Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 3221 ggr
Araminta
0

Tips om hagar tack? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag är ute efter en utomhus Hage som är enkel att förflytta och sedan ställa undan. Problemet är de att jag har hittat 2 st men dom har exakt samma galler som kompostgallrena du kan köpa på öb, som jag också hade som galler till öppning på min kaninbur. Och redan första natten han skulle tillbringa i den så lyckades han ta sig ut genom de. Så de blev att sätta dit hönsnät istället. :/ Fler som har samma problem? Och finns de andra hagar med tätare galler eller nät? länka gärna!

Tack på förhand

<3 Kärlek är som en cirkel, den tar aldrig slut… <3

Alvsas
0

Hönsnät är inte så bra att använda som galler i kaninburar eller hagar eftersom att det är lätt för rovdjur att ta sönder det och komma in till kaninen😉 Och dessutom så kan nästan alla kaninungar ta sig ut genom kompost galler. Även mina…😐

“I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.”

― Bilbo Baggins

Fridaaaa
2

Ha kompostgaller och sätt fyrkantsnät runt.
Eller köp reglar och bygg ram och sätt fyrkantsnät. Även i botten.

Hönsnät är inte bra. Lätt för rovdjur att ta sig in i bland annat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mantissa
0

Biltema säljer rullar med putsnät för under 500:- (25 m). Det är galvat eller vad det heter och ska ej rosta heller så bör till och med tålas att grävas ner mot marken om man vill det

Araminta
0

alltså nu har jag kompostgallret och sen satte jag hönsnätet utanpå de ^^ och inga rovdjur häromkring. så många som har kaniner här så katterna bryr sig inte ens om dom :) Så de finns inga färdiga hagar utan dessa breda nät som denna (http://www.gnagarboden.se/gallerhage-ipts-p-692-c-379.aspx)?

Araminta
0

Min kanin är en blandning av löwen och dvärgvädur så han blir ju inte så mycket större än vad han är heller :/

Araminta
0

sen när jag har honom i betesburen på bilden så sitter jag alltid bredvid och håller utkik :) Så jag låter honom aldrig vara i den i mer än 1 ½ timme per gång. :)

Fridaaaa
0

#5 Hur gammal är den?
Jag har korsning mellan lejonhuvad kanin och lejonhuvad dvv, och den tar sig inte genom kompostgaller, inte min lejonhuvade kanin heller. Ingen av mina dvärgkaniner gör det. Mina kompostgaller är köpta på Ö&B samt biltema.

Jag hade ändå bytt ut hönsnätet mot fyrkantsnät, för säkerhets skull. Jag ahr aldrig kaninerna i Hage nattetid, men jag är så himla nojjig hehe Hade det innan men då var det i Hage gjord av reglar, fyrkantsnät och botten. Så jag hade nog byggt ihop av reglar, fyrkantsnät. Man kan säkert konstruera så att den är lätt att sära på eller kanske fälla ihop på någotvis sen🙂

Mickis1994
0

Jag har köpt DEN HÄR hagen (http://www.teddytassen.se/webbshop/kanin/kaninburarhus/sommarburar--hagar/dumbo-kaninhage-i-tra-174-cm-854.html) är jättenöjd. Har dock bara haft den i 1-2 månader. Men hur som så slipper jag kaniner som rymmer och eventuellt rovdjur. Vilket är skönt. Kan lämna kaninerna i den i flera timmar utan att oroa mig.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

Araminta
0

Han är 3 mån :) Men jag tycker han e ganska stor så jag trodde aldrig att han skulle ta sig igenom de. tycker min utomhusbur e ganska säker så jag tror inte att de ska vara några problem. övervåningen har två delar ena delen med en plexiglas skiva och andra är sovdell. har vägg och golvvärme i övre delen av buren, i fall att de skulle bli för kallt på vintern.  har ni möjligtvis nå bilder på era burar och hagar som ni byggt själva?

Fridaaaa
0

#9 Ok men då kommer han troligtvis bli större, mina har aldrig varit färdigväxta vid 3 månaders ålder. Då hade förmodligen mina precis tagit sig igenom också.

Araminta
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej :) så han blir alltså större än vad han är? de här kortet tog jag för några dagar sen på honom :) man ser väl på ett ungefär hur stor han är iaf

Fridaaaa
2

#11 Alla mina kaniner har växt efter 3 månaders ålder 🙂 Kaniner brukar inte vara färdigväxta då.

Söt är han 🙂

tesushie
7

#11 är du säker på att det är en kanin och inte en skölpadda du har ? XD

http://www.youtube.com/user/lazyasshika

tlover
1

det är inte bara rovdjur som är faran med hönsnät, kaniner kan snabbt bita sig igenom det och rymma så jag skulle byta det mot fyrpunktsnät eller nått sånt.

l'm back

fridaaocrazy
0

Mina vänner har två kaniner som bet sig ut ur deras hade, som var gjort i hönsnät. Det är väldigt lätt att ta sig igenom, inte bara för rovdjur utan även för kaninen. 

Jag skulle rekommendera något starkare, som t ex minknät.

Det bästa sättet att misslyckas är att inte försöka

Araminta
0

okej jag ska kolla upp de och byta :) Tack så hemskt mycket för eran hjälp! :)

7Bella?
1

Jula har nät, smått fyrkantsnät.. 5 meter X 0,5 meter för 69 kr..😃

Fridaaaa
1

#17 Skriver du på ipad? (tänkte på fyrkanten), smileysar därifrån syns tyvärr inte här.

Jag hade valt högre än 0,5m på höjden dock.

Araminta
0

hur ser era hagar ut då? :)

Fridaaaa
0

Jag har kompostgallerhagar bara. Där är dem under uppsikt.
Har mycket rovdjur i skogarna så vågar inte ha i Hage på nätterna oavsett hur pass "säker" man gör hagen 🙂

7Bella?
0

Hmm de va ju synd att de inte syns..:( jaja, högre säger du?! Ja de finns väl de me..själv sätter ja ihop de så de blir högre.. ;)