Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 652 ggr
skijlu95
0

"Svullen" vid tänderna

Hej! Var inte säker på vad jag skulle skriva som rubrik, eller vad jag ska sätta inlägget i för grupp. Men idag när jag kollade tänderna, så såg jag att en av (vad jag skulle kalla men faktist inte har nån aning om vad det är) "körtlarna" på sidan av undertänderna är svullen. Eftersom jag inte vet vad detta är för något så vet jag inte heller om det är dåligt.. Ska hålla koll om svullnaden går ner under morgon dagen, men ville kolla om någon här kanske vet vad det här är för något? Han äter och dricker precis som vanligt, är lika glad och busig också.. Kan lägga till att jag behövt stänga in honom i buren om nätterna (han brukar normalt sätt få springa runt i mitt rum dygnet runt, men har inte gått några nätter nu) så han har gnagt på gallret en del för att han märker att jag är där inne. Kan det vara en orsak till denna "svullnad" kanske.. Tacksam för svar!

Trasdockaa
0

Det är inte själva insidan av läpparna du menar? Har du möjlighet att ta bild? :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

skijlu95
0

#1 Menar inne i munnen.. Har tyvärr ingen möjlighet för bild , sitter på en mobil som av nån anledning vägrar hålla fokus.. Om man kollar på framtänderna, o dom undre på vardera sida sitter det som små "knölar" eller vad man nu ska kalla dom. Den ena har blivit större än den andra.. Vet inte om det här var en bättre beskrivning..