Bildtråd REXAR
Här kan ni lägga in bilder på era Rex kaniner, skriv gärna vad för typ av rex😉 Berätta gärna om din Rex , behöver ej fylla i allt om inte vill.
Namn:
Ras:
Färg:
Vikt:
Ålder:
Personlighet:
Övrigt:
*Bild*
Namn:Duchess
Ras:Rex (renrasig)
Färg:Vit rödögd
Vikt:2 kg (har inte vuxit klart)
Ålder:5 månader
Personlighet:Utbrytarkung,speciell,knasigg,roligt,kelsjuk
Övrigt:Hon bor i en utebur och hon har en vääääldigt lyxig bur och saker:D Hon är väldigt speciell, hon är både knasig och super rolig och ganska tam.:)
Bild kommer här:)
MVH/ Kaninerna och Ägarna
Namn: Ellie
Ras:dvärgvädur rex
Färg: brokad japan
Vikt: 1,9 kg
Ålder: snart 8 månader
Personlighet: hon är väldigt sprallig och nyfiken. Älskar att vara i centrum och är inte det minsta rädd. Glädjeskutt blir det många mellan pussarna och hon är ett riktigt litet busfrö
Övrigt: hon älskar allt vad badgrönt heter, testar gärna nya leksaker oavsett om matte gjort dem eller de är köpta på djurbutiken, hon har alltid glimten i ögat - redo för nästa upptåg!
Namn: Shakira the one "Shakira" Ras: liten rex Färg: manteltecknad Madagaskar Vikt: vet inte (; har inte kollat än Ålder: 3 månader, 4 snart Personlighet: helt underbar! Älskar att sitta i mattes famn! Hon är jätteduktig på att hoppa också!!! Tack vare henne är rexar nu min favorit ras. Kommer i framtiden bara ha rexar (: Övrigt: hennes uppfödare är medlem på SKAF och med Shakira följde också med ett H-bevis. Jag kommer ta en kull på henne, antagligen
Namn: Pay attention to me "peyton" Ras: rexpälsad dvärgvädur Färg: Viltzobel blå Vikt: ? Ålder: 3,5 månader Personlighet: otroligt snäll och kelig, det finns krut i henne ;) Övrigt:
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Namn: Sunset Tequila Ras: rexpälsad dvärgvädur Färg: svart wienertecknad Vikt: ? Ålder: 8,5 månader tror jag Personlighet: snabb, och pigg. Snäll med :) Övrigt:
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Gud vad söta! ❤️
Namn: Bregårdens JumJum
Ras: rex
Färg: dalmatiner svart
Vikt: 3,9kg
Ålder: 1år och 6månader
Personlighet: Goare kanin får man nog leta efter. Han charmar alla han träffar och är en riktig kelgris. Springer efter mig och är i stil med en hund.
Övrigt: Syns mycket på http://kaninmagazinet.se
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
Man blir ju så förälskad! När min pojke här hemma blivit kastrerad ska han få en rexpälsad dvv hona till sällskap :)
Får min "oäkta" rex va med? 😊
Namn: Sweety's Snaptrapper Dragon "Carmen"
Ras: Dvärvädur rex fusch korsning
Färg: Isabella brokad
Vikt: 2,3 kg
Ålder: 14 Månader
Personlighet: Allt ska vara på den här donnans vis! Hon är en bossig och envis diva som inte är rädd att säga till genom ett nyp i handen om man petar henne på rumpan för mycket för att få fram henne ur buren. Vissa kallar det aggressiv, jag kallar det "överdriven diva" ;)
När hon inte är i sin bur (där hon har revir) så är hon världens goaste. Hon är mysig och ääälskar att visa upp sina sidor där hon trixar för att få godis.
Övrigt: Båda föräldrarna har vanlig rexpäls men min lille dam har blivit långhårig genom att en gen med fusch har slagit igenom. Trots att hennes uppfödare beklagade sig över att hon inte blev som tänkt, så älskar jag hennes unika päls!
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Namn: La Miel´s Blue Ella, Ella till vardags.
Ras: Dvärgvädur rex
Färg: Blå
Vikt: Ca 1,6 kg
Ålder: 1½ år.
Personlighet: Sprallig, nyfiken, smart, busig. Envis och bestämd dam.
Övrigt: Fick hem Ella när hon var ca ½ år gammal. Härlig kanin med personlighet, hon vet vad hon vill. Bor inomhus med sin burkompis Iza 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Namn: Dumle
Ras: Dvärgvädur rex
Färg: Havana, wienertecknad stickelhårig.
Vikt: Ca 1,8 kg
Ålder: 1 år
Personlighet: Glad, nyfiken, busig, sprallig. Snäll.
Övrigt: Dumle kom hit som omplacering, pga att han hade bitit förra ägaren och betedde sig inte bra där. Skulle avlivas men jag tog över honom. Då var han ca 9 månader gammal.
Kastrerade honom efter kort tid och efter 4 veckor fick han flytta ihop med Viola vilket har fungerat jättebra.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.