är det. Vet egentligen inte varför jag slutade hoppa med kaninerna.. :)
#129: Ja :D
Vad synd :( Men utställning är roligt det med, kanske inte lika roligt som hoppning. Men det är en stor gemenskap :)
-' Malin Hultman
#131: Tack :D
Vad är det för ras du ska ha? ^^
-' Malin Hultman
Kanindag idag och det behövdes verkligen. 4st ute i hagarna, kärringarna får springa på ännu större yta och jag har hunnit vara ute med Iris i sele för första gången. Nu ska jag bara städa ur dom 5 sista burarna, fortsätta fota ungdjuren, gå med någon i sele och bygga klart den nya buren. ^^