Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1068 ggr
Beatrice_Love_Kaniner
0

Konstig dröm

Alltså idag, jag hade världens konstigaste dröm…

Jag drömde att jag hade mina två kaninburar där de var men någon hade lämnat typ 4 transportburar med massor av olika kaniner i dem, av någon anledning hade de vart där i flera dagar och de var typ döende! 🤔 Jag försökte fixa plats, alla honor fick bo i min stora bur och så fick unga hanar bo tillsammans uppdelade i fackburen jag har och så fick jag typ helt plötsligt tre till burar från ingenstans att ha de vuxna hanarna i… Helt random! Sedan helt plötsligt mådde de hur bra som helst men att jag hade super stor ångest över att ha så många kaniner och att ha hanar tillsammans 🥵… Jag typ sålde alla kaniner här på iFokus och så vaknade jag…

Har du någon gång också haft en konstig dröm om kaniner eller något annat?

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

fsigge
0

ja.

Jag drömde en gång att min kanin hade rymmt för att det var tre jobbiga killar typ 15 år som hade släppt ut den. Sedan la dom en iller där så jag skulle tro att det var min kanin (kostigt jag vet).

Sedan bara nästa dag (i drömmen) så var min kanin bara poff i buren igen med illern som åt upp den. Dom skrev "haha" på kaninburen med kaninens blod 😕 

Sedan vakna jag…

Det var EN av mina konstigaste kanindrömmar. Sedan brukar jag drömma om kaniner minst typ 3 grr i veckan 😉

Kaningalen. Jag vet 🤪

Frida

[Mi-rand-a]
0

drömde för någon natt sen bara att vivas var sjuk så jag lät både vivvi och snuttis bo i en frysbox, sedan stängde jag den när hon var nära på att dö, när jag öppnade frysen var hon stelfrusen så jag tog upp henne och virade in henne i folie med papper över och gick ut på balkongen för att visa mina kompisar att hon var död men de var ingen där så jag la henne på buren där solen sken och gick fram till räcket för att kolla var alla var, när jag sedan vände mig om igen levde vivvi men hon var helt galen och höll på att hugga mig och jagade mig överallt. Vaknade sen haha :)

sarakaka
0

Kan göra en liten överskådlig drömtolkning:
Något i ditt liv blev inte alls som du tänkt dig och har skapat oro.  Det kändes inte alls bra så du bestämde dig för att göra dig av med problemet, d.v.s. konfrontera det och sälja kaninerna i drömmen. Det är något positivt att man konfronterar problem och inte undviker dem. :)

När jag känt mig stressad och som att allt är kaos brukar jag drömma att råttburen gått upp och att alla råttor smiter och springer runt huller om buller. (Haft många råttor tidigare).

ninen DH
0

I natt drömde jag om att ena min kanin som är orange va en räv, och sen ett lamm. Och att det kom vargar (fotspår i snön) och jag fick dubletter av mina kaniner. När jag vaknade trodde jag att detdär med dubletterna och lammet var en dröm, men att detdär med vargen var på riktigt.. Tills jag kom på: det finns ingen snö ute.. (Skönt)

[00emi07]
3

Jag har drömt många konstiga drömmar om att mina kaniner fått jättemånga bebisar, eller att de blivit uppätna. Just nu sover jag ganska oroligt. Pga att min älskade Paris precis dog. Jag brukar drömma att hon sitter och äter gräs i min trädgård. Först tror jag att det bara är en annan kanin. Tills jag ser "det är hon" ! Sen tar jag upp henne och klappar och pussar henne. - du kom tillbaka Paris! Men när jag vaknar, inser jag att, nej Emilia, hon kommer aldrig mer tillbaka. ~ när jag skriver detta gör jag det med ögonen fyllda av tårar! hon är i stor saknad. Ibland, kan jag se henne sitta i sin bur, men jag vet ändå att det bara är en inbillning~

Hannhis
0

#5 😭

Mvh Shy och Hannah

[00emi07]
0

);

tilde&twix
0

Har drömt några mardrömmar i våras, speciellt under den perioden då man planerar kullar. Usch säger jag bara!

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

HelenaBuhr
0

Jag drömde, under den tiden min kanin var dräktig, att jag kom in till buren och så var det massa konstiga kaninungar i den och vissa var lika stora som mamman. Någon var liten och svart, någon ganska stor och grå, någon som var jätteliten, som typ inte ens hade lämnat boet medan de andra skuttade runt. När jag vaknade var jag helt vettskrämd och tänkte att kaninungarna skulle se ut så när de föddes men som tur var så gjorde de inte det!

Beatrice_Love_Kaniner
1

Haha! Men gud vilka konstiga drömmar! Min kompis sa en gång att det man drömmer är det man tänker på… Men jag kommer ihåg att jag en gång drömde om att jag släppte ut alla mina kaniner och lät hundarna jaga de stakars små. Skulle aldrig kunna göra något sådant så det är nog inte ens sant…

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Hannhis
0

jag drömmer ofta att mina kaniner rymmer… 😕

Mvh Shy och Hannah