Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 832 ggr
Kaniner_bäst
0

spån istället för halm.

Jag har hört att man inte ska bara ha spån hos kaninerna. Man ska också ha halm hos dem. Och nu undrar jag. Hur har du hos dina kaniner i vinter?

Fridaaaa
3

Det stämmer inte.
Man kan ha spån. Men man ska se till att hitta ett så damfritt spån som möjligt.

Jag har spån + halm vintertid, för att halm värmer på vintern. Bara halm suger inte upp urinen och så, direkt bra. Därför behövs något med bra uppsugningsförmåga under.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kaniner_bäst
0

okej så man kan bara ha spån i buren? Men jag tänkte använda torv till mina kaniner:)

Fridaaaa
0

#2 Ja det kan man, men man ska inte välja ett som dammar, (vilket tyvärr många gör), för kaninernas luftvägars skull.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

NaDa...
0

Endast spån i "utedelen" och spån+hö i toan. I huset har jag extra mycket spån (Runt 7-8 cm) och ett rejält lager halm. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Kaniner_bäst
0

okej. Men du vet ett sånt här torv som används till hästar. Men jag har halm ändå till mina kaniner :)

NaDa...
0

Jag använder bara torv sommartid, fryst torv är en mardröm… ;)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Idlil
0

Jag har spån i hela buren dock så lägger mina kaniner ut sitt hö i hela sin bur ibland om jag har i höhäck.

På vintern så har de halm i sitt hus och i deras lilla kryp in. Det lilla krypinnet är fullt med halm enda upp i taket på buren ! ^^

Kramar & tassar från Ida, Toffee & Lakrits Hjärta