Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 1247 ggr
Kaniner_bäst
2

har bestämt mig!

Jag har bestämt mig att para min hona och min hane nån gång i november :)

Hannhis
3

kul

Mvh Shy och Hannah

Corazón
2

Vilket syfte? :)

Kaniner_bäst
0

kel och hoppning :)

tussen12
1

Har hon tävlat? :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

RebeccaG
6

Är dem uppklassade?

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Kaniner_bäst
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så set honan ut!

Kaniner_bäst
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och såhär ser hanen ut!

Anoki
7

Vilken klass samt antal pinnar?

Kaniner_bäst
0

Asso dem är aldrig tävlade. Och dels så tränas dem bara här hemma. Men ska nog bara avla till kel :)

Fridaaaa
13

#9 Ja för jag anser att hoppkaniner är efter föräldrar som tävlat i hoppning 🙂 Annars kan ju vem som helst kalla det för hoppkaniner.

Vart kommer dem ifrån?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaniner_bäst
0

Uppfödare. :)

Anoki
1

#11 Tror #10 menade vilka uppfödare ;)

Fridaaaa
4

#11 Jo men vilken 😉 "uppfödare" säger ju ingenting 😛 Kan ju vara en bra, en dålig, en hobbyuppfödare eller vad som 😛
Alltid intressant att veta.

Kaniner_bäst
1

Cocnuts och den andra köpte jag av en privat :)

RebeccaG
22

Det kanske bara är jag, men varför avla till endas kel när hundratals "kelavlade" kaniner redan sitter utan hem?

| Youtube

Kaniner_bäst
4

Jadu. Men som sagt det är mitt val eller hur?

Mickis1994
10

#15 Jag förstår hur du tänker. Samtidigt tänker jag, har man några köpare så har man oftast löst en del av det problemet samt att någonstans måste man få börja avla. Man kan liksom inte kräva att alla ska ha utställningskaniner eller hoppkaniner bara för att ta kull. Då måste man köpa in nya kaniner för att ta sin första kull och kanske upptäcker att "nej, uppfödning är inte min grej" och så har man köpt in nya kaniner helt i onödan. Nej, kelkullar har jag inga problem med så länge man har i förväg köpare till några ungar i alla fall.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

RebeccaG
13

#16 Ja, ditt eget val. Bara en tankeställning jag har. 

#17 Ja, precis, men jag anser det onödigt att avla om man inte har ett syfte med kullen, TS syfte beskrevs som "Kel", inte "Jag vill testa på om Avel är min grej" 
Därför reagerade jag, då så gott som alla omplaceringshem som tar emot kaniner är överfulla med kaniner runt året som tröttnades på och som det inte finns plats för på annat ställe. Det, liksom många bostadsområden som har utsläppta kaniner där folk helt enkelt tröttnat. 

Jag har inget problem med "Jag vill testa på avel" kullar. 
Det jag har problem med är folk som år efter år efter år tar kelkullar utan en riktig anledning.

| Youtube

Kaniner_bäst
0

okej förstår exakt hur du tänker :)

Men jag har hållit på med Avel tidigare. Sen när jag var tvungen och flytta så tog min kompis över mina kaniner och avladet :)

RebeccaG
6

#19 Okej🙂 
Btw… Vart bor du?
Det finns ju hoppklubbar lite överallt i landet så du kan ju gå till en av klubbarnas hopptävlingar & testa på hur det är? 
Lovar, du kommer älska det😃

| Youtube

Kaniner_bäst
2

Jag bor i Eskilstuna :) Ja jag älskar det redan!! Det är så kul :)

Vincent...
5

Märlarsalens kaninhoppare - http://mkh.skhrf.com/ #21 Det är en klubb som ligger nära dig :) Sen finns det också 08 Kaninhoppar team & Stockholms kaninhoppare Stockholms kaninhoppare - http://www.stkh.se/ 08 Kaninhoppar team - http://www.08kt.com.nu/

HAHAHAHAHAHA…..

Kaniner_bäst
3

http://www.sormlandskh.com/ Den här finns också:)

tilde&twix
11

Känns lite grand som att några av er frågar ut TS lite för mycket. Att ställa frågor är helt okej, men ibland går det till en viss gräns då det blir för mycket. Vi får helt enkelt lita på att personen i fråga vet vad hon håller på med. Det är ju inte olagligt att föda upp kelkaniner, alla vill ju inte hoppa eller avla på sina djur. Faktiskt så att majoriteten bara vill ha en kelkanin. 

Somsagt, finns olika syften med kullar och TS har ett klart syfte. Kelkaniner med hoppkapacitet. Sedan att det inte faller er i smaken med kelkaniner är ju inte kaniner_bäst's fel. Alla kan ju inte vara 95p uppfödare av högsta klass. (ta det med en nypa salt nu vänner) 😎

Följer gärna kullen, ska bli kul! 🙂

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

tilde&twix
3

Känns lite grand som att några av er frågar ut TS lite för mycket. Att ställa frågor är helt okej, men ibland går det till en viss gräns då det blir för mycket. Vi får helt enkelt lita på att personen i fråga vet vad hon håller på med. Det är ju inte olagligt att föda upp kelkaniner, alla vill ju inte hoppa eller avla på sina djur. Faktiskt så att majoriteten bara vill ha en kelkanin. 

Somsagt, finns olika syften med kullar och TS har ett klart syfte. Kelkaniner med hoppkapacitet. Sedan att det inte faller er i smaken med kelkaniner är ju inte kaniner_bäst's fel. Alla kan ju inte vara 95p uppfödare av högsta klass. (ta det med en nypa salt nu vänner) 😎 

Och ni som tjatar om att tusentals kaniner sitter utan hem, jag har en fråga till er. Har ni någon som helst information om uppfödaren i fråga har intressenter, eller kanske planer på att behålla några kaniner? Hon har kanske gott om potentiella köpare? Det vet väl inte ni heller? 

Följer gärna kullen, ska bli kul! 🙂

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

Kaniner_bäst
3

#25 tack så himla mycket! Ja det kommer bli kul och följa dem små liven.

Och alla ni andra! Jag ska bli medlem i Västmanlands kaninhoppare :)

RebeccaG
4

#26 Håller tummarna!👍

| Youtube

[Gladamarsvin]
1

tummen upp för allt går bra

tussen12
5

Du kommer inte bli besviken på Kaninhoppning! Det är den roligaste hobbyn jag vet! ^^

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Kaniner_bäst
1

27# tack så mycket! ska jag lägga upp bilder när bebisarna kommer?

28# tack så himla mycket :)

#29 ja jag har hållit på med det i 6 år kanske :)

[00emi07]
2

Det kanske finns massa med kaniner som letar hem, men det betyder väl inte att man ska krossa sin hobby? Jag tycker det låter super! Jag t.ex ska ta en kull, där syftet är till kel! Det kommer inte bli svårt att sälja kaninungarna då jag redan skaffat flera köpare som vill ha minst en unge. Jag förstår vissa av er som tycker det kanske är lite onödigt Att ta en kull om man inte riktigt har något syfte, men i det här fallet så har ju faktiskt nummer #0 ett syfte. Och, ja, det finns många stackars kaniner utan hem, som finns på ex, blocket…. Men så som jag sett dom flesta annonserna skriver folk ofta något sånthär, Nu har jag två kaniner till salu, snälla och rara, två år gamla båda två. Har aldrig bitits, säljer båda för 300kr. Inte så ambitiöst? Inte sant? Om man istället skriver lite mer och lite mer intressant annons så lockas dom "riktiga" köparna. För jag lockas inte av såna texter, gör du? Sen kan man vara mer aktiv, fråga vänner, lägga ut annonser på fler sidor. Men att det finns många kaniner utan hem, det finns det. Men det kommer det alltid att göra. Och det ska inte stoppa någon från Att ta en kull. (:

Fridaaaa
9

#31 Dock får man inte avla, alltså ta kull för att det är sött och sedan ha syfte att sälja allihopa.
Alltså avla enbart för att sälja.

Sedan är det så himla mycket med genitik, sjukdomar och annat med man måste tänka på 🙂

[00emi07]
1

#32 ja, men det är klart (: Man bestämmer sig inte att, oj! Imorgon ska jag nog para min hona! Så funkar det ju inte (:

Sara1214
0

Hej! När kommer kullen och när är dem levernsklara? Jag fyller år i 21 december. Kommer dem va leveransklara då?

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Fridaaaa
0

#34 Paras de i november, kommer dem i december, och leveransklara i februari i såfall (alltså efter 8 veckor)

Kaniner_bäst
0

Hej jag har en hane till salu som är 9 veckor och är super social :)